[Cakewalk Pro Audio 9] Opnemen werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 254 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Garoth
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-10-2024
Ik weet niet helemaal zeker of dit topic hier op de goede plaats staat, maar goed.

Ik heb op mijn PC nu Cakewalk Pro Audio 9.0 staan, maar ik heb een probleem. Als ik met mijn keyboard iets wil inspelen, dan neemt hij alles op , maar gooit daarna alle opgenomen noten op de eerste tel van de track neer. Dus al ik een D akkoord in arpeggio inspeel, dan krijg ik op de eerste tel van de maat een D akkoord in een klap. Ik heb echt geen idee hoe dit kan... De loop staat gewoon goed ingesteld, en verder kan ik ook niets ontdekken...

Ik draai WinXP Corporate edition op een Athlon 1300, met een Philips Seismic Edge geluidskaart, met daar een gewone midi kabel op de gameport op aangesloten. Keyboards zijn een Yamaha DjX, Roland E 16, Roland MC303 en een Roland E-piano(weet even het nummer niet meer.)

Heeft iemand dit probleem ook al eens meegemaakt, of weet iemand hoe dit komt toevallig? Dan zou ik het graag horen...

Grtz

Garoth

Als blikken konden doden, waarom doen ze er dan erwten in?

Verwijderd

Komt er naast je ingespeelde data niet toevallig meer binnen via je MIDI input? (begeleidingsschema's / drumpattronen van je keyboard)?

Selecteer anders eens de track waarop je ingespeelde data staat en laad vervolgens een CAL script genaamd "Split MIDI to channels" of iets wat er op lijkt in. :)

• MidiMaze
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-07 15:17

MidiMaze

Doe iets goed, of doe het niet

he , dat probleem had ik in het begin ook met cakewalk, k zal ff kijken of ik het nog kan vinden....

ff zien,

ik meende dat het bij options/project of options/global zat, daar moet je ff naar je midi settings kijken, bij mij zat er iets mis met de echo mode, maar dat komt omdat ik 2 keyboards een synth en een sound canvas tegelijk aanstuur....

[ Voor 56% gewijzigd door MidiMaze op 14-04-2003 21:56 ]

blabla

• Garoth
ik heb het allebei geprobeerd, maar helaas nog niks....

Maar in ieder geval bedankt voor het advies!

Ik denk dat ik het maar eens ga proberen met Cakewalk Home Studio 2002. Die werkt zeker weten onder WinXP. Want het enige dat ik kan bedenken is dat het dan aan windows ligt...

Nou ja, thanx anyway!

grtz

G

• Garoth
Sjit!

Zelfs Home Studio heeft hetzelfde probleem...

Maar Cubase doet het wel eingszins... Maar ja, dat is weer niet echt een optie, aangezien al mijn andere nummers en arrangementen in cakewalk zijn gemaakt. Weet iemand misschien of het aan de soundcard ligt?

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-08 16:10

BaRF

bijna kerst

staat ie niet heel erg op quantitize ofzo? als je de noten echt heel traag speelt, zet ie ze dan netjes op elke maat neer?

[ Voor 49% gewijzigd door BaRF op 15-04-2003 09:16 ]

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• Garoth
nope helaas....

Verwijderd

he , dat probleem had ik in het begin ook met cakewalk, k zal ff kijken of ik het nog kan vinden....
Het probleem komt ergens ook wel bekend voor, maar het is inmiddels al weer 2 of 3 jaar geleden dat ik Pro Audio 9 voor het laatst gebruikt heb. Ik zal vanavond eens kijken of ik het nog ergens heb liggen, dan installeer ik het wel ff. :)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2003 12:37 ]

Verwijderd

sorry, ik heb 'm hier helaas niet meer liggen... :/

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2003 22:27 ]

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02:56

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Dat arpeggio spelen: Ram je dan in 1x het accoord op je keyboard en wordt het dan door je synth/kb als arpeggio behandeld? Probleem is dan dat je handbeweging geregistreerd/opgenomen wordt (het aanslaan van het accoord), terwijl je afspeel-electronica het opsplitst in losse noten. De directe MIDI-signalen van je kb worden dus opgenomen, terwijl je kb er iets anders mee doet (wat je dus ook hoort). Opgenomen noten wijken dan dus af.

Ik hoop dat ik je verder heb kunnen helpen.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Verwijderd

Probeer dit eens:

Options -> Project -> MIDI Input -> Echo mode -> op 'none' zetten, bij mij neemt ie ook niet goed op als ie op 'auto' of 'manual' staat namelijk.

• Dr. RiPsaw
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Het klinkt eerder als een vorm van Quantized Recording, alhoewel ik in Cakewalk 9 daar nog nooit last van heb gehad... ik kan ook zo snel geen optie vinden die daar voor zorgt tijdens de opname. Het zou hooguit kunnen dat je gebruikt maakt van een vorm van Step-Recordinge, maar volgens mij mag dat niet zomaar gebeuren...
Trouwens, gebeurt dit onafhankelijk welk klavier je gebruikt om in te spelen, of bij allemaal?
Over de echo mode: laat dit op auto staan (port 0) en zet al je keyboards met klavier in Local Mode Off (verschilt per kyeboard/synth hoe je dit in moet stellen). Op deze manier wekken ze zelf geen geluid op als je erop speelt, maar versturen alleen midi, en ze reageren alleen op midisignalen van buitenaf (waarbij ze wel geluid genereren). Op deze manier bespeel je ze dus eigenlijk 'via' de PC, en heb je ook geen last van evt. dubbelgespeelde noten etc. Of dat het probleem ook verhelpt weet ik niet, ik denk het eigenlijk niet. Ik heb nog nooit dit soort problemen gehad met diverse piano's/synths in Cakewalk.
Pagina: 1