Emule loopt een aantal dagen achter elkaar vast.

Pagina: 1
Acties:

• Smooth
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-12-2021
Hallo, ik heb een vraagje.. ik heb namelijk een aantal dagen het probleem dat emule (v0.26B) vastloopt. Met een standaard WinXP foutmelding..
Nu heb ik al de .exe een keer vervangen met diegene uit de zipfile, maar dat scheen niet te helpen. Heeft iemand een idee om dit op te lossen zonder dat ik weer vanaf 0 zegmaar hoef te beginnen? Het zou wel een beetje zonde zijn als mijn "know clients" ed. foetsie is. Welke bestanden hebben daar mee te maken? Zou ik gewoon de inhoud van de zipfile de bestanden kunnen laten overschrijven?
Ik heb geen id. Als iemand mij hiermee zou kunnen helpen, alvast bedankt.

• M.I.G.
  • Laatst online: 06-01 13:48

M.I.G.

[like an alien]

Installeer gewoon dan een versie erover heen die wel werkte in dezelfde dir, known clients enzo blijf je dan behouden.

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Wat is er mis met v0.27c ?

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 15:37

Zoefff

❤ 

Om te beginnen gebruik je een imiddels al flink verouderde versie van eMule. Ik raad je zeer aan om minimaal te upgraden naar versie 0.26d, en het liefst naar de nieuwste natuurlijk, versie 0.27c.

Het is misschien wel handig om te melden, wélke foutmelding XP geeft, want met een "standaard winXP foutmelding" kan ik niet echt veel...

Ik denk dat je een grote kans hebt dat je problemen opgelost zijn, als je een nieuwere versie van eMule installeert.

Je ziet het sowieso verkeerd dat je weer vanaf 0 moet beginnen. Die "known clients" zijn de mensen die bij JOU credit hebben gekregen, en niet de mensen waar jij credits bij hebt gekregen. Dat word nl bij alle andere eMulers opgeslagen, in hun know client files.

Upgraden kan gewoon door de exe uit de zip over je bestaande exe heen te plaatsen :)

Verder is er ook een centraal eMule topic, misschien dat je daar beter je vraag kan stellen.. eMule opensource eDonkey, deel 5

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• Smooth
ja sorry, ik kon maar tot Deeltje 4 vinden... blijkbaar overheen gekeken.
En M.I.G, hij werkte dus prima tot voor kort :)
Zoefff, met een standaard WinXP foutmelding bedoelde ik zoiets als: "Emule heeft een ongeldige bewerking uitgevoerd en moet afgesloten worden". Dus het verstandigst is het om even te upgraden wat dus kan door alleen de exe te overschrijven door een nieuwere versie?
Ik zal dat proberen, bedankt voor jullie replies :)

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

das inderdaad mogelijk... verder kan je ook gewoon alle .met en .dat files kopieren naar een tijdelijke dir en die terugplaatsen na installatie (doe ik over het algemeen)

dat e-mule crasht na enkele dagen, uren of minuten gebeurt bij mij meestal nadat ik een refresh uitvoer van mn gesharede files of nieuwe shares toevoeg / verwijder (met 60 GB geshared schiet dat op 8)7). 0.27c gaat iig een stuk beter om met grotere files/shares... zou het proberen in ieder geval...

Deze plek is te koop.

• Smooth
ik heb nu geupdate door middel van de exe vervangen. hij doet het en nu maar even afwachten voor hoelang ;)

• RUXperienced
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-06-2024
eMule liep (en loopt) bij mij ook nog wel eens vast, daarom heb ik maar een kickprogje geschreven.
Mocht je die willen proberen, hier is een link:
http://home.student.utwen...ling/progz/MuleKicker.zip

Hij werkt hier, maar dat is geen garantie...

• Smooth
niet al te lang dus... :(
dus nu maar gewoon de hele inhoud van het 0.27c zipje uitgepakt en daarna alle mets en dats er weer overheen. het ziet er wel wat anders uit nu dan toen ik alleen de exe had vervangen, dus hopelijk is dat een goed teken :)

*edit.. Nou dat hielp dus ook niet :/ Welke .met en .dat files moet ik echt bewaren?
dan laat ik de rest gewoon opnieuw aanmaken.

