Verschillende PAL soorten

Pagina: 1
Acties:
  • 899 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buggle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-02-2021

Buggle

The Saga Continues

Topicstarter
Ik heb sinds kort een Shuttle Barebone (SN41G2). Toen ik in het bios keek zag ik verschillende soorten PAL staan.. hier heb ik naar gezocht en uitgevonden dat ze verschillen in aantal beellijnen. Ik gebruik nu de PAL-B standaard

Maar ik vraag mij af wat de verschillen precies zijn en aangezien ik niet zon ster ben in zoeken heb ik dit niet kunnen vinden.
Kan iemand mij hier over inlichten (en mij dus gelijk vertellen welke van de volgende stanaarden ik moet gebruiken voor mijn TV-out)

De volgende opties kan ik kiezen in het BIOS:
Pal-M
Pal-NC
Pal-N
Pal-BDGHI

En in Windows zelf kan ik kiezen voor: (dit staat per land geordend)
Pal-N (combinatie)
Pal-B
Pal-G
Pal-D
Pal-I
[alleen Pal]
Pal-K1

[ Voor 1% gewijzigd door Buggle op 14-04-2003 15:34 . Reden: toetsenbord is verrot :( ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21405

(I)
Line/Field = 625/50
FH = 15.625 khz
FV = 50 Hz
FSC = 4.43361875 Mhz
Blanking Setup = 0 IRE
Video Bandwidth = 5.5 Mhz
Audio Carrier = 6.0 Mhz
Channel Bandwidth = 8 Mhz

(B, G, H)
Line/Field = 625/50
FH = 15.625 khz
FV = 50 Hz
FSC = 4.43361875 Mhz
Blanking Setup = 0 IRE
Video Bandwidth = 5.0 Mhz
Audio Carrier = 5.5 Mhz
Channel Bandwidth =
B = 7 Mhz
G & H = 8 Mhz

(M)
Line/Field = 525/60
FH = 15.750 khz
FV = 59.94 Hz
FSC = 3.57561149 Mhz
Blanking Setup = 7.5 IRE
Video Bandwidth = 4.2 Mhz
Audio Carrier = 4.5 Mhz
Channel Bandwidth = 6 Mhz

(D)
Line/Field = 625/50
FH = 15.625 khz
FV = 50 Hz
FSC = 4.43361875 Mhz
Blanking Setup = 0 IRE
Video Bandwidth = 6.0 Mhz
Audio Carrier = 6.5 Mhz
Channel Bandwidth = 8 Mhz

bron : http://www.calfilm.com/list.htm :)

En je gebruikt nu de goede, PAL-B :)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 21405 op 14-04-2003 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buggle

Buggle

The Saga Continues

Topicstarter
Wat maakt dat dan de goede? als ik zo in jouw lijstje kijk is D beter?

[ Voor 14% gewijzigd door Buggle op 14-04-2003 20:01 . Reden: bron gelezen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-05 11:50
Alle toestellen die in NL verkocht worden zijn geschikt voor PAL B&G. Mogelijk dat ze andere wel kunnen weergeven, maar dat is niet zeker.

hier heb ik ook eens zo'n lijstje van verschillende PAL-standaarden opgesommed.... ;)
TD-er in "NTSC signalement in Nederland meer dan z"

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buggle

Buggle

The Saga Continues

Topicstarter
een Philips TV van deze prijs (rond de 300 gulden) zal alles weer kunnen geven, denk niet dat daar twijfel over kan zijn. Maar de vraag is: welke standaard levert de beste beeldkwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44568

Die met de hoogste videobandbreedte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plofkotje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-02 15:52
Buggle schreef op 14 April 2003 @ 19:58:
Wat maakt dat dan de goede? als ik zo in jouw lijstje kijk is D beter?
Jah, maar D wordt niet ondersteunt in de NL! Anders was D wel de standaard geworden voor NL!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buggle

Buggle

The Saga Continues

Topicstarter
OK hij staat nu in D. Niet dat ik veel verschil zie, maar het gaat om het idee dat ik het maximale d'ruit haal :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buggle

