Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Cubid/Procase 2688 geluidsproductie

Pagina: 1
Acties:

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:20

voodooless

Sound is no voodoo!

Topicstarter
Ik ben al sinds enige tijd op zoek naar een kastje voor mijn Epia. Sind's ik niet genoeg tijd heb om zelf wat te knutselen, moet ik maar iets kopen. Mijn eerste keuze is gevallen op een een Cubit/Procase 2668 (zwarte versie). Ik heb begrepen dat deze twee fabrikanten hetzelfde product leveren (correct me if I'm wrong...). Verder een mooi kastje lijkt me, incl (laptop) voeding en PCI-riser. Ik heb ook gezien dat er een inkoopactie is geweest voor dit kastje, dus menig tweaker heeft dit kastje nu in bezit. Voordat ik het zelf ga kopen, wil ik echter een belangrijk ding weten: In het kastje moet namelijk mijn nieuw web en mail servertje komen, en dit servertje moet natuurlijk gezellig in mijn slaapkamer komen te staan. Dus moet het ook niet al te veel geluid maken. Mijn vraag aan jullie is dus? Is de geluidsproductie van de 2688 groot, of is het minimaal. Ik heb nu een desktop case met een Celeron 333 en een 7200 toeren Maxtor dir. Dit geheel hangt nu onder mijn bureau en is tamelijk stil. Ik zou deze stilte dus ook graag willen houden met mijn nieuwe servertje.

Dus laat even "horen" hoeveel geluid het kastje maakt. Schrijf er ook even bij welke onderdelen het meeste geluid maken. Waarschijnlijk zal de HD het meeste geluid maken, echter is mijn ervaring dat HD's in bepaalde cases erg hoorbaar zijn, terwijl de zelfde HD in een andere case bijna onhoorbaar is.

B.T.W: Ik heb ook verschillende reviews bekeken, maar nergens wordt iets van geluidsproductie gemeld

[ Voor 7% gewijzigd door voodooless op 14-04-2003 20:39 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Topicstarter
Voorzichtige kick 8)7 . Kan mij dan niemand iets vertellen?

Reactie op hieronder: Hoezo, volgens de FAQ mag je na 24 uur kicken, dus ik ben in mijn recht! Was immers ook een zacht kickje ;)

[ Voor 53% gewijzigd door voodooless op 15-04-2003 18:33 ]

Verwijderd

deepspace schreef op 15 April 2003 @ 16:43:
Voorzichtige kick 8)7 . Kan mij dan niemand iets vertellen?
ga je nou alweer beginnen..... met kicken.... gewoon geduld hebben man.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2003 18:17 ]

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-08 20:08
tja, case opzich is wel stil :P maar als je d'r fans in gaat stoppen is et minder natuurlijk ;)

Het enige wat ik duidelijk hoorde was de standaard fan van m'n Epia-800. Die heb ik vervangen voor een 4x4x1 sunon en nu issie stiller. D'r zitten ook 2 casefan's in. Die heb ik d'r ook uit gesloopt en vervangen door een 4x4x2 sunon met snelheids regeling. de barracuda die ik d'r in heb zitten hoor je bijna niet.

[ Voor 64% gewijzigd door Dualdude op 15-04-2003 18:37 ]

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Topicstarter
Ah, dus de standaard casefans zijn tamelijk luid, maar de HD is bijna niet hoorbaar?

• M14
  • Laatst online: 28-11 15:50

M14

Verwijderd schreef op 15 April 2003 @ 18:17:
[...]

ga je nou alweer beginnen..... met kicken.... gewoon geduld hebben man.
Waar slaat dit nou weer op?? Als je nix kunt toevoegen, post dan nix!!! :r |:(
deepspace schreef op 15 April 2003 @ 18:42:
Ah, dus de standaard casefans zijn tamelijk luid, maar de HD is bijna niet hoorbaar?
Mijn harddisk (maxtor 7200rpm, ata133 80gb) hoor je toch redelijk goed. Dit kan ook komen omdat ik mn case altijd open heb staan :).

btw, als je iets duurdere casefan's koopt, dan is het toch stil. Papst NGL fans maken 12dB aan geluid :)

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Topicstarter
Misschien kun je ook alle fans eruit slopen en een dikkere koeler op de EPIA zetten. De proc kun je toch niet kapot krijgen, die gaat namelijk langzamer draaien als ie te warm wordt ;).

De disk is maakt dus het meeste geluid. Daar zal ik dan wel doorheen moeten slapen, net als nu ook ;). Thanks alvast voor de reacties. Meer is natuurlijk altijd welkom :D

Verwijderd

Je hebt er toch speciale kastjes voor?
Die zijn geluidsdicht je mag alleen geen 7200rpm gebruiken.

Maar goed dat lijkt me geen probleem zo te zien.

Verwijderd

Plaats voor de harde schijf als het kan een seagate barracuda V of iV de laatste is een "warmere" variant maar de V versie maakt weer iets minder geluid. In mijn server zitten er 4x 80G (de V variant) maar je hoort er echt (haast) niets van. Ter vergelijking, er zit ook een 30 Gb IBM schijf in en als die aanspringt dan is dat zeker 4x zo hard als die 4X seagate tegelijk aan. Voor de rest kan je altijd nog je fan's op 5 of 7V zetten en indien nodig iets meer fans plaatsen. 3 fans op 7V maken veeeeel minder geluid dan 1 fan op 12V.

Dit alles heeft niet echt te maken met de geluidsdichthijd van de case, maar hopelijk heb je toch wat aan de tips.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2003 16:26 ]

• Dualdude
deepspace schreef op 15 April 2003 @ 18:42:
Die 2 fannetjes die d'r standaard inzitten ratelden al na een paar uur.

Disk hoor ik bijna niet omdat et een Barracuda is :)

• Dualdude
deepspace schreef op 15 April 2003 @ 19:52:
De proc kun je toch niet kapot krijgen, die gaat namelijk langzamer draaien als ie te warm wordt ;).
Weet je dat wel zeker?

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Topicstarter
Ja, weet ik zeker, kijk maar naar een van de filmpjes op de via site over de Epia (die met de 3d game demo lopende)..

Pagina: 1