ADSL + Router port forwarding werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• BCM
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-08 08:52
Situatie:
Alcatel Speedtouch ethernet modem (Niet getweaked) achter een Linksys BEFW11S4 (Accesspoint + Router + 4ports Switch).
Achter de switch bevind zich een debian internetserver aan een static IP.
Poorten voor FTP/HTTP/SSH geforward naar IP van debian server.

De server is achter Router prima te bereiken maa is niet vanaf buiten te bereiken.
intern werken beide IP adressen 192.xxx.xxx.xxx (intern) en 80.xxx.xxx.xxx

Extern geeft hij helemaal niks...

Cedo Nulli

Verwijderd

Is dat zo'n thomson modem? Op de CD van KPN staat in de config map een dhcp_spoof.ini bestand. Als je de modem hiermee configureert werkt 't denk ik wel.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 April 2003 @ 16:50:
Is dat zo'n thomson modem? Op de CD van KPN staat in de config map een dhcp_spoof.ini bestand. Als je de modem hiermee configureert werkt 't denk ik wel.
ADSL van KPN Telecom_spoof.ini is dit bestandje ook goed ?

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Ja alleen is mijn ervaring met de spoof niet zo best. ik denk dat je beter deze kan nemen http://www.speedtouch.nl/downloads/510_CONFIG_09.exe

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Hoe heb je dat extern getest?
uiteraard weet jij als geen ander dat je met NAT niet van binnen naar buiten en weer naar binnen kunt gaan

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Verwijderd

raymonvdm schreef op 14 April 2003 @ 21:34:
Ja alleen is mijn ervaring met de spoof niet zo best. ik denk dat je beter deze kan nemen http://www.speedtouch.nl/downloads/510_CONFIG_09.exe
Ik heb hier even geen ADSL momem om te testen, maar weet jij zo welke config ik dan moet gebruiken bij een KPN ADSL bij XS4ALL verbinding?

En wat zijn de voordelen/nadelen van die configs itt de kpn spoof.ini?

Verwijderd

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem, vandaar dat ik in dit topic post.
Ik heb sinds vandaag Demon ADSL via BBNed. Hier zat een ZyXEL Prestige 650R-33 ISDN/ADSL modem. Hierachter hangt een Wireless Router van E-Tech. Ik kom echter helemaal niet verder met portmapping/NAT om mijn servers van buiten te bereikbaar te maken. Is er iemand die ervaring heeft met deze combinatie, of een andere combi van modem/router?

Verwijderd

BCM schreef op 14 April 2003 @ 13:55:
Situatie:
Alcatel Speedtouch ethernet modem (Niet getweaked) achter een Linksys BEFW11S4 (Accesspoint + Router + 4ports Switch).
Achter de switch bevind zich een debian internetserver aan een static IP.
Poorten voor FTP/HTTP/SSH geforward naar IP van debian server.

De server is achter Router prima te bereiken maa is niet vanaf buiten te bereiken.
intern werken beide IP adressen 192.xxx.xxx.xxx (intern) en 80.xxx.xxx.xxx

Extern geeft hij helemaal niks...
Bij de Alcatel Speedtouch modem, zit standaard al een router/dhcp server ingebouwd...
Dus heb je nu 2 routers/dhcp servers in je netwerk aktief staan??? :?

• BCM
Nee, De ADSL modem is NIET getweaked. De Linksys is router en de modem zorgt (als het goed is) alleen voor de verbinding naar ADSL.

Althans dat is de bedoeling. In de Speedtouch wijst niets erop dat dat niet zo is. En alles (behalve webserver) draait prima. Internet,msn, icq enz enz werken.

Cedo Nulli

• Velthuis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-10-2005
BCM> Misschien triviaal, maar die static IP van je server is wel uit de reeks die past (192.168.xxx.xxx) bij het IP van je router (192.168.1.1) en dus niet ineens uit de reeks 80.xxx.xxx.xxx (van je ISP?)?

PS: Volgens de website van Linksys zijn er twee versies van dit router. Het genoemde adres is van Versie 2.

[ Voor 4% gewijzigd door Velthuis op 16-04-2003 14:38 ]

• BCM
Velthuis >> Yep. Static IP is in de 192.168.XXX.XXX range

Cedo Nulli

Pagina: 1