Toon posts:

Anti spam, mail Virusscanner en disclamer toevoegen

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig een Windows server te vervangen voor een SuSE Linux server _/-\o_ (Windows bak hangt veel te vaak) :( Het is een server die tussen internet en onze Exchange server staat en een aantal dingen regelt voordat elk mailtje binnenkomt of weggaat. Deze server regelt nu een aantal zaken, namelijk:

Mail virusscanner, controleert elke mail op virussen

Attachment controle, zet mail met o.a. .exe in een wachtrij totdat wij (systeembeheer) het goedkeurd of afkeurt (gaat nu via een html)

Disclamer toevegen, elke mail die naar buiten gaat krijgt een disclamer toegevoegd van ons bedrijf.

Verder moet hij ook spam mail gaan weren, waar we waarschijnlijk spamassassin daarvoor gaan inzetten (of is er een beter pakket ?)

Nu is mijn vraag: Wie weet pakketten die dit allamaal kunnen, mogen ook losse pakketten zijn. Disclamer toevoegen mag ook via een script of zo.

Verwijderd

NOS policy - updated 01/04/03
Eerst zelf maar eens op zoek. We doen niet aan software requests in NOS. Goede punten om eens te zoeken zijn freshmeat.net en sourceforge.net. Als je daar iets vindt wat je wel aanspreekt kun je die eens door de search op GoT / Google gooien om te kijken of je daar ook info over kunt vinden. Als je zelf meer voorwerkt had gedaan had ik deze draad misschien wel open gelaten maar zo dus niet.

Dit topic is gesloten.