Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben van plan om een van de twee bovengenoemde camera's aan te schaffen, omdat de specificaties goed zijn in vergelijking met de duure concurentie.

Deze Camera kost namerlijk maar €149.95
Waar een camera van een ander merk met de zelfde specificaties begint bij €250,-

Heeft iemand deze al gekocht? Zo ja, wat zijn je ervaringen?
Zijn ze van goede kwaliteit?

Als ik kijk op http://www.kieskeurig.nl dan komt de trust 750 uit de test met een 8.5 en de 730s met een 7.6

:) 8)7 O-) :Y) :9 :P :> ;)

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2003 15:35 ]

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:47
yeah, dien dingen zeggen 3.3 miljoen megapixel te zijn, en dat voor een extreem goedkope prijs.

Volgens mij vergroten ze 640*480 plaatjes uit tot 1600*1200 ofzo :P

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
[FF de topictitel wat minder schreeuwend gemaakt]

En tsja, Trust, je moet niet alleen naar de specificaties kijken, 't feit dat er een 3,3MP foto uit komt zegt NIKS over de daadwerkelijke resolutie. Ik kan mijn Fuji s602 pics ook wel oprekken tot 20MP ofzo, maar je ziet dan niks wat je op 6MP ook niet had gezien ;)

Die foto's worden genomen op 1MP ofzo en dan opgerekt tot 3,3MP, kun je net zo goed op je computer doen met Photoshop ofzo, gaat zelfs nog beter ook.

Ik weet niet wat die camera's kosten, maar kijk eens naar de budget camera's van Canon, Nikon, Fuji, Minolta en Olympus ofzo, ze zijn hun geld _echt_ waard hoor :)

[ Voor 86% gewijzigd door Grrrrrene op 14-04-2003 13:18 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-02 19:24

Tjark

DON'T PANIC

hahaha
750 LCD POWERC@M ZOOM
Sensor resolutie 2.0 Megapixel, cameraresolutie 3,0 Mpixels (2048 x 1536), beeldresolutie 4 Mpixels (2400 x 1800)

730S LCD POWERC@M ZOOM
Sensor resolutie 2.0 Megapixel, cameraresolutie 3,3 Mpixels (2048 x 1536), beeldresolutie 4 Mpixels (2340 x 1755)
Het zijn dus beide 2 megapixel camera's.

*insert signature here

• Grrrrrene
  • Niet online
Daar heb je het al dus :) Een Canon A40 of A60 is ook al 2MP, maar heb ik even wat meer vertrouwen in dan in Trust :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Captain Pervert
  • Laatst online: 26-02 17:43
Ik zou kijken naar de goedkope modellen van Fuji.

Mijn broertje heeft de Finepix A202, een 2 megapixel cameraatje, erg basic en zonder zoom, maar hij produceert relatief goede foto's, ik kan hem zeker aanraden als je niet meer uit wilt geven dan 200 euro.
Mijn zwager-to-be heeft een Trust ding (dacht die 750) en die foto's zijn vergeleken bij de Fuji erg korrelig, ranzig en gewoon niet mooi.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
ik weet niet of het de 750/730s is van thrust maar er zijn digi cam's van trust die een cmos chip hebben, en de megapixels die aangegeven zijn worden geinterpoleerd.
dan zou ik er absoluut geen 150 euro voor leggen, cmos chip wordt gebruikt in webcams :(
Je kunt beter voor 50 euro een instap canon, nikon, fuji, olympus kopen. dan heb je iets veel degelijkers in je handen. :)

• Blijepeen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-02 14:28
Heeft iemand een foto van die TRUST 750 LCD ik vind het wel een mooi prijsje omdat ik hem toch niet zo vaak gebruik.

• KolNedra
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-04-2020

KolNedra

...

Me zwager heb zo'n ding, gisteren foto's mee gemaakt in een disco.
Als hij ze van z'n camera heb gehaald zal ik wel ff 1tje posten.

Verder.
Beetje over de niet technische specificaties, zoals gebruikbaarheid;

Hij lag goed in de hand, met een simpelle bediening dmv dat kleine draaischijfje, wat wel ff prielen is als je flink gezopen hebt :)

1 nadeel vond ik wel dat de foto's overbelicht LEKEN, op het LCD'tje werden de foto's goed afgebeeld, alleen met nog te lichte gezichten. Mijn huidige (en kapotte camera) had langen na niet zoveel overbelichting als de trust en daarbij nam ik soms nog wel 's foto's van veel dichterbij dan dat ik gister(nacht) heb gedaan

::: flickr.com/kolnedra ::: Nikon D80 + Sigma 18-200mm f/3.5-6.3 DC + Sigma 10-20mm f/4-5.6 EX DC HSM

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
een tip voor je is misschien niet blind te staren op de MP's zoals velen dat doen die ik ken, maar kijk ook naar de lens bijvoorbeeld, en of hij interpoleert of niet (dus bijv. 1MP schieten en oprekken tot 2MP wat dus gewoon nep is) en dat gebeurt bij deze trust cam dus.

Zelf heb ik een Canon Powershot A40 en ben er zeer tevreden mee, aangezien de A60 iets goedkoper is raad ik je aan even door te sparen en die te kopen, weliswaar maar 2MP, maar wel 2 goede MP. :)

Verwijderd

ik heb zo'n trust 750, ik ben er heel tevreden over
hier een voorbeeld foto van mijn kat:

http://users.skynet.be/lybeert/PHTO0058.JPG

(niet alle foto's lukken even goed, dit was een van de betere)

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-12-2025

RSP

ik "Trust" de boel niet helemaal :+
maargoed ik heb van 't weekend ook een kleie demo gehad van een aanstaande familie die zo'n ding had gekocht, en 't is leuk voor snapshots die je ook maakt met van die wegwerp cams maar verder eigenlijk niet.

en tja, dat interpoleren naar 4mpix is gewoon goedkoop... blij dat ze dat bij canon niet doen

• Siluro
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-02 12:32
Verwijderd schreef op 20 June 2003 @ 22:12:
ik heb zo'n trust 750, ik ben er heel tevreden over
hier een voorbeeld foto van mijn kat:

http://users.skynet.be/lybeert/PHTO0058.JPG

(niet alle foto's lukken even goed, dit was een van de betere)
Die kleur links is dat wel normaal?
Ik wil niet zomaar zeuren op trust maar ik alleen maar slechte ervaringen met dat merk. En zeker met de een digi-cam van trust. |:(

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:01

WouterG

Dit is geen ondertitel

Captain Pervert schreef op 14 april 2003 @ 15:07:
Ik zou kijken naar de goedkope modellen van Fuji.

Mijn broertje heeft de Finepix A202, een 2 megapixel cameraatje, erg basic en zonder zoom, maar hij produceert relatief goede foto's, ik kan hem zeker aanraden als je niet meer uit wilt geven dan 200 euro.
Mijn zwager-to-be heeft een Trust ding (dacht die 750) en die foto's zijn vergeleken bij de Fuji erg korrelig, ranzig en gewoon niet mooi.
Ook ik kan de fuji A202 aanraden, wij hebben hem zelf ook. Zoek even wat op Got, ik heb wat foto's neergepland en vergelijk ze met die foto van die kat en kijk wat je mooier vind.

Verwijderd

De kat is mooi, maar de foto is echt niets. Ik kan me voorstellen dat je hem mooi vind als je de bagger gewend bent die zo'n Trust ding uitbraakt, maar er zit veel ruis in en dat vind ik echt niet mooi.

De digicam markt kun je volgens mij ongeveer indelen in "professionele camera" die dingen van duizenden euro's", "prosumer camera's" vanaf een eurootje of 700, "normale camera's" (veel Fuji en Trust modellen van 350-600 euro), daaronder de budgetcams van 200-250 euro.

De fout die veel mensen maken is die Trust zut te scharen onder de budgetcams. Daarmee doe je een aantal prima camera's - zoals voornoemde Fuji A202 - zwaar onrecht aan. Trust is echt superbudget, meer voor oma's die het aan hun twaalfjarig kleinzoontje geven. Het zijn veredelde digicams.

Vaak zeg ik: als JIJ het mooi vindt, dan moet je het vooral kopen. Ook al is het goedkoop en dus waarschijnlijk slecht (of beter: minder goed). Maar in dit geval kan ik het alleen maar afraden. Eenieder mens met meer verstand dan een rol verlept beschuit ziet na enkele tientallen foto's al dat je hier gewoon heel erg weinig aan hebt en je er qua fotografie echt niet mee kan "doorgroeien".

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:41

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Verwijderd schreef op 21 June 2003 @ 01:14:
De kat is mooi, maar de foto is echt niets. Ik kan me voorstellen dat je hem mooi vind als je de bagger gewend bent die zo'n Trust ding uitbraakt, maar er zit veel ruis in en dat vind ik echt niet mooi.
Het is niet zozeer de ruis, maar de kleuren in het algemeen, veel te veel contrast. Je ziet het verschil niet tussen de kat's voorhoofd en de achtegrond, allebei pikzwart.

De gehele linkerkant van de foto heeft een paarse waas, verder bevat de foto heel erg veel ruis, vooral in de donkere gebieden en is hij niet zo scherp als een foto gemaakt met een digicam van een echt camera merk.

Verder zijn de beoordelingen op www.kieskeurig.nl niet echt objectief, ze zijn geschreven door mensen die voor het eerst van hun leven een digitale camera kopen en hun nieuwe Trust net enkele dagen in hun bezit hebben, met andere woorden: ze weten niet beter.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Deze camera's hebben geen kwaliteit chip (HAD-CCD) zoals Canon, Sony, maar een CMOS chip, deze chips zijn alleen goed wanneer ze worden aangestuurd door hele dure software! Zoals bij spiegelreflex camera's. Maar bij Trust is het bagger software. Gevolg is slechte auto focus en een rode ferrari kan wel eens roze worden.

Je zal nooit zulke foto;s mee kunnen maken als met je huidige normale foto compact camera.

De lens is ook nog eens van plastic, dit is ook niet bevoordelijk voor he maken van goede foto;s!

• wooley
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-01-2025
de duurdere canons vanaf 4MP en meer hebben allemaal CMOS chips!!!!!@maar je hebt wel gelijk voor het geld moet je niet teveel verwachten.maar de trust met cmos zijn wel lekker snel om effe een foto te schieten........

AMD 3900x@5Ghz intellkiller

Pagina: 1