Conceptronic 22Mbits AP [ervaring/vragen]

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
Ey, ik vroeg me af of iemand wat meer info (persoonlijke ervaring?) heeft over deze AP, zoals configuratie, bereik, snelheid, etc. Zijn er mensen die dit AP hebben?

Verwijderd

? AP

• joepP
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Access Point misschien? :)

Ik ben ook wel geinteresseerd in ervaringen met dit product, aangezien ik mijn toekomstig laptopje bij voorkeur ook draadloos wil laten netwerken thuis.

• Mister_X
nou goed, ik heb hem dus, en hij werkt goed, ding staat op me kamer en kan met me laptop door het hele huis internetten, 22mbits is 6/7/8mbits maximaal in praktijk ofzo, eind deze maand word ie 4x zo snel als ik www.conceptronics.net mag geloven.

heb alleen 1 probleem, ik heb een domein server (win2k AS) daar draait op, dhcp, dns, wins, nat, die zit op internet en op een HUB, me eigen pc's en andere server zitten ook op de hub, nu zit dus die AP (acces point idd) ook op die hub, en die functioneert als een soort gateway voor die draadloze dingen.

Nou had ik eerst DHCP op het AP aangezet, en dat ding zelf een fixed adres gegeven, met als gateway de win2k AS bak. Dat heb ik dus maar uitgezet, omdat 2dhcp servers een beetje overdreven is, en omdat het problemen kan veroorzaken. Nu had ik dus effe die DHCP van het AP uitgezet, en wat blijkt, me andere DHCP geeft gewoon door die AP ip's aan de draadloze clients. Das heel mooi, alleen nu hebben die draadloze dingen als gateway de win2k as bak, en niet het AP, dat geeft dus inlog problemen, er moet dus een route aangelegt worden, weet niet of iemand me probleem begrijpt, maar ja ik sta open voor suggesties/tips/ideen/oplossingen :)

maar het AP en de clients (allebei van conceptronics) werken goed.

Verwijderd

Ik heb dus eens een 3Com op de zaak getest, werkte verder uitstekend, alleen de 22 Mbits versie was veel gevoeliger met afstand en dus ook de snelheid dan de 11 Mbits.

Met de 11 Mbits kon in naar buiten lopen en bleef de verbinding op 10 en met de 22 Mbits liep deze naar de 8 a 9 Mbits... maar dit was nog een test model, dus misschien zijn ze wel veel veranderd...

• Mister_X
ik kan er weinig over zegge, want ik heb nooit een 11mbits gehad...

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:57

Predator

Suffers from split brain

Zet dat eens in het centraal wireless topic -> -=: Het Grote Wireless Topic :=-

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.