Hevig dringend hulp nodig

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09-2025
Afgelopen weekend heeft iemand bij mijn pc een netwerkkaart geprobeerd te installeren, dit is mislukt, maar mijn pc doet ook vrijwel niets meer nu, vooral op het gebied van video afspelen. Zodra ik een video bestand open(mpg, avi, divx, quicktime, alle soorten) doet mediaplayer niets, hij zegt gewoon bezig met openen, en dat blijft er dan heel lang staan. En ook het afspelen van dvd is nu niet meer echt mogelijk, dwz hij speelt ze wel, maar op ongeveer 5 fps, en dat kijkt niet echt lekker. En veel applicaties, zoals winamp, cool edit pro etc starten gewoon niet meer op. Ik heb al alle codecs gedeinstalleerd, en windows mediaplayer ook, toen wmp 6.4 opnieuw erop en ook de alpha 3.11 divx drivers, maar zonder resultaat, vaak kan ik nog wel vlak nadat ie is opgestart video afspelen, maar dan slechts een keer. Wat dan ook vaak gebeurt is dat de video stil blijft staan, en het geluid wel doorloopt, als je dan vooruitspoelt is de audiotrack al afgelopen terwijl de video nog zo'n 80% te gaan heeft.

De dvd gaat nu weer iets sneller omdat ik de irq van mijn matrox g400 weer heb teruggezet van 3 naar 10 (stond voor het weekend op 10)
maar dat loopt nog steeds niet echt vloeiend.

Heeft iemand enig idee wat er hier aan de hand kan zijn?

specs:
pII 233 @ 4x75=300 @ 3.0 v (werkt al maanden zo, maar ook op 233@2.8 v blijven de problemen)
192 pc100 (0:128 1:64)
matrox g400dh
twee soundblaster kaarten
de rest is niet relevant, maar op deze configuratie draaide alles perfect, de tv-kaart hoef ik op het moment al helemaal niet te proberen want dat is zo mogelijk nog hopelozer dan de rest dus die doet al niet meer mee.

Aangezien de komende weken verse windows-installatie geen optie is ben ik dus op zoek naar een andere oplossing.

Verwijderd

Aangezien de komende weken verse windows-installatie geen optie is ben ik dus op zoek naar een andere oplossing.
Maar ik ben bang dat dat misschien wel de oplossing is. Teminste, ik had het ook een keertje (nieuwe geluidskaart erin.) M'n systeem was 3x zo trager!
Ik opnieuw windows geinstalleerd, met dus een goeie hardware detectie van de installatie en alles werkt prima!! :?

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Zet je matrox overigens op 11, daar houdt ie het meest van..

• pianoman
matrox staat nu op 11, voor de rest is het systeem als daarvoor, want de netwerkkaart heeft er maar een kwartiertje ingezeten, het moet toch niet kunnen dat je dan geen multimedia meer kan afspelen?

Verwijderd

Welkom in de Wondere Wereld die Windows heet ;);)

Windows is wel redelijk plug en play, maar owee als je wat verwijderd. Dat zit er dus niet ingebakken. Of juist wel, want in 99% van de gevallen volstaat alleen herinstallatie.

• pianoman
Ik begin wat van de "logica" van windows te snappen, na het verwijderen van wat oude, niet gerelateerde applicaties, kan ik nu avi files vanaf de harde schijf afspelen, quicktime lukt nog niet, en vanaf cd een video bestand afspelen ook niet

• pianoman
ik heb nu ontdekt waar (waarschijnlijk) het probleem ligt. Videos spelen af, maar zodra ik de tvkaart + software installeer (nieuwe software, oude drivers zijn niet meer te krijgen) is het overlaykanaal de boosdoener. Zodra de video wil afspelen op overlay hangt het systeem. want als ik in virtualdub, of via verkenner/eigenschappen/voorbeeld afspeel doet ie het wel, op primary dus. Nou heb ik dus de oorzaak gevonden en een tijdelijke oplossing (tvkaart eruit slopen) dan werkt het dus, maar ik wil die tvkaart wel weer gebruiken. Is het nou zo dat de tv-kaart kapot is, of misschien dat de nieuwe drivers conflicten veroorzaken? iemand een idee, het gaat trouwens om een miro pctv kaart (pinnacle software)

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:14
Je kunt geloof ik het gebruik van overlays uitzetten... Kan bij mijn tv-kaart tenminste wel... :)

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• pianoman
maar daar wordt het heel langzaam van, bij mij althans, en bovendien was het voorheen ook gewoon mogelijk

oh, ja vergeten, ik kan inderdaad de tv-kaart op primary zetten in plaats van overlay, maar dat maakt niks uit want het probleem doet zich al voor wanneer de drivers geinstalleerd zijn en ik de kaart nog niet gebruik
Pagina: 1