Toon posts:

[ASP] Notatie verschillen met . of ,

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de volgende ASP code in een Default.asp document
geplaatst :

<%
response.write FormatNumber(1234567890,2)
%>

Normaliter krijg ik de volgende output in de browser
te zien :

1,234,567,890.20

Maar nadat ik bijvoorbeeld een service pack geinstalleerd heb
veranderd de notitie van het ene op het andere moment naar
bijvoorbeeld het volgende :

1.234.567.890,20

(* Comma's zijn door punten vervangen en omgekeerd.)

Kan iemand mij vertellen hoe dit kan ? Oftewel kan ik dit proces zelf
beinvloeden welk type notatie ik wens te gebruiken ? Graag wat uitleg
waar ik dit kan instellen. We worstelen namelijk al geruime tijd met dit
probleem en kennen de oorsprong hier niet van.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04:06

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Je windows locale settings zijn waarschijnlijk gewijzigd

zie Control Panel -> Regional and Language Options

[ Voor 37% gewijzigd door .oisyn op 14-04-2003 13:52 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• faabman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08-2024
Dan moet je volgens mij ff naar de

ASP:
1
Session.LCID = 1043

Zoeken (1043 is bij mijn weten Nederlandstalig) hiermee pas je de standaard datum / getal notatie van je server aan.

Op zoek naar een baan als Coldfusion webdeveloper? Mail me!

Verwijderd

Topicstarter
Daar heb ik al lopen zoeken maar ik zou echt niet weten welke opties hier dan gewijzigd zouden moeten zijn. Kan iemand vertellen welke instellingen op bovenstaand probleem invloed hebben. Dus graag niet te algemeen zoals .OISYN aangeeft (toch bedankt !!) maar wat specifieker.

Verwijderd

Topicstarter
FvKnijff L: Dit hadden we al getest maar dit blijkt niet de oplossing te zijn voor ons probleem.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Het decimaalteken en cijfergroeperingssymbool zijn omgedraaid. Die vind je idd in je locale settings. Heb effe geen engelse windows bij de hand voor de vertalingen, maar waar een komma staat moet je een punt van maken en andersom. Op je server dan wel hé?

[ Voor 44% gewijzigd door RobIII op 14-04-2003 13:57 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
Aanvullende vraag : Welke instellingen dien ik te gebruiken voor :

1.234.567.890,00 ?
en
1,234,567,890.00 ?

Moet er na het aanpassen nog iets met de IIS gedaan worden ? Restarten ? Browser tijdelijke bestanden verwijderen of zou ie het meteen mopeten doen dan ?

Overigens het scripts staat op een engelstalige Advanced Server 2000 met IIS.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2003 14:03 ]

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Heb je mijn post uberhaupt gelezen?
En effe restarten kan nooit kwaad voor dit soort instellingen... Maar zelf proberen kan natuurlijk ook. We zijn geen helpdesk hiero ;)

Zo ziet het er uit onder een Nederlandse XP:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/locale.gif

en zo onder 2003 server (engels):
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/locale2003.gif

[ Voor 43% gewijzigd door RobIII op 14-04-2003 14:10 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
Sorry was net te laat met reageren. De antwoorden komen ook zo snel op het scherm dat je nauwelijks de tijd hebt. Excuses.

• KoeKk
  • Laatst online: 20-08 18:36
Het heeft ook te maken met wie er ingelogd is

Stel de server is geinstalleerd met de default local US (dus $ als valuta teken, komma's als scheidings teken voor duizenden etc.)

Gebruiker A heeft bijvoorbeeld NL als userlocale ingesteld, als gebruiker A dan ingelogd is veranderd de locale ook voor IIS, oftewel heb je ineens komma's als duizendscheidings tekens en € als valuta teken.

dit is volgens MS "By Design", oftewel een BUG maar het is te veel werk om het aan te passen ;)

Verwijderd

Topicstarter
1,234,567,890.00
4/14/2003 2:25:53 PM

Ik krijg deze notatie bijvoorbeeld met geen mogelijkheid aangepast .. Welke
instellingen ik ook aanpas.

