Toon posts:

Network switch

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik ben niet op zoek naar een gewone switch :)

Ik ben op zoek naar een apparaat, wat ik gewoon op een pc kan aansluiten, die kan switchen tussen 2 netwerken. Zodat er niet steeds een kabel verwisseld moet worden.

Bvb knopje om: netwerk a
knopje weer om: netwerk b

Ik zou het gewoon met een 2e netwerkkaart doen maar dan krijg je het gemiep van beide partijen die niet willen dat hun netwerken met elkaar verbonden zijn.. Ook wel weer begrip voor maar ja.

Ik hoop dat jullie iets weten :) Of dat er uberhaupt iets bestaat..

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:21

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Misschien handig als je nu eens iets beter definieert wat je precies wilt, en wat de situatie is.
Een budget is ook wel handig.

Een switch 'met een knopje LANa , LANb' ken ik niet. Bedoel je soms een router ?
Waarom mogen de LANs elkaar niet zien ?

Is VLANs niet iets voor je ?

More input dus :P

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Wat mij zo te binnen schiet is een 'managable' switch (met VLAN support). Eigenlijk een gewone switch, maar de uitgaande poorten zijn te groeperen. Op deze manier zou je remote de omschakeling kunnen maken. Ik heb er ooit eens 1 toegepast, alleen weet ik niet meer wat voor merk/type het was; wat ik nog wel weet is dat hij vrij prijzig was.

zoiets als de SMC TigerStack
(http://www.smc-europe.com/english/products/switch.html)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2003 11:42 ]

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Je bedoelt een RJ-45 switch-box, zoiets als
http://www.national-tech.com/specs/40r2-01604.htm

Ze zijn er dus, alleen waar ze in Nederland te krijgen zijn ...

Als je echt veilig wil hebben (electrisch ontkoppeld), bestaan er versie die een optische schakeling gebruiken, die zijn voldoende veilig voor Amerikaanse defensie-toepassingen.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Verwijderd

Je hebt dan wel op beide netwerken hetzelfde IP. Is dat geen probleem :? Lijkt me dat je in verschillende subnetten wil zitten..

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2003 09:58 ]

Verwijderd

2 connector + schakelaar ...

Verwijderd

Topicstarter
En de prijs gaat naar: mvdejong!!!

Geweldig. Dat is precies wat ik zocht. Het is namelijk zo dat deze pc moet kunnen switchen tussen ons netwerk en dat van een ander bedrijf. (ASML). Omdat beide partijen absolute veiligheid willen voor beide netwerken i.v.m. virussen en andere ongein willen we niet dat de netwerken aan elkaar verbonden zijn.

Mijn oplossing was gewoon een 2e netwerkkaart geweest en goede maatregelen. (de simpele oplossing) Maar helaas gaat dat hier niet op, en al helemaal niet bij ASML.

Hardstikke bedankt want ik kon er helemaal niks over vinden.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 april 2003 @ 10:34:
En de prijs gaat naar: mvdejong!!!

Geweldig. Dat is precies wat ik zocht. Het is namelijk zo dat deze pc moet kunnen switchen tussen ons netwerk en dat van een ander bedrijf. (ASML). Omdat beide partijen absolute veiligheid willen voor beide netwerken i.v.m. virussen en andere ongein willen we niet dat de netwerken aan elkaar verbonden zijn.

Mijn oplossing was gewoon een 2e netwerkkaart geweest en goede maatregelen. (de simpele oplossing) Maar helaas gaat dat hier niet op, en al helemaal niet bij ASML.

Hardstikke bedankt want ik kon er helemaal niks over vinden.
Beetje vreemd, met subnetten en ev. VLAN's was het ook te regelen..

Maar het is gelukt :)

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op 15 April 2003 @ 10:34:
[...] Omdat beide partijen absolute veiligheid willen voor beide netwerken i.v.m. virussen en andere ongein willen we niet dat de netwerken aan elkaar verbonden zijn[...]
Ja maar . . . die netwerken zijn toch nu ook verbonden via die ene PC? Hij raakt op het ene netwerk besmet met een virus, dan gaat die schakelaar om en dan gaatie dat virus op het andere netwerk staan broodkasten 8)7

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Op zich is een tweede netwerk-kaart in de deel-PC, met routering/IP-forwarding uitgezet, voor de meeste toepassingen net zo veilig als een RJ-45 switch-box. En zoals Brahiewahiewa stelt, als de deel-PC met een virus besmet raakt, heb je een probleem. Niet al te opzettelijk kruisend verkeer blokkeer je hier ook wel mee. Je bent nog wel kwetsbaar voor clandestien netwerk-toegang indien iemand een leuke exploit ontdekt in het OS van de deel-PC en ofwel vanaf de deel-PC zelf verder kan, of op een of andere manier kan bridgen of routeren.

Voor erg gevoelige omgevingen, zoals defensie (en de betrokken klant behoort ook tot die groep), is dat risico te hoog, en is een fysieke scheiding een principiele eis. Sommige defensie-omgevingen in Amerika verbieden zelfs elke vorm van electrische of electronische koppelingen, en accepteren alleen optische switches, waarbij een lichtbundel met een prisma wordt geschakeld.

Dit is niet eens al te absurd, want als je een stroom-tang om de CV-buizen in de kelder van een gebouw met computers hangt, kun je elk niet speciaal afgeschermd beeldscherm uitlezen als je verder de juiste apparatuur maar hebt (ooit een fraaie demo van gehad bij de DefensieStaf).

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• orca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-05 13:15

orca

Zwem goed, Broeder.....

Neem in dat geval gewoon twee computers

simpel eenduidig en op de lange termijn veel goedkoper..

wat is nou de prijs van een pc in verhouding met veiliheid?

Ask not what your computer can do for you ! Ask what you can do for your computer ! ! !

Pagina: 1