Toon posts:

[geinteregeerde geluidskaart doet het niet]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey tweaks,
ik heb een moederbord met daarin een geluidskaart, hij doet het perfect maar ik heb laatste een virus scanner gedownload en geinstalleerd en daarna deed het geluid het niet ,als je je oren tegen de boxen houd dan hoor je wel geluid.
Het kan niet aan de volume liggen want die staat op het hoogste niveau.
Als ik de drivers en stuff op nieuw install doet hij het nog niet tenzij ik heel windows opnieuw installeer. En het vreemde is dat het geluid hetin linux perfect doet :?

Helpp? :?

Verwijderd

Beetje meer specs zou wel makkelijk zijn -:)

Verwijderd

Topicstarter
C-Media AC97 Audio Device
ik weet niet precies hoe mijn moederbord heet

• bobsnl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-06 09:56
Staat je geluid niet stiekem gewoon op mute? Kan je je wezeloos naar zoeken nl.

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

Verwijderd

Topicstarter
nope staat niet op mute :S

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10-08 13:15
als je je oren tegen de boxen houd dan hoor je wel geluid.
Het kan niet aan de volume liggen want die staat op het hoogste niveau.
Als ik de drivers en stuff op nieuw install doet hij het nog niet tenzij ik heel windows opnieuw installeer. En het vreemde is dat het geluid hetin linux perfect doet
Als het in linux welw erkt is het iig een software probleem. grote kans dat een nieuwe windows install het zelfde resultaat op kan leveren. Volume kan je op meerdere plekken instellen? Welke schuifjes staan allemaal op het hoogste niveau?

Als je er een externe versterker aan hangt en die hard zet hoor je dan wel geluid wat je normaal heel zacht hoort?

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Verwijderd

Topicstarter
@terror
ik heb hem in winamp , BSPlayer , mediaplayer en in het taakbalkje op max gezet

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10-08 13:15
Die in je taakbalk bestaat uit meerdere schuifjes, wave en master moeten hoog zijn. (Just checking)

Je had het over heeel zacht geluid, als je dit uitversterkt, speelt ie dan daadwerkelijk iets af of blijft het ruis? Andere drivers al geprobeerd?

BTW, bedenk me net iets wat iemand die ik ken had (zelfde chip)

Doe is dxdiag in start>uitvoeren

Bij muziek
En dan alle onderdelen afzonderlijk testen. Laat effe weten wat het wel en niet doet. Als de synth het wel doet en de rest het niet dan weet ik waar het aan ligt :) Maar dat komt dan wel.

[ Voor 39% gewijzigd door Terror op 14-04-2003 20:52 ]

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Verwijderd

Zet 'em in Winamp eens op wave-out ipv direct-sound.
Pagina: 1