1 simpele vraag wat zijn macro-foto's? thanks
(mag het
)
(mag het
[ Voor 75% gewijzigd door lex op 14-04-2003 11:56 . Reden: niet helemaal duidelijke post ]
[ Voor 75% gewijzigd door lex op 14-04-2003 11:56 . Reden: niet helemaal duidelijke post ]
[ Voor 31% gewijzigd door zimbab op 14-04-2003 11:19 ]
Verwijderd
thaBeerbuster schreef op 14 april 2003 @ 11:16:
maar ik mag niet posten van de faq dus ben ik eerst een lijstje aan het maken
[ Voor 14% gewijzigd door lex op 14-04-2003 11:38 . Reden: typo ]
Verwijderd
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Bericht hierboven
tja ik ben er niet helemaal uit, wat je al zegt, een digitale en analoge spiegelreflex is idd nogal duur, maar ik ben bang dat als ik een gewone spiegel-reflex koop (heb een erug mooie minolta op het oog) en een simpel digitaal dingetje voor erbij, dat ik zo ontevreden ben over de digitale dat ik hem nooit gebruik, nogal zonde van het geld dus, dilemma dilemmaVerwijderd schreef op 14 April 2003 @ 13:08:
thaBeerBuster, ik begrijp dus dat je al wat fotografie ervaring hebt. Nu weet ik niet hoe dik jouw portemonnee is, maar als je echt als hobby wilt fotograferen dan stel je al gauw wat hogere eisen aan je apparatuur. Een goeie analoge + digitale (spiegel)reflex is toch wel veel €€€€€€€.
Bedoel je digitale camera's met de mogelijkheid om lenzen te verwisselen? Dus een digitale spiegelreflex (ka-TSJING!). Volgens mij zijn die digitale compactcamera's met provisorische opzetlenzen niet echt geweldig, en in ieder geval te duur voor de kwaliteit die ze bieden. imho....
Wat voor camera heb je op het oog?
ROFL je noemt die Nikon en Kodak minder betaalbaar, ik vind 1900 pleurotjes al aardig onbetaalbaar als je het niet erg vindFloris schreef op 14 april 2003 @ 13:25:
Misschien is een Spiegelreflex digicam juist wel een idee omdat je tot nu toe telkens met spiegelreflex hebt gewerkt.
In die serie kan ik je bijvoorbeeld aanraden om met de Canon-serie te werken (EOS D30 D60 of 10D), Nikon en Kodak maken ook leuke toestellen, maar zijn minder betaalbaar.
Welke Minolta heb je op het oog?thaBeerbuster schreef op 14 april 2003 @ 13:34:
[...]
tja ik ben er niet helemaal uit, wat je al zegt, een digitale en analoge spiegelreflex is idd nogal duur, maar ik ben bang dat als ik een gewone spiegel-reflex koop (heb een erug mooie minolta op het oog) en een simpel digitaal dingetje voor erbij, dat ik zo ontevreden ben over de digitale dat ik hem nooit gebruik, nogal zonde van het geld dus, dilemma dilemma
@replyers, lees eerst even de vraag en de rest van het topic voordat je camera's begint te spuien die goed zijn voor macro's, ik wou alleen weten wat een macro was, verder niks, en ben gewoon op zoek naar een digitale camera met een redelijk zoom bereik <28 - min 150 of verwisselbare lenzen
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
Dell XPS 13 9343
Verwijderd
Ik zit met exact hetzelfde dilemma, heb een redelijke spiegelreflex (Canon EOS3000) met een paar goede lenzen. Een gewone digitale, daar kan ik echt niet mee uit te voeten, veel te beperkt en onhandelbaar voor mij. Maar een digitale SLR zoals de D30 of D10 is gewoon niet te betalen.thaBeerbuster schreef op 14 April 2003 @ 13:34:
[...]
tja ik ben er niet helemaal uit, wat je al zegt, een digitale en analoge spiegelreflex is idd nogal duur, maar ik ben bang dat als ik een gewone spiegel-reflex koop (heb een erug mooie minolta op het oog) en een simpel digitaal dingetje voor erbij, dat ik zo ontevreden ben over de digitale dat ik hem nooit gebruik, nogal zonde van het geld dus, dilemma dilemma
Eerlijk gezegd denk ik niet dat je die gaat vinden, de meeste digitale camera's beginnen pas bij ca 35mm. Dit heeft vooral te maken met de geringe grootte van de ccd-chip tov kleinbeeldfilm.[..]en ben gewoon op zoek naar een digitale camera met een redelijk zoom bereik <28 - min 150 of verwisselbare lenzen
Klok .........................--unknown-- schreef op 14 April 2003 @ 13:40:
Ik dacht altijd dit:
Macro --> achtereenvolgens (of in grote series)
Micro --> klein
eagle
hehe was alleen een term die ik tegenkwam in de faq en op het forum en waar ik echt geen flauw benul van had wat het betekende, vind niks zo irritant als meelullende mensen die geen verstand hebben van de materieVerwijderd schreef op 14 April 2003 @ 14:37:
[...]
Opvallend dat je nu over groothoek begint, in je starttopic had je het nog over macro
[...]