Buggle

The Saga Continues

Topicstarter
nieuw probleempje... lijkt me ok om dit in hetzelfe topic te plaatsen:
er zit diagonale 'storing' in het beeld, van links naar rechts onder. Maakt niet uit welke standaard ik gebruik, en het is niet altijd aanwezig, maar meestal wel. Iemand een idee waar dit van komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
zou je een screenshot kunnen maken met een digicam ofzo, want ik kan me er zo even niets bij voorstellen.
Heb je die storing alleen bij het afspelen van (copyrighted) DVD's, of ook wanneer je gewoon DivXjes afspeelt?

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:36

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Bedoel je soms van die signaal storingen. Met van die diagonale lijnen, dat heb ik ook soms, het komt waarschijnlijk door een te dunne kabel door signalen van buiten af, dat kan je verhelpen door n dikkere kabel te kopen of gewoon een beetje isoleren (dikke tape eromheen) dat hielp bij mij ook.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buggle

Buggle

The Saga Continues

Topicstarter
het zijn gewoon donker(der)e lijnen door het beeld. vooral op een egale achtergrond is het goedd te zien. Ik heb een vrij dikke Svideo kabel gekocht, dus dat zou in principe voldoende moeten zijn. ook heb ik er zon ringetje omgehangen (wat wel eens om computerkabels hangt) maar dat helpt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
zet je geheugen-timing eens op spread-spectrum.
Op die manier wordt de frequentie waarmee je geheugen wordt aangesproken iets gevarieerder, zodat je minder hoog-frequent uitzend vanuit je computer.
Let er wel op dat dit negatieve invloed kan hebben als je geheugen vrij krap ingesteld staat.

Staat alles in je computer op de oorspronkelijke frequentie ingesteld?

Kijk ook eens of het CD-audio kabeltje mischien signalen kan oppikken, die loopt namelijk door de hele kast heen, langs allerlei apparaten (motortje van de CDspeler kan al voldoende storing geven bijvoorbeeld) en hij komt vaak in de buurt van de videokaart uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

BiG-GuY schreef op 03 May 2003 @ 17:01:
dikkere kabel te kopen of gewoon een beetje isoleren (dikke tape eromheen) dat hielp bij mij ook.
Denk je nu echt dat 0.1 mm PVC tape extra hoogfrequent beter isoleert dan de kabel zelf of de lucht er omheen? PVC doet helemaal NIETS met hoogfrequent. Alleen geleidende materialen kunnen het isoleren van storing/overspraak. En dan nog moet je oppassen want als je een echt slechte kabel hebt kan je bv wel met aluminium tape aan de gang gaan, maar dat kan weer zoveel extra capaciteit opleveren dat je er op achteruit gaat.
Gewoon een goede kabel kopen dus. Je koopt tenslotte voor 300 Euro een TV en voor 500 Euro een barebone en dan moet je niet gaan bezuinigen door een kabeltje van 6 Euro te kopen ipv 8 Euro

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:09
av>vb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buggle

Buggle

The Saga Continues

Topicstarter
er zit een 8 euro kabeltje aan van Scanpart, met vergulde aansluitingen. (gekocht bij Megapool :o)

Het aantal Herzen zeg maar is origineel, het is een barebone, dus niet geschikt voor al te gekke dingen in mijn ogen. De timings van het geheugen staan op agressive.

En ik gebruik geen cd kabeltje: DAE voldoet, scheelt weer in de airflow :)
Ik zal eens kijken of hij dat spread spectrum ondersteunt.

[ Voor 21% gewijzigd door Buggle op 04-05-2003 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buggle

Buggle

The Saga Continues

Topicstarter
er is wel iets van een FSB spectrum spread, die op uit, 0.50% of 1.00% kan, en een AGP dinges, ddie op uit en 0.50% kan.
die eerste op 1.00% zetten ipv 0.50% lijkt het probleem alleen maar erger te maken
Pagina: 1