O2 weer Telfort

Pagina: 1
Acties:
  • 389 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Topicstarter
De in Naarden gevestigde investeerder Greenfield Capital Partners legt 25 miljoen euro in contanten neer voor het mobiele belbedrijf, zo hebben de partijen maandagochtend bekendgemaakt. Dit is een stuk minder dan de bedragen die eerder circuleerden. Mmo2 hield namelijk in een eerder stadium nog rekening met minimaal 100 miljoen.

De Britten hadden de Nederlandse tak al enige tijd in de etalage staan, maar de ene na de andere kandidaat - onder meer Vodafone en T-Mobile werden genoemd - haakte af. O2 zou namelijk als kleine speler op de Nederlandse markt niet langer passen in de langetermijnstrategie van mmo2.

O2 is overigens nog altijd verliesgevend. Verwacht wordt dat het telecombedrijf in de tweede helft van het jaar ebitda-positief zal draaien. Eind vorig jaar had O2 in Nederland 1,25 miljoen klanten, van wie maar liefst 937.000 een prepaid-abonnement hebben.

Greenfield is binnen de it-sector vooral bekend van de aankoop van het telecombedrijf Enertel. O2 is volgens Greenfield een prima aanvulling op zijn huidige portfolio.

Geschiedenis
Telfort werd in september 1996 opgericht door British Telecom en de NS, die beide een aandeel van 50 procent hadden. Begin 1998 werd het bedrijf actief in de mobiele markt doordat het een gsm-licentie verkreeg. Halverwege 2000 volgde voor ruim 392 miljoen euro een umts-licentie.

Tegelijkertijd kocht British Telecom voor bijna 1,8 miljard euro het aandeel van NS en werd daarmee de enige eigenaar. Later werd mmO2 formeel de eigenaar toen het werd afgesplitst van British Telecom.

Vorig jaar voerde het concern de naam Telfort af. De Nederlandse tak ging verder onder de naam O2 waarmee het internationale karakter van het telecomconcern moest worden benadrukt. Greenfield zal naar alle waarschijnlijkheid de naam Telfort weer van stal halen.

De transactie moet eind mei zijn afgerond.
Bron: Webwereld

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethnocentrix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:46

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

En wat gaat die naamswijziging weer kosten???

Dan draaien ze gelijk weer verliesgevend... :+

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bah vind 02 veel mooier, en zie er het niet niet van in....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-07 15:40
Vaag dat de NS in dit soort projecten geld stopt inplaats van investeren in rails etc.
Maar waarschijnlijk hebben hun wel winst gemaakt want 1,8 miljard is wel wat meer dan 25 miljoen

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hopen dat mn bereik hier thuis nu beter gaat worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyPeRSTiLe
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 10:08
Betekent dit dat het weer mogelijk is om contracten op te zeggen, voordat ze zijn verlopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethnocentrix

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

Verwijderd schreef op 14 April 2003 @ 10:26:
Hopen dat mn bereik hier thuis nu beter gaat worden :P
zou wel eens handig zijn ja, ik heb in de woonkamer geen ontvangst, en op mn eigen kamer(erboven) volledig ontvangst :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

HyPeRSTiLe schreef op 14 April 2003 @ 10:27:
Betekent dit dat het weer mogelijk is om contracten op te zeggen, voordat ze zijn verlopen?
:D dat zou best leuk zijn dan! :P

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toastingnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:12
Dat hoop ik echt! Ook handig omdat ik weer een nieuwe telefoon wel :)

Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Hoe zit dat met eventueel "gratis" ontvangen telefoons?

Mag je die dan gewoon houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

speed24 schreef op 14 April 2003 @ 10:36:
[...]

Hoe zit dat met eventueel "gratis" ontvangen telefoons?

Mag je die dan gewoon houden?
Denk het wel, lijkt me niet dat je de klant mag benadelen in deze kwestie. Maar ik weet niet hoe het precies zit.

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Calitomnication schreef op 14 april 2003 @ 10:38:
[...]

Denk het wel, lijkt me niet dat je de klant mag benadelen in deze kwestie. Maar ik weet niet hoe het precies zit.
Thuis eens de voorwaarden doorlezen.

