Instellingen behouden mbv een programma?

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:44
Ik heb gezocht op google enzo, echter ik heb niks kunnen vinden -- ik weet simpelweg niet hoe ik het op moet zoeken.

Ik ben in feite op zoek naar een programma, dat eens geinstalleerd alle instellingen bewaard van de computer. Iemand kan heel de netwerkinstellingen verknoeien of de printerinstellingen. Bij het opnieuw opstarten is alles weer zoals het was.

Een soort programma heb ik al eens gehad, maar zodra je de pc opnieuw opstartte, was al je werk ook verdwenen. Dit kon ook niet uit. Dit is niet de bedoeling.
Een handigheid was wel dat je met een wachtwoord legaal aanpassingen kon maken in windows, dat zou ik graag wel zien, anders blijven immers eventuele uitbreidingen uit, eenmaal geinstalleerd.

Is wellicht zoiets te vinden op download.com? Het probleem is echt dat ik niet weet op welke zoektermen ik moet gaan zitten zoeken.

[ Voor 9% gewijzigd door SkyStreaker op 14-04-2003 14:12 ]

StabilityMatrix Discord -> (persistent invite linkje)

• SkyStreaker
Heeft iemand enig idee waar ik zoiets kan vinden. Het probleem vooral is dat ik hier op mijn stage leerlingen heb die heel erg veel zitten te kloten met de computer en ik moet bijna elke dag de computer gaan zitten imagen. Dit kost harstikke veel tijd op deze manier.

Verwijderd

Imagen kost toch niet zoveel tijd? als je dit eenmaal goed op orde heb natuurlijk...

Wat je ook natuurlijk kan doen is genoeg restricties plaatsen op het OS.

• SkyStreaker
ik beheer hier een stuk of 20 computers en het is elke dag raak dat er een stuk of 4, 5 computers naar de knoppen zijn omdat de mensen niet met hun vingers van de instellingen af kunnen blijven.
ik bedoelde niet imagen, maar ghosten - terugzetten ahw, dat kost gewoon teveel tijd, men is hier constant bezig ;)

Restricties plaatsen zal ook niet zo snel gaan, heel veel instellingen gaan middels novell. Ik wil wel het een en ander proberen hoor, als je een goed programma weet voor mij.

[ Voor 22% gewijzigd door SkyStreaker op 15-04-2003 13:23 ]

Verwijderd

Ja hoor ik weet een programma'tje die al je instellingen bewaard... ;)

http://download.com.com/3000-2242-10105359.html?tag=lst-0-1

Ik weet niet of het kan hoor.. maar mischien kan je ervoor zorgen dat voordat de machine opnieuw opgestart word de image automatisch word geplaatst. Geen gezeur en binnen een paar minuten al je instellingen terug. :P

• Scarfish
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05-2025
je kunt toch ook een scriptje schrijven/downloaden die alle instellingen goed zet windows wordt gestart?

Erm...

• SkyStreaker
Thx voor de link :)

Paar minuten? lol, we hebben hier met oude beestjes te maken hoor... ;)

Scarfish, ik heb me nog - - -nooit- - - met scripting bezig gehouden :) Dat zal dus niet zo 1, 2 ,3 lukken en ik heb al helemaal geen toegang tot de beheer compu's. Ik ben enkel een ondersteunend iemand hier.

[ Voor 54% gewijzigd door SkyStreaker op 15-04-2003 13:58 ]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Als ze op een netwerk zitten en je gebruikt XP, NT of W2K dan kun je group policies gebruiken. 98, 95 en ME zijn daar minder geschikt voor. Zoek maar eens op group policies ofzo.

[ Voor 8% gewijzigd door RobIII op 15-04-2003 13:58 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• SkyStreaker
Ik zal 1 ding duidelijk proberen te maken :) - ik heb en zal ook nooit geen toegang hebben tot de servers van dit gebouw. Ik ben ook een stageloper, dus de kans is heel erg miniem. Ik werk alleen op clienten (de werkstations).