(Bij onze servers wordt alleen maar ingelogd met de default IUSER dus deze wijzigd nooit)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2003 14:34 ]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Zoals KoeKk opmerkt is IUSER een aparte user dus met aparte locale settings. Wat jij hebt gewijzigd is de settings voor je eigen account, niet voor IUSER. Je zult dus een manier moeten verzinnen om de settings van die user in te stellen (geen idee hoe dat in z'n werk gaat, ben geen NT sysadmin ;))

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

Topicstarter
Daar zat ik inderdaad ook aan te denken om de IUSER instellingen te wijzigen maar volgens mij worden die bepaald bij de installatie van de server en kunnen die naderhand niet meer handmatig worden gewijzigd. Maar dat zou wel echt niet leuk zijn want dan zouden ze dus spontaan kunnen wijzigen door een update en dan zou je ze nooit meer handmatig kunnen aanpassen.

Mag hopen dat dat niet de realiteit zal zijn want dan zit ik met een GROOT probleem.

• KoeKk
Verwijderd schreef op 14 April 2003 @ 14:47:
Daar zat ik inderdaad ook aan te denken om de IUSER instellingen te wijzigen maar volgens mij worden die bepaald bij de installatie van de server en kunnen die naderhand niet meer handmatig worden gewijzigd. Maar dat zou wel echt niet leuk zijn want dan zouden ze dus spontaan kunnen wijzigen door een update en dan zou je ze nooit meer handmatig kunnen aanpassen.

Mag hopen dat dat niet de realiteit zal zijn want dan zit ik met een GROOT probleem.
Naast dat het niet aan te raden is om in te loggen als IUSER_ kan je ook gaan zoeken naar een manier om de Default locale settings te wijzigen (hint: regedit). Ik weet helaas ook niet de registry keys die je moet aanpassen maar dat zal vast wel te vinden zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij kun je niet eens met de USER IUSR inloggen .. ? Of wel soms ?

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Wel als je een wachtwoord opgeeft voor IUSR, maar dat vind IIS weer niet leuk. Dit wil je dus niet. Maar je kunt wel een profiel dat goed staat kopieeren naar default user (staat ook in documents & settings). Kijken wat dat oplost?

Over mij

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Probeer dit 'ns: weer naar de Regional and Language Options, maar dan niet opstarten, maar shift ingedrukt houden en dan rechter-muisknop. Je krijgt nu een popup-menu waar je "run as..." kunt kiezen. Doe dat en kies als user die IUSER. Als het goed is draait het programmaatje onder die user-account, en dus heb je ook de settings van die user

Verwijderd

Topicstarter
.oisyn : Dit lijkt er meer op. Ik wist helemaal niet dat die optie bestond maar ik heb de zaken nu aangepast en voor de zekerheid ga ik de server maar even opnieuw opstarten ..

• KoeKk
.oisyn schreef op 14 April 2003 @ 14:58:
Probeer dit 'ns: weer naar de Regional and Language Options, maar dan niet opstarten, maar shift ingedrukt houden en dan rechter-muisknop. Je krijgt nu een popup-menu waar je "run as..." kunt kiezen. Doe dat en kies als user die IUSER. Als het goed is draait het programmaatje onder die user-account, en dus heb je ook de settings van die user
+1 inzichtvol :D

Verwijderd

Topicstarter
Nou inderdaad de puntjes worden comma's en omgekeerd maar de datum blijft verkeerd afgebeeld staan .. Dat is wel vreemd. Weet iemand hier ook nog een oplossing voor ? Als ik namelijk de instellingen gewijzigd hebt naar Dutch dan zet ie ze vanzelf weer terug.

Als ik namelijk bovenstaand truukje opnieuw iuitvoer staat ie weer op USA.

