[Delphi] freeze na Update Pack 2

Pagina: 1
Acties:

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-06 10:37

OZ-Gump

terug van weggeweest

Topicstarter
Heyz...

Hier op GoT is er niks over te vinden en ook vriend Google laat me nu een beetje in de steek: Ik heb een redelijk simpele applicatie in elkaar geknutseld in Delphi 6. De app draait soepel, maar ik wil er een kleine aanpassing aan doen. Sinds de laatste keer dat ik iets aan de app veranderd heb is op mijn dev-pc Update Pack 2 van Delphi gedraaid. Als ik de app nu vanuit Delphi wil draaien slaat Delphi volledig vast...

Ik heb al geprobeerd met F7 door de code te steppen, maar ook dan loopt Delphi vast. Ik krijg dan dus niet eens de code te zien, op 't moment dat ik F7 aanraak is 't mis. Als ik 't project open op mijn notebook, waar update 2 nog niet gedraaid is, gaat het wel goed. Andere apps die ik gemaakt heb in D6 kunnen wel geopend en gerund worden.

Iemand een idee?

[ Voor 12% gewijzigd door OZ-Gump op 14-04-2003 10:59 ]

My personal website

• LordLarry
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Geen idee en nog nooit van gehoord. Er is ook een RTL Update 2 + 3 die je beide na Update 2 kan installeren, dan ben je echt up-to-date. Maar deze passen wel de RTL aan, dus denk daar goed over na als je runtime packages gebruikt! Je zou Use Debug DCU's nog aan kunnen zetten om te kijken of die wat meer vertellen.

We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

• OZ-Gump

OZ-Gump

terug van weggeweest

Topicstarter
LordLarry: Zoals je aangaf heb ik Use Debug DCU's aangezet, maar ook dan slaat Delphi direct vast als je F7 durft aan te raken. Ik heb minimize on run aanstaan, en dat doet 'ie nog, maar daarna is het helemaal afgelopen. Hij komt dus ook niet opnieuw terug. Ik ga nu in dit project steeds meer dingen uitzetten tot ik weet waar het zit. Mocht iemand nog een idee hebben... graag!

Ik houd jullie op de hoogte.

My personal website

• OZ-Gump

OZ-Gump

terug van weggeweest

Topicstarter
Update: het blijkt dat een componentenpack dat ik veel gebruik (ABCC components) de fout veroorzaakt. Ik gebruik (gedwongen) de runtime library van ABCC en zodra ik die (en dus alle ABCC components) uit het project verwijder heb ik nergens meer problemen mee.

Dat wordt dus ff checken of er een nieuwe versie van dat pack is en anders stap ik maar over op iets anders...

My personal website

• LordLarry
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Die is waarschijnlijk gecompileerd met D6 code voor Update 2. Probeer het anders eens te hercompileren.

We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher