t.net style bericht posten (new window) terug naar 'bron'

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Sorry voor de brakke titel omschrijving maar dit lijkt nog een beetje op wat probeer uit te leggen.
Kijk 't zit zo;
Bij t.net kun je leuk reageren op nieuws en zo.
Als je daar een reactie plaatst wordt er een nieuw venster geopend waar je je bericht kunt invullen.
Je klikt op submit, en het bericht wordt toegevoegd, je sluit 't 'post bericht' venster, en de pagina waarje vandaan kwam (de bron page) wordt opnieuw ingeladen waardoor jou reactie zichtbaar wordt.
Ik kom er niet uit hoe je dit moet doen.
Laat staan waar ik op moet zoeken bij google of hier :?
Iemand hier die mij meer uitleg kan geven?

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-08 22:08
Wat wil je precies? Zo'n popup-en-reageer systeem zoals op de FP?

Be more specific please. :)

Waarschijnlijk bedoel je dat als je het venster sluit, de parent window zich refreshed. Dat is in de onunload van de body van de popup op te lossen...

[ Voor 45% gewijzigd door Willem op 14-04-2003 12:35 ]

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
hmmz
als je op een reactie wilt plaatsen, klik je op: Reageer wordt er via javascript een nieuw venster geopend.
daarin staat 't forumliertje waarin jij je reactie kunt typen, en aan de linker kant de nodige smilies die je kunt gebruiken.
Je typt je bericht, en klik vervolgens op 'submit'.
Vervolgens wordt je 'reactie' venster gesloten, en wordt de pagina waar je in 't begin op 'Reageer' klikte wordt herladen

Hoe kan ik dat maken? Dat popupje zal wel lukken, maar 't reloaden van de 'hoofd' pagina wordt al wat moeilijker voor me (totaal onbekend terrein)
Is er ook iets wat ik al moet aangeven 'met' de popup?

[ Voor 25% gewijzigd door himlims_ op 14-04-2003 12:40 ]

• Willem
Denk dat je hier wel een eind mee moet komen :)

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:15

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Scarecrow schreef op 14 April 2003 @ 12:39:
... 't reloaden van de 'hoofd' pagina wordt al wat moeilijker voor me (totaal onbekend terrein)
Is er ook iets wat ik al moet aangeven 'met' de popup?
zoek naar het 'opener-object'
dit object bevat ofwel zichzelf (het eigen window-object) maar als het venster geopend is via een ander venster (een 'parent') bevat het een link naar dat venster

code:
1
onunload="opener.location.reload()"

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
:X schiet me nu pas te binnen; hoe gaan pop-up blockers om met dit? vinden die dat wel 'leuk' ?

• Willem
Popup blockers zijn gebruiker-afhankelijk dus dat is verschillend. Een goede popup blocker is zo ingesteld dat popups die worden geopend door klikken gewoon geopend en gesloten kunnen worden.

Denk overigens dat je genoeg info hebt om mee verder te kunnen. Dit had je best op kunnen zoeken door in de source te kijken... Succes :)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.