Ik gebruik de volgende - zelfgebakken - functie om een wachtwoord te genereren en in een db te stoppen, samen met andere input van de gebruiker.
Werkt prima, als ik op F5 druk dan doet ie het prima en laat ie iedere keer een ander wachtwoord zien.
Maar nu gebruik ik het scriptje in de praktijk, en bij iedere input genereerd ie hetzelfde wachtwoord! Komt misschien omdat ik het steeds vanaf mn eigen pc doe maar ja, in de praktijk kan ook iemand het meerdere malen doen vanaf zijn pc.
Ligt dit aan het feit dat IE (of andere browsers) bestanden in zijn temp zet en dat de bestanden dus gecached zijn?
Vindt het maar vreemd, aangezien de code hierboven toch echt een random functie bevat...
Is dit een bekend probleem?
Misschien moet ik wel in mijn page een no-cache header zetten?
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| $letters = "abcdefghijklmnopqrstuvwxyz"; while (strlen($password) < 8) { if (strlen($password) % 2 == 0) { $extra_letter = substr($letters, rand(0,26), 1); } else if (strlen($password) % 2 != 0) { $extra_letter = rand(0,9); } $password = $password.$extra_letter; } |
Werkt prima, als ik op F5 druk dan doet ie het prima en laat ie iedere keer een ander wachtwoord zien.
Maar nu gebruik ik het scriptje in de praktijk, en bij iedere input genereerd ie hetzelfde wachtwoord! Komt misschien omdat ik het steeds vanaf mn eigen pc doe maar ja, in de praktijk kan ook iemand het meerdere malen doen vanaf zijn pc.
Ligt dit aan het feit dat IE (of andere browsers) bestanden in zijn temp zet en dat de bestanden dus gecached zijn?
Vindt het maar vreemd, aangezien de code hierboven toch echt een random functie bevat...
Is dit een bekend probleem?
Misschien moet ik wel in mijn page een no-cache header zetten?