Ik heb een abonnement van gsm.nl, 3310 en DVD speler gekregen... eens kijken wat ik dan allemaal mag houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
HyPeRSTiLe schreef op 14 april 2003 @ 10:27:
Dit kan waarschijnlijk alleen maar als de algemene voorwaarden veranderen. Dat wordt niet veranderd bij een naamswijziging.

Lijkt mij :P

[ Voor 3% gewijzigd door kamerplant op 14-04-2003 10:41 ]

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Topicstarter
hmmm, ik dacht toen ik het postte: dit is wel nieuws!
Maar de tweakers reageren niet inhoudelijk. Het draait direct uit op een "Joepie we gaan ons abonnement opzeggen!" Leuk nieuws natuurlijk ;).
Kan dit svp in een ander topic en dat het hier over de overname / verandering blijft gaan?
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:19
Heel nadelig dit, voor de abonnees. Want in het buitenland bellen zal nu wel weer moeilijk/niet mogelijk worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Achterlijk gedoe allemaal. Eerst telfort dan O2, en dan weer Telfort. Wordt er allemaal niet duidelijker op. Over een jaar weer O2?

En over je abo opzeggen: das heel simpel, als de voorwaarden nadelig veranderen (bv bellen wordt duurder) mag je normaliter je abo kosteloos opzeggen en dan mag je vanzelfsprekend je GSM houden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:19
volgende staat nu vermeld op O2.nl
Vandaag is bekendgemaakt dat O2 (Netherlands) BV verkocht is aan de Nederlandse investerings- maatschappij Greenfield Capital Partners. Dit betekent dat O2 in Nederland als zelfstandige onderneming zal voortbestaan. Het financiële draagvlak van de investeerder garandeert de toekomst van onze onderneming.

Voor onze klanten, partners en relaties verandert er niets. Wel nemen we een ander naam aan: Telfort. Binnen 6 maanden vervalt de naam O2 in Nederland. We zijn blij met deze positieve ontwikkeling. Want hierdoor worden we in staat gesteld om onze Nederlandse klanten nog beter van dienst te zijn en producten en diensten aan te bieden die aansluiten op hun wensen.
Een heel opmerkelijke stap!
Geld over de balken gooien? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar dan moet die Greenfield ook veel geld neerleggen om schuldenvrij te beginnen! O2 Nederland heeft namelijk een gigantische schuldenlast bij netwerkbouw en onderhoud bij Ericsson... Ericsson laat zich natuurlijk niet zomaar over zijn dak lopen en wil dat geld echt wel zien! Die 25 mln euro is vast alleen de techniek en de klanten... de rest moet nog ff komen van Greenfield...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
RiCk schreef op 14 april 2003 @ 11:06:
volgende staat nu vermeld op O2.nl
[...]

Een heel opmerkelijke stap!
Geld over de balken gooien? ;)
Eerst kregen ze betere producten en diensten door van Telfort naar O2 te gaan, en nu krijgen ze nog betere diensten door weer terug naar Telfort te gaan :+

Telfort/O2 komt toch niet meer serieus over nu? Bij mij iig niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nixan
  • Laatst online: 15-09 17:56

nixan

and then?

Dit maakt de weg vrij voor KPN om te fuseren met moederbedrijf O2?

Volgens mij kon dit eerst niet, omdat de combinatie KPN-mobile + O2 te groot zou worden op de NL-markt

where is my car?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supershoe
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
nixan schreef op 14 April 2003 @ 11:14:
Dit maakt de weg vrij voor KPN om te fuseren met moederbedrijf O2?

Volgens mij kon dit eerst niet, omdat de combinatie KPN-mobile + O2 te groot zou worden op de NL-markt
En dan gaat KPN O2 heten? ;)

Maar wat idd heel ongeloofwaardig is, is dat ze zeggen bij de overgang van Telfort naar O2 dat dan de service voor de klant nog beter wordt door het internationale karakter etc etc. En nu gaan ze weer Telfort heten en wordt de service weer beter omdat ze zich nu meer op de NL consument kunnen richten blahblah etc.

Zo kan je altijd wel iets verzinnen om het in je voordeel te maken.

Sigs van meer dan 1 regel sucken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Topicstarter
supershoe schreef op 14 April 2003 @ 11:45:
En dan gaat KPN O2 heten? ;)
Inderdaad, dