[2003 Server] Terminal service connection problem

Pagina: 1
Acties:

• sebas82
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-10-2024
Ik heb 2003 server op 2 pc's geinstalleerd, de een is een Web edition en de ander Enterprise. Wanneer ik een connectie probeer te maken naar deze servers met terminal services krijg ik elke keer een foutmelding dat er een probleem is met de netwerk connection. (zowel op hostname als op IP)
Ik heb het geprobeert met netmeeting en dat werkt prima, ik heb geen idee waar het aan ligt, ik kan beide server pingen, ik heb zelfs even het gast account open gezet omdat ik dacht dat het misschien door de beveiliging kwam. en ik heb de firewall uitgezet.

Heeft iemand nog een idee hoe ik het aan de praat kan krijgen??

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

wat staat er in je eventlog ?

Tja vanalles

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-08 11:49

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Ik kan me herinneren dat ik zo'n melding ook bij Windows 2000 Server kreeg. Maar meestal had ik de terminal services niet geinstalleerd. Die worden dus ook niet standaard geinstalleerd. :+

[ Voor 3% gewijzigd door Equator op 14-04-2003 13:28 ]

Verwijderd

gebruik je terminal services (automatisch application mode op wk3) of remote desktop sharing (op dezelfde plaats als in xp) voor "admin mode"?

remote desktop moet je dus aanvinken en rechten geven... terminal services moet je installen (en dat kan niet op de web edition :))

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2003 14:48 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:21

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > NT

Braaikamer - Smoke&BBQ

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

als admin heb je automagisch de rechten om remote desktop sharing te gebruiken dus je hoeft het niet aan te vinken.

Tja vanalles

Pagina: 1