[ Voor 22% gewijzigd door Smooth op 14-04-2003 16:34 ]

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 15:37

Zoefff

❤ 

De enige die echt belangrijk is dat je hem bewaart, is je "preferences.met". Hierin is namelijk je "userhash" opgeslagen, waarmee je uniek herkenbaar bent op het netwerk. Gooi je deze weg, dan word er ook een nieuwe "userhash" gemaakt, en kan je echt weer van voor af aan beginnen met uploaden ;)

Verder is het natuurlijk handig op je preferences.ini, known.met, clients.met en server.met te bewaren, maar dat is niet echt noodzakelijk. Als je die weggooit, moet je alleen je instellingen weer allemaal goed zetten, serverlijst opzoeken ed..

Ik denk echter dat je het probleem van het crashen niet zo zeer bij eMule moet zoeken, maar meer ergens anders. Zelf heb ik nog nooit meegemaakt, en ook nooit gehoord, dat eMule zomaar crasht in XP, met de melding "eMule heeft een ongeldige bewerking uitgevoerd blabla".

Misschien dat je max connecties, of max nieuwe connecties per 5 seconden zo belachelijk hoog staat, dat XP het niet meer trekt? Of dat er iets mis gaat in combinatie met een ander programma :?

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• Smooth
ja, ik denk dat je gelijkt hebt en dat het idd niet aan emule zelf ligt. het is wel vreemd omdat die er zomaar in eens mee begon :/ Maarja, hij houdt het nu al langer dan een kwartier vol ;) dus hopelijk is het afgelopen met die meldingen.
Iig bedankt voor de hulp en wat mij betreft mag dit topic op slot en zal ik in het juiste topic posten wil het nog steeds niet lukken.

• Apestaartje
  • Laatst online: 09-01-2020

Apestaartje

Nee,geen muis-arm..

Hoi,

Ik weet niet of je dit al hebt geprobeerd, maar bij mij hielp het volgende:

kijk eens als je alle verbindingen gewoon via de wizzard instelt, of 'ie dan wel stabiel blijft lopen.
Ik kwam er namelijk achter nadat ik wat met de instellingen had lopen spelen, dat Emule ook na een paar uur er opeens uitklapte met dezelfde melding als jij had.
Soms zelfs zonder enige melding trouwens.
Kijk maar eens of dit helpt.

X360 Gamertag : betelgeuze Spec 's PC:Sinclair ZX-81 16K-ram --90 min. cassettebandje-- 3Dmark score: 0,00000000000001 ---- Als het niet veranderd ! --- dan blijft het zo ! ---

• Smooth
bedankt voor je reply, maar hij draait al weer een tijdje zonder foutmeldingen gelukkig :)
Smooth schreef op 14 April 2003 @ 15:44:
niet al te lang dus... :(
dus nu maar gewoon de hele inhoud van het 0.27c zipje uitgepakt en daarna alle mets en dats er weer overheen. het ziet er wel wat anders uit nu dan toen ik alleen de exe had vervangen, dus hopelijk is dat een goed teken :)
Hierna liep die nog één keer vast en daarna werkte die gewoon weer normaal 8)7
nahja, hij werkt iig weer :)

Verwijderd

persoonlijk vind ik eMule 0.27 serie de slechtste sinds 0.22

Verwijderd

Als je weet op welke dagen het vast loopt moet je het gebruiken op de andere dagen.....

:)

• Renard
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-07 19:35
edit:
verplaatst naar topic:eMule opensource eDonkey, deel 5
(hoort hiet niet thuis) 8)7

[ Voor 96% gewijzigd door Renard op 18-04-2003 23:26 ]

• raas
  • Laatst online: 05-08 17:05

raas

kies je keuze

ik heb ook wel eens gemerkt dat emule steeds crashte doordat een van de files in de queue was beschadigd. na het vele keren opnew opstarten van emule, en steeds weer een klein beetje downen, was deze file gecomplete en draait ie weer zonder crashes. dus je kan gewoon kijken welke temp file de crashes veroorzaakt door ze 1 voor 1 te verplaatsen naar een andere map.

An eternity is very, very long, especially towards the end.

Pagina: 1