Toon posts:

Problemen ATI Radion 9700 met Intel E7205 Chipset

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs een nieuw PC (PIV 2,66) aangeschaft met een P4G8X Deluxe moederbord en een Ati Radeon 9700 videokaart. Vanaf het begin doen de volgende problemen zich voor:
1. Computer loopt vast en start zichzelf opnieuw op of
2. Display resolutie gaat naar 640x480x16 en dan helpt alleen opnieuw opstarten.

Nu lijkt het erop dat Intel's nieuwe chipset (E7205) niet overweg kan met deze videokaart. Herkent iemand dit probleem en zo ja, wat is hiervoor de oplossing?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wat heb je allemaal al geprobeerd? BIOS settings? Configuraties? Drivers? Tweaktooltjes?

Verwijderd

Ik heb ook dezelfde problemen met de 9700 en zelfde mamaplank. Hij meld een "serious ahrdware error" you need to reboot system. Ik dacht eerst dat het aan mijn zwaar overgeklokte videokaart lag (mem 320 en clock 350) maar jouw post bewijst dat het een bestaand probleem is....

Verwijderd

Had een uurtje geleden ook al een topic geopend!!!

Ati Radeon 9700 pro problems

zelfde probleem, zelfde hardware!!!

Verwijderd

Topicstarter
Kijk maar eens op deze link:
http://www.hardwareanalysis.com/content/topic/5911/

Alle drivers zijn up-to-date, het overklokken van de AGP-bus heb ik nog niet geprobeerd...

Verwijderd

wilde het net posten... :D

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hmm .. Er staat mij een A61 topic van GaMeOvEr bij .. Even de oplossing copypasten ;)
GaMeOvEr schreef op 13 april 2003 @ 22:33:
Wat voor mij de oplossing was :

Agp in de Bios _en_ de driver op 4X (Je zou verwachten dat die van de driver automatisch mee zou gaan, maar dat doet die dus niet.)

En Fastwrite in de driver uitzetten. (Heb ik in mijn Bios geen optie voor)

Ik heb dus geen andere drivers geprobeerd, geen reinstall gedaan en ook niet de chipset drivers gedeinstalled.

Alleen bovenstaande.

Aangezien ik er nu al een week geen last meer van heb, werkt het schijnbaar. :P

Verwijderd

Topicstarter
Dit is echt heel irritant en volgens mij niet op te lossen door het installeren van een nieuwe driver.

Verwijderd

Topicstarter
Zal ik eens proberen.

Verwijderd

Dat zal het probleem waarschijnlijk niet oplossen, wel minder frequent maken.
Je moet in de bios agp op 4x zetten, buffer op USWC, apg - pci op alles behalve 66-33, in de scherm properties Fast Writes uitzetten. Zelfs dan loopt die bij mij af en toe nog vast maar dat is dan misschien nog zo'n 1 x per 24 uur.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Als het probleem echt niet opgelost kan worden, zou ik dus echt dat moederbord terugbrengen, nu het nog kan dan. 1 Keer in de 24 uur een keiharde vastloper lijkt me echt helemaal niets, maarja, das mijn mening :)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Beetje lullig dan!

koop je een goeie kaart, en dan werkt ie nog maar voor de helft!!!

ik neem aan dat intel wel met een patch zal uitkomen?!?!?!?!?!
hoop ik tenministe :P

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Die kaart is goed, het is het moederbord (chipset) :+

E7205 = Granite Bay :?
Ja dus ;)

[ Voor 32% gewijzigd door Glashelder op 14-04-2003 14:52 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Topicstarter
Hoe zit het dan met de 9800, zou die dit probleem ook hebben?

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Kaps: het was toch dezelfde chip, alleen met een andere kloksnelheid :?
Lijkt me wel dan :(

1k post! :D :D :D

[ Voor 12% gewijzigd door Glashelder op 14-04-2003 14:53 ]

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
dual-zip schreef op 14 April 2003 @ 14:53:
Kaps: het was toch dezelfde chip, alleen met een andere kloksnelheid :?
Lijkt me wel dan :(

1k post! :D :D :D
Tis wel wat meer dan dezelfde chip, de 9700 (pro) is een R300 chip, en de 9800 is een R350, een revisie van de oorspronkelijke 9700 dus, met idd een hogere kloksnelheid... maar d'r is wel een aardige kans dat de R9800 hier ook last van heeft.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kaps: het is bekend dat de E7205 en E7505 kampen met problemen met AGP 8x kaarten :z Check eens de hardware-nieuwssites als tweakers.net ..

rooiedokus: wil je even chillen..? Je komt nu behoorlijk irritant over met jouw postgedrag :/

Maargoed, zoals jullie op de hardware-nieuwssites kunnen lezen, is Intel niet van plan om een definitieve fix/patch hiervoor te geven. De enige oplossing is een iets gewijzigd mobo-layout in combinatie met een BIOS update .. Anders moet je het maar op AGP 4x hard-fixen. Dan moet het in principe wel werken :)

Zie ook nieuws: AGP-problemen teisteren E7205 en E7505 chipsets

[ Voor 5% gewijzigd door BalusC op 14-04-2003 14:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dan zal er toch wel iets aan gedaan worden of niet... Beide producten zijn toch al een tijdje verkrijgbaar, dus er had al iets aan gedaan kunnen worden. Bij ATI kan ik er (nog) nix over vinden.

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
er stond me ook al iets bij van een agp 8x probleem op de E7205, maar je zou toch verwachten dat ze dit na 4 maanden opgelost hebben :? anders zou ik het bord gewoon lekker terugsturen. Je koopt geen AGP 8x bord om em op 4x te laten draaien (zelfs al levert dit geen noemenswaardige performance verbeteringen op). Ikzelf heb om deze reden een Gigabyte SinXp1394 (sis 655) gekocht die overigens prima werkt.

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Pagina: 1