USA :
1,234,567,890.00
4/14/2003 3:31:56 PM

NL :
1.234.567.890,00
4/14/2003 3:31:56 PM (Dit zou toch 14/4/2003 3:31:56 PM moeten zijn ??)
( Er staat wel d/m/yy ingesteld)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2003 15:37 ]

• KoeKk
Verwijderd schreef op 14 April 2003 @ 15:22:
Nou inderdaad de puntjes worden comma's en omgekeerd maar de datum blijft verkeerd afgebeeld staan .. Dat is wel vreemd. Weet iemand hier ook nog een oplossing voor ? Als ik namelijk de instellingen gewijzigd hebt naar Dutch dan zet ie ze vanzelf weer terug.

Als ik namelijk bovenstaand truukje opnieuw iuitvoer staat ie weer op USA.
Als je het aangepast hebt log je dan uit?

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik gebruik dit commando dus alszijnde een Administrator. Maar ik voer dus dat commando uit als IUSR_SERVER. Nadat het aangepast is ben ik dus weer Administrator. Herhaal ik dan de handeling dan zie ik toch weer de gegevens van de IUSR_SERVER ?

Ik herlaad vervolgens de ASP code in de browser .. En zie de comma's <-> puntjes maar de datum blijft in de oude notatie.

(Bij het opnieuw bekijken van de instellingen lijkt ie het teruggezet te hebben maar in de browser blijven de opties wel van kracht dus ansich is dat helemaal geen probleem verder. Nu de datum nog wijzigen en dan zou het goed moeten zijn. Maar ondanks de juiste instellingen van dd/mm/yyyy geeft ie de USA notatie.)

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2003 15:42 ]

• KoeKk
Verwijderd schreef op 14 April 2003 @ 15:39:
Nee ik gebruik dit commando dus alszijnde een Administrator. Maar ik voer dus dat commando uit als IUSR_SERVER. Nadat het aangepast is ben ik dus weer Administrator. Herhaal ik dan de handeling dan zie ik toch weer de gegevens van de IUSR_SERVER ?

Ik herlaad vervolgens de ASP code in de browser .. En zie de comma's <-> puntjes maar de datum blijft in de oude notatie.

(Bij het opnieuw bekijken van de instellingen lijkt ie het teruggezet te hebben maar in de browser blijven de opties wel van kracht dus ansich is dat helemaal geen probleem verder. Nu de datum nog wijzigen en dan zou het goed moeten zijn. Maar ondanks de juiste instellingen van dd/mm/yyyy geeft ie de USA notatie.)
En als je dan uitlogd en je pagina ververst?
(De ingelogde User overruled de default_locale systemwide)

Verwijderd

Topicstarter
Uitloggen wanneer ik als IUSR_SERVER de instellingen heb gewijzigd ?

• KoeKk
Verwijderd schreef op 14 April 2003 @ 16:10:
Uitloggen wanneer ik als IUSR_SERVER de instellingen heb gewijzigd ?
Probeer het evene te testen:
Gaat het fout als je ingelogd bent (en welke userlocale settings heeft deze user dan, of gaat het fout als niemand ingelogd is (dan is je default locale verkeerd)

Verwijderd

Topicstarter
Ik doe het volgende :

1. Ik log direct op de server in met Administrator
2. Dan ga ik naar het Configuratiescherm en selecteer met Shift + Regional Options
3. Ik login met IUSR_SERVER en pas de Userlocale aan
4. Vervolgens sluit ik dit scherm af met Apply

5. Dan laat ik het script opnieuw in met de browser en krijg ik nog steeds de verkeerde instellingen.

Zelfs als ik met de administrator uitlog of de machine reboot zonder opnieuw
in te loggen krijg ik nog de verkeerde waarden. (= Tijd; Datum past ie inmiddels wel aan)

Als ik dan de bovenstaande stappen herhaal zie ik dat de instellingen weer teruggesprongen zijn naar de instellingen zoals ze waren voordat ik ook maar iets gewijzigd had.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

waarschijnlijk een hele stomme opmerking, maar je hebt toch wel op "ok" of "apply" geklikt, ipv "cancel" of het venster sluiten met het kruisje? :D

