Vreemde directories onder Linux na installatie XP

Pagina: 1
Acties:

• gvanh
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-12-2023

gvanh

Webdeveloper

Topicstarter
Heel vreemd probleem hier. Ik draai een Samba server op m'n Linux box. Dat draait al een tijdlang zonder problemen (ongeveer een jaar). De Samba server fungeert ook als Primary Domain Controller, waar twee windows bakken op inloggen.

Deze windows bakken draaiden tot voor kort zonder problemen onder windows 2000. Twee weken geleden echter heb ik de overstap naar XP gewaagd. Sindsdien gebeurt er iets heel vreemds op een van de drie Samba Shares. Deze partition, die gebruik maakt van het ext2 filesystem, blijkt ineens een enorme lijst (honderden) met directories te bevatten, allemaal opeen volgend van naam, beginnend bij aa20s4asf53w. Deze directories zijn verder compleet leeg. Overigens wordt er nog een directory gemaakt met de naam temp, die weer directories bevat met de naam extXXXXX waarbij x=0-9. Dit zijn er meestal tussen de twee en drie.

Alle directories lijken gemaakt te worden in een kort tijd-spanne, ik zie nu time-stamps rond 10:30 op 14 april.

Het is heel vervelend dat dit gebeurd, want daardoor wordt de toegang tot deze share enorm traag, hetgeen weer heel windows vertraagt.

Wie kan mij vertellen waar de kern van dit probleem ligt? Ik heb werkelijk geen flauw idee.

Wellicht dat het nog handig is om te melden, dat ook deze share in XP staat ingesteld als plaats waarnaar 'My Documents' verwijst. Verder staan op deze share ook m'n Outlook Mail bestanden.

Ik hoop dat iemand mij kan verblijden met een tip, want ik snap er niets meer van.

• Rempage0611
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-09-2025

Rempage0611

9405 WP @ 2x SMA Sunny Boy

Het lijkt er op dat de windows bak keys probeert te schrijven naar de server. Misschien is dit eenmalig en kan je het nu gewoon weg gooien?

Hoe heet die share trouwens waar de bestanden heen worden geschreven?

[ Voor 24% gewijzigd door Rempage0611 op 14-04-2003 11:48 ]

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-02 16:57

wzzrd

The guy with the Red Hat

Geloof dat de Trashcans op Windozen ook dat soort bestandsnamen hebben, intern.

• gvanh

gvanh

Webdeveloper

Topicstarter
Hmmzzz.... Trashcan, zou het wellicht daar mee te maken hebben. Norton is ook geinstalleerd. Dat Norton de protected recycle bin voor die schijf zo neerzet.

• gvanh

gvanh

Webdeveloper

Topicstarter
In ieder geval is het nu de tweede keer dat het is gebeurd. Dat maakt het een beetje vervelend. Heb nu voor de tweede keer alles weggehaald. Dat kan helaas niet in een keer, omdat bij een rmdir * onder Linux een foutmelding komt met "argument list too long".

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-02 16:57

wzzrd

The guy with the Red Hat

En rm -rf * (let op waar je dat doet!!) werkt ook niet?
Oh, btw, gebruik de edit knop Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gifaub.

Verwijderd

Ik zou toch even willen wijzen op het gebruik van de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif knop. Is dit een Samba of een Windows probleem ? Want in het laatste geval lijkt het toch niet helemaal in het juiste forum te staan.

• gvanh

gvanh

Webdeveloper

Topicstarter
Tsja, wist ik het maar. Ik weet niet of die directories worden gecreeerd door Linux of door Windows.

Wat bedoelen jullie overigens met het gebruik van de edit knop? Liever niet twee berichten van dezelfde persoon achter elkaar?
modbreak: het product heet windows, lees de NOS policy - updated 01/04/03 maar eens door

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2003 13:16 ]

Pagina: 1