Toon posts:

[Opera] volgorde context-menu

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.capwoc.com/pix/context.jpg
Is het mogelijk om de volgorde van de items in het rechtermuisknop context-menu van Opera te wijzigen? Dus bijvoorbeeld 'Close Page' onderaan, waar nu 'Skin' staat.

Opera 7.10 Final [build 2840]

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2003 23:55 . Reden: versienummer ]

• helpme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:46
ja, dat zou idd wel handig zijn. Dat vind ik het enige irritante aan Opera.
Op laatst wen je er wel aan, maar soms klik ik ook per ongeluk op Close all dus echt handig is het nie.

Ik ga er eigenlijk wel vanuit dat zoiets te veranderen is in Opera, want bijna alles kan je veranderen in Opera, maar ik heb het nog nie gevonden.

Verwijderd

Topicstarter
helpme schreef op 14 April 2003 @ 20:29:
ja, dat zou idd wel handig zijn. Dat vind ik het enige irritante aan Opera.
Op laatst wen je er wel aan, maar soms klik ik ook per ongeluk op Close all dus echt handig is het nie.
Dat is dus precies de reden waarom ik deze vraag stel. Ik druk minstens drie keer per dag per ongeluk op Close All ipv Close Page. Deze indeling is echt TE onhandig...
Ik ga er eigenlijk wel vanuit dat zoiets te veranderen is in Opera, want bijna alles kan je veranderen in Opera, [..].
Laten we het hopen idd.

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Geen oplossing voor het probleem, maar je kan je vensters ook aan de boenkant van het scherm weergeven. Dan heb je en de Close page dichter bij, en zitten ze nog eens dichter bij de adresbalk ook.

Juist

• Battle Bunny
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-02 21:41
Control+F4 doen ipv met de muis? Geen oplossing natuurlijk, meer een workaround

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:59

Sabbi

je denkt aan mij.

Meer workarounds:

Waarom gebruik je niet gewoon een mouse-gesture om windows te sluiten?
Dat is nou juist wat opera zo fijn maakt. (Help>Mouse voor meer info)

• Dracula78
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-09 21:12
Het ziet eruit als Opera 7.xx (maar de exacte versie was wel handig geweest om te weten). Daarbij kun je ALLE menu's, dialogs en keyboard shortcuts zelf instellen. Vanaf Opera 7.10 zijn de meeste van deze instellingen zelfs aanwezig in het preferences scherm...

Anders moet je het bestand Opera7\menu.ini (of Opera7\defaults\standard_menu.ini voor versie 7.10) even zoeken en kopieren naar de directory Opera7\profile\menu\ Vervolgens kun je dat bestand bewerken in een text-editor. Allereerst natuurlijk bovenaan even de naam veranderen, en daarna op zoek gaan naar de sectie "Pagebar Item Popup Menu"...

3720 Wp @ StecaGrid 3600 Coolcept PVOutput Tech-blog

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.capwoc.com/pix/context2.jpg

Bedankt Dracula78, het is gelukt!
Voor de liefhebbers, hier is de gemodificeerde ini.

edit: OK, na een hoop gekloot en gecheck op die fijne helpforums van Opera ben ik er uit. Je moet dus bovenstaande inifile hebben en in je profiles/menu dir gooien. Kies em in de lijst in je preferences en you're off to go.
Het is me uiteindelijk gelukt door de standard_menu.ini uit de defaults dir aan te passen en te kopieren naar de profiles/menu dir. Nogmaals bedankt Dracula78 voor de aanwijzingen.

[ Voor 191% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2003 02:28 ]

Pagina: 1