Verwijderd

Topicstarter
.oisyn : Helemaal niet gek om op te merken maar ik heb echt wel goed gekeken. Maar bedankt !! (Dit was dus niet de oplossing)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2003 16:45 ]

• Altaphista
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-08 16:51

Altaphista

1. check manual, 2. ask

Dit probleem heb ik ook wel eens gehad. Mijn oplossing was (zoals hierboven ook al gepost is :) ) het volgende in de global.asa plaatsen:
ASP:
1
2
'session.LCID = 1033 'general unicode (als je de engelse instellingen hebt)
session.LCID = 1043 'dutch (voor NL-talige sql server/access e.d.)

Je gaat het pas zien als je het doorhebt.

Verwijderd

Topicstarter
> Probeer dit 'ns: weer naar de Regional and Language Options, maar dan niet
> opstarten, maar shift ingedrukt houden en dan rechter-muisknop. Je krijgt nu
> een popup-menu waar je "run as..." kunt kiezen. Doe dat en kies als user die
> IUSER. Als het goed is draait het programmaatje onder die user-account, en dus > heb je ook de settings van die user

Dit werkt wel maar je bent dan wel verplicht een wachtwoord toe te kennen aan de IUSR gebruiker. Volgens mij maakt dat niet uit voor IIS verder.

Verwijderd

Topicstarter
session.LCID = 1033 general unicode (als je de engelse instellingen hebt)
session.LCID = 1043 dutch (voor NL-talige sql server/access e.d.)

Inmiddels werkt dit wel. Dus eigenlijk is mijn probleem opgelost. Al ben ik nog niet helemaal blij met deze oplossing.

Nu moet ik alle sites van dit bestand <global.asa> gaan voorzien.

Ik kan me niet voorstellen dat er niet ergens in IIS of Windows een optie zit om gewoon de hele server op USA of DUTCH te zetten ..

Daarnaast kan iemand mij uitleggen waarom een server spontaan van het ene op het andere moment omschakeld van DUTCH naar USA of omgekeerd ? De server is niet gerebooted, er zijn geen Service Updates geinstalleerd etc. Daarnaast heeft er niemand ingelogd en heeft er alleen een IIS gedraait voor een enkele klant. Kan de klant dit zelf veroorzaakt hebben ? Lijkt me erg stug maar zou het kunnen ?

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2003 18:28 ]

• KoeKk
Verwijderd schreef op 14 April 2003 @ 16:59:
session.LCID = 1033 general unicode (als je de engelse instellingen hebt)
session.LCID = 1043 dutch (voor NL-talige sql server/access e.d.)

Inmiddels werkt dit wel. Dus eigenlijk is mijn probleem opgelost. Al ben ik nog niet helemaal blij met deze oplossing.

Nu moet ik alle sites van dit bestand <global.asa> gaan voorzien.

Ik kan me niet voorstellen dat er niet ergens in IIS of Windows een optie zit om gewoon de hele server op USA of DUTCH te zetten ..
Helaas kan dat dus niet, of je moet je register door gaan spitten en het handmatig aanpassen...
Daarnaast kan iemand mij uitleggen waarom een server spontaan van het ene op het andere moment omschakeld van DUTCH naar USA of omgekeerd ? De server is niet gerebooted, er zijn geen Service Updates geinstalleerd etc. Daarnaast heeft er niemand ingelogd en heeft er alleen een IIS gedraait voor een enkele klant. Kan de klant dit zelf veroorzaakt hebben ? Lijkt me erg stug maar zou het kunnen ?
Ik begrijp ook niet dat hij steeds veranderd, wat ik wel weet is dat je userlocales gewoon klote geregeld zijn in windows. het beste is om tijdens de installatie de meest gebruikte userlocale op te geven, en nooit een gebruiker een andere userlocale te geven, maar dat is nu moeilijk terug te draaien ;)

Suc6 iig :)
Pagina: 1