Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[EL] rood/zwart aansluiting cooling fan 8500LE

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het internet al afgezocht en de PCB plaatjes proberen te analyseren, wat nu de juiste connectie is van de rode en zwarte draad op het motortje van de fan die standaard zit op de 3D Prophet 8500LE 64 MB. De draden namelijk afgebroken, wat niet echt een lekker stabiel kaartje als resultaat had :)

Op dit moment heb ik alleen een vermoeden wat de goede volgorde is. Als ik de fan eraf schroef en omdraai met de aansluitpunten naar beneden, dan zie ik 3 mogelijke aansluitpunten. Mijn vermoeden van links naar rechts is : pin 1 - rood, pin 2 - zwart ... Ik hoop dat iemand in dit forum mij uitsluitsel kan geven wat de enige juiste aansluiting is voor deze cooler of dat er een standaard regel is voor het aansluiten van draden op zo'n motortje.

Verwijderd

Bij de laatste 3 die ik hier had:
- de linker 2 zijn voeding
- de rechter is RPM-sense (mits dat er een RPM circuit ingebouwd zit in de fan)

Effe meten of je weerstand hebt... ?

• Dr Nix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-11 13:40

Dr Nix

a.k.a. Dr. Nix

gewoon met draadjes een halve seconde aantikken, als je hem dan verkeerd om aansluit (tikt), dan is dat maar zo kort dat het geen schade veroorzaakt.

Een koe is en blijft een merkwaardig beest!

Verwijderd

Topicstarter
De draden zitten er weer aan en de het zaakje draait ook nog ...

De correcte oplossing : 1= zwart; 2 = rood

Verwijderd

Prachtig, ook weer opgelost - nu niet meer aan je kabeltjes trekken (maar aan de stekkers) ! :)