Tsja, jij hebt het voordeel dat je de EF-mount lenzen al hebt, dus je hoeft alleen de body te kopenVerwijderd schreef op 14 april 2003 @ 14:37:
[...]
Ik zit met exact hetzelfde dilemma, heb een redelijke spiegelreflex (Canon EOS3000) met een paar goede lenzen. Een gewone digitale, daar kan ik echt niet mee uit te voeten, veel te beperkt en onhandelbaar voor mij. Maar een digitale SLR zoals de D30 of D10 is gewoon niet te betalen.
Dat zou best kunnen ja, maar dan please Xplain this:Verwijderd schreef op 14 April 2003 @ 14:35:
Macro betekent letterlijk 'groot', dus als je een macro neemt, word je object 'vergroot'
[ Voor 10% gewijzigd door Ventrance op 14-04-2003 14:48 ]
Dell XPS 13 9343
[ Voor 55% gewijzigd door Brothar op 14-04-2003 14:52 ]
eagle
Zou het misschien kunnen dat macro meerdere betekenissen heeft?--unknown-- schreef op 14 April 2003 @ 14:46:
[...]
Dat zou best kunnen ja, maar dan please Xplain this:
Je kan een macro schrijven voor programma's (om bepaalde taken te automatiseren).
Het woord macro betekend hier (naar wat ik gehoord heb) een serie opeenvolgende opdrachten ([edit] Of was dat de "vertaling" van het woord Batch)
tja dat zal niet gaan, zijn lenzen met bajonetsluiting (lees=bijna antiek) je kan deze lenzen niet meer nieuw kopen alleen 2e hands, fototoestel is 30 jaar oud ofzoBrothar schreef op 14 april 2003 @ 14:48:
koop een ricoh camera, bijv. de XRX.
Heeft ook een pentax-vatting, kun je je lenzen blijven gebruiken, kostten een paar jaar terug een paar honderd gulden (400 ?)
[ Voor 87% gewijzigd door Brothar op 14-04-2003 15:00 ]
eagle
Verwijderd
Vandaar...thaBeerbuster schreef op 14 April 2003 @ 14:42:
hehe was alleen een term die ik tegenkwam in de faq en op het forum en waar ik echt geen flauw benul van had wat het betekende, vind niks zo irritant als meelullende mensen die geen verstand hebben van de materie
Nou, het is zeker geen slechte camera maar hij is gewoon wat minder robuust. Dit heeft met de prijsstelling te maken natuurlijk. Overigens heeft hij al heel wat ontberingen doorstaan (waaronder een keer zeiknat, en een paar keer onder woestijn-omstandigheden), en hij functioneert nog prima.die canon eoss3000 is ook een mooie camera idd, maar heb het gevoelsmatig niet zo op canon voor spiegelreflex, heb ik toch meer vertrouwen in minolta enzo
Groothoeklenzen zijn ook zeer geschikt als landschaps en architectuurlenzen, ik heb zelf een Canon 20-35mm USM en dat schijnt toch een van de beste lenzen in zijn segment te zijn (dus groothoek+zoomlens). Werkelijk fantastische dingen kan je daar mee doen. Helaas zijn filters onbetaalbaar... US$100 voor een polarisatiefilteren die groothoeklens vind ik gewoon erg handig voor panoramafoto's ed, dan krijg je een mooi effect aan de randen van je foto, helemaal als je zoals ik vaak bruggen en landschappen van grote afstand fotografeert, een groothoek geeft dan net even wat meer gevoel aan je foto imo
Yep, da's het grote voordeel. Misschien is dat ook de reden dat ik weiger 500 euro aan een 'compact'-digitale camera uit te geven. Ik zweer sowieso bij Canon, maar dat is natuurlijk heel subjectiefGrrrrrene schreef op 14 April 2003 @ 14:44:
[...]
Tsja, jij hebt het voordeel dat je de EF-mount lenzen al hebt, dus je hoeft alleen de body te kopenMaar goed, een beetje D-SLR gaat toch al over de 2000 euro heen (de 10D zit OP 2000 euro volgens de pricewatch, zelfs iets eronder: 1950 euro). Je zou kunnen kijken naar een D30, ondanks dat die al enige jaren meegaat, is het nog steeds een cam die erg compleet is. Als je genoegen neemt met 3MP en al EF-mount lenzen hebt, tsja, dan is die nog wel betaalbaar (heb hem al voor 900 euro op marktplaats gezien).
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2003 15:25 . Reden: typo ]
ja dat probleem heb ik ook, met deze camera, heb er wel een uv-filter voor maar die past alleen op de 55 mm, en was 2ehands 40 piek ofzo, voor alleen een stukje glas wat je voor de lens draaitVerwijderd schreef op 14 April 2003 @ 15:24:
Groothoeklenzen zijn ook zeer geschikt als landschaps en architectuurlenzen, ik heb zelf een Canon 20-35mm USM en dat schijnt toch een van de beste lenzen in zijn segment te zijn (dus groothoek+zoomlens). Werkelijk fantastische dingen kan je daar mee doen. Helaas zijn filters onbetaalbaar... US$100 voor een polarisatiefilter(slimline).
[ Voor 1% gewijzigd door lex op 14-04-2003 15:43 . Reden: typo ]
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2026
•
Hosting door TrueFullstaq