Verwijderd

hmm dan word het idd wat lastiger, misschien moet je dan oven overleg plegen met de systeembeheerder in command.. ;)

Maar om op jou eerste vraag nog terug te komen. Ik denk niet dat er een programma bestaat die echt al jou specifieke instellingen kan opsporen en kan herstellen... (correct me if im rong)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2003 14:06 ]

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Je kunt het register exporteren als een .reg file. Exporteer de secties die je wilt behouden, gooi die in 1 bestand en dubbelklik het bestand als nodig. Reboot daarna wel effe.

Natuurlijk kan het zijn dat er nog bepaalde bestanden "origineel" moeten worden gemaakt ofzo, maar daar kun je dan weer een .bat file-tje voor gebruiken ofzo...

...en dat alles gooi je natuurlijk op een read-only share van de server ;) Ik neem aan dat je wel bestandjes erop mag gooien?

[ Voor 18% gewijzigd door RobIII op 15-04-2003 14:15 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Verwijderd

profile maker

• Fried
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 09:35
anders misschien een hardwarematige oplossing?

zoek maar eens op reborn-kaarten..
ja kan dan verkloten wat je wilt, zelfs format, noem maar op...
keertje rebooten en alles is weer origineel...

• SkyStreaker
Reborn kaart of iets dergelijks zal niet kunnen gaan, want dat kost geld en dat geld kunnen we niet missen.

Er is natuurlijk wel een read-only netwerkdrive beschikbaar, wat dat betreft moet het wel lukken voor zover. Het grootste probleem is vooral de "novell aplication explorer", deze wordt gestart zodra men inlogt, maar na wat geknoei, is dit weg. Het gaat eigenlijk om dit kleine dingetje in principe.

[ Voor 59% gewijzigd door SkyStreaker op 15-04-2003 14:28 ]

Verwijderd

kan elke werknemer dan geen 10tje sponseren? ;)

Nee zonder gekheid..

Ik denk dat voor jouw situatie drive-image de beste oplossing is. Wat je zou kunnen doen
is een opstart flop maken die vol automatisch alles terug zet d.m.v. een image. Zodra een pc verkloot is, gooi je die flop erin en rest gaat vanzelf... Zo hoef je alleen te imagen als er problemen zijn.... vind je het wat?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2003 14:33 ]

• SkyStreaker
Een bootable CD met een ghostimage heb ik, alleen deze duurt heel erg lang :)

Hmmm, anders.... Een bootdiskette die een image direct van een fileserver af haalt, dat gaat natuurlijk stukken sneller! ;)

Verwijderd

Bevatten de HD's in de pc's veel capaciteit? Anders kun je deze nog opdelen in 2 partities.. Dan ga je gewoon van partitie naar partitie. Dat gaat nog sneller.

Als je ongeveer 1 gig over lan wilt trekken ben ook wel ff bezig... ik denk dat dat niet veel sneller is dan cd-rom..

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2003 15:01 ]

• SkyStreaker
Een 2e partitie heb ik zo gemaakt (pqmagic). Het beste is natuurlijk een hidden partitie die ik met een bootflop kan benaderen. Via deze flop kan het image terug gezet worden.

Hoe kan ik dit het beste realiseren? Het gebruikte image kan ik wel gebruiken en dumpen op de 2e partitie, de partitie verbergen lukt me ook wel, maar hoe ga ik verder?

Verwijderd

misschien kun je parameters geven aan ghost.exe ?

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
ghost.exe kent een heleboel parameters, zeker ghost 2003. Kwestie van ghost /? inkloppen.

Over mij

• SkyStreaker
ghost 2000 volgens mij :P

Ahh, komt wel goed, bedankt voor de tips!

--Ik heb iets gevonden, Illusion 99 (via google)--

[ Voor 29% gewijzigd door SkyStreaker op 16-04-2003 19:28 ]

Pagina: 1