Toon posts:

Key uitlezen in background middels windows appl

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,
Ik ben bezig met een proggie dat in de achtergrond moet werken, windows2000/xp. Het is een timer voor diverse taken, zeg maar een soort stopwatch. Nu moet de timer starten bij het indrukken van een toets, een hotkey. Dit heb ik gedaan en werkende getest met de applicatie als actief venster. Maar in de praktijk zal de applicatie niet actief zijn dus werk mij sneltoets niet.

Hoe krijg ik het voor elkaar een programma te maken dat werkt in de achtergrond en op een laag niveau een toets afvangt. Zelfs als er een applicatie op de voorgrond draait die de overige toeten afvangen.

Ik zoek een stukje voorbeeld code, iets waar ik naar kan kijken en verder mee kan testen. De code mag in iedere gangbare taal (c++ vb c# c) als het maar werkt en goed te gebruiken is. Mijn huidige code is geschreven met C++ Builder.

Hints in de goede richting zijn ook van harte welkom, interupt programming oid?!

ps, ik heb me ook rot gezocht naar libraries files waar een goede functie in zou kunnen staan, maar geen seuc6 in het vinden van iets bruikbaars :(

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2003 12:09 ]

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
P&W Beleid

Scriptrequest zijn niet toegestaan hier en als ik naar je laatste alinea kijk bestaat die mogelijkheid er wel :)
Echter je kunt het ook zien dat je alleen een klein stukje voorbeeldcode wilt hebben, waarmee je weer verder kunt :) Zou je daarom volgende keer het iets anders willen formuleren :) Mensen zijn hier nogal onbereid om hele lappen code te posten omdat het de topicstarter niets leert.

Verder: geef ook even aan op welk systeem de boel moet werken :) Windows kan ik afleiden, maar de versie niet :)
edit:
Janoz is een spuit 11 ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Glimi op 14-04-2003 11:44 ]

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:39

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

De code mag in iedere gangbare taal (c++ vb c# c) als het maar werkt en goed te gebruiken is. Mijn huidige code is geschreven met C++ Builder.
:?.. Het is hier niet de bedoeling dat er 'kant en klare' code aangeleverd word, maar ik neem aan dat je dat ook niet bedoeld.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het ea aangepast zodat het wat duidelijker overkomt, hulp hits en links komt u maar :)

Verwijderd

SetWindowsHookEx