Toon posts:

[XP] Computer traag na reinstall XP?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb net Windows XP en alles opnieuw geïnstalleerd, maar wat me opvalt is dat mijn pc echt supertraag ineens is... ALs ik iets gedaan wil hebben is er een vertraging van een seconde of meer... Hoe kan dit? Wat moet ik doen om dit te verhelpen?

Heb niet veel programma's aanstaan, of in ieder geval niet meer dan eerst, dus dat kan het al niet zijn...

help! :)

• Drake
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-08 13:37
Alle drivers goed geinstalleerd ? Ook de via4-1 of de sys drivers(...ligt aan chitset op je moederbord)? Kijk welke services op de achtergrond draaien en schiet er desnoods een setje af.

Welke virusscanner draai je......deze kan ook aan het bokken zijn !

[ Voor 17% gewijzigd door Drake op 14-04-2003 13:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Draai Norton Antivirus 2003. Ik meen dat ik alle benodigde drivers goed heb geinstalleerd, heb een Gigabyte 7VAXP Ultra, ff controleren voor de zekerheid.

• Drake
Wanneer is je systeem traag gaan lopen ?
Na de kale installatie van Windows XP?/Na de installatie van de juiste drivers? (check effe je My computer/properties/Hardware/device manager of er nergens uitroeptekens staan)/Na het installeren van software als Na2k3 etc.?

Heb je een raidopstelling ?

[ Voor 6% gewijzigd door Drake op 14-04-2003 14:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wanner hij traag begon te lopen? Na de kale installatie. Na het installeren van de benodigde drivers zag ik ook geen verbetering. En in device manager zie ik niks///

een raid opstelling? /me is n00b...

en vóór de re-installatie van WinXp liep hij vloeiend, dus denk niet dat t aan Na2k3 ligt :|

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2003 14:27 ]

• Drake
Raid = zie ... Opslagmedia & I/O Controllers - RAID FAQ

Heb je bij de installatie wel gekozen voor: Leave my current filesystem Fat32.....dus niet de boel omgeformatteerd naar NTSF ?

Verwijderd

Topicstarter
omgeformatteerd? Hij was al in NTSF voor zover ik weet... dat was ie namelijk eerst ook...

• Drake
Lees: http://www.devhood.com/me...ew-2.aspx?thread_id=24319

Verder heb ik helaas geen tips meer B)

[ Voor 24% gewijzigd door Drake op 14-04-2003 15:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
hehehe, is wel handig linkje :)

Maar het ligt niet daaraan hoor, want ik heb hiervoor ook "gewoon" NFTS gedraaid en toen liep ie prima :) Waar kan het nog meer aan liggen? Want voor zover ik het nu heb bekeken is alles precies hetzelfde zoals voorheen en toch loopt ie veel trager dan eerst....

Verwijderd

misschien service pack1a even installeren... dit wil nog weleens heel erg helpen! ;) succes

Verwijderd

zou kunnen dat norton voor de problemen zorgt... probeer die eens te desintalleren (maar vergeet daarbij het bestand rnav.exe op de cd niet te gebruiken....

• Xoverride
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-07 10:32

Xoverride

sabai sabai

Je moet je TCP/IP protocol een vast IP geven. 192.168.0.XX (vul xx zelf in).

Anders gaat hij zelf steeds zoeken en dat duurt ontzettend lang...

[ Voor 3% gewijzigd door Xoverride op 14-04-2003 16:36 ]

Pagina: 1