Toon posts:

[freesco] Verbinding valt weg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik mijn freesco bakkie aanzet dan gaat onmiddelijk het link lampje van mijn netwerkkaart branden. Dit blijft branden totdat freesco hem bij het opstarten aanspreekt. Dan gaat het lampje uit. Freesco geeft geen foutmelding.

Probeer ik een ander netwerkkaartje van hetzelfde merk met dezelfde chipset gebeurt er hetzelfde. Probeer ik een ander merk dan gaat het wel goed.

Iemand enig idee wat ik hieraan kan doen? Want ik zit nu met een 10 MBps kaartje en das niet leuk.

edit: chipset van de kaart is RTL8139c

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2003 12:47 ]

Verwijderd

zit je in een netwerk, volgende zaken kunnen fout zijn
- zelfde MAC adres zie je bij config van je NIC
- zelfde IP van anderen
- ping eens naar 127.0.0.1 krijg je reply dan is alles goed NIC niet kapot

geef een smeer uitleg

• BeachPatroller
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-04-2024

BeachPatroller

Buk en suck

Het is bekend dat er Chello modems zijn die niet van Realtek 8139 houden. Die geven dit soort problemen. Je moet er gewoon een 10 mbit kaart inprikken, je merkt er toch niets. Het heeft te maken met dat realtek niet 100% NE2000 compatible is.

Ik gebruik hier freeSCO met een DEC kaartje (10 Mbit) ondanks dat het lampje niet brand doet het kaartje het uitstekend. Realtek zuigt gewoon.

Als je ff searched op 8139 vind je een hoop mensen met problemen.

[rml][ redhat]eth0 valt steeds uit[/rml] bijvoorbeeld. (freeSCO gebruikt ongeveer zelfde drivers als gewoon linux)

[ Voor 22% gewijzigd door BeachPatroller op 14-04-2003 17:07 ]

Ik ben malle Pietje niet.

Verwijderd

Topicstarter
T gaat over mijn gewone lan verbinding. Maar als ik het goed begrijp moet ik dus gewoon ff 3com kaartje halen ofzo en dan ben ik er vanaf?

ping 127.0.0.1 doettie via een loop en dan gebruikt ie niet mijn netwerkkaartje voor hoor.
Mac adres is verschillend en freesco server is DHCP server dus zelfde IP lijkt me stug.

Verwijderd

bij een ping naar 127.0.0.1 pingt hij binnen in de IPstack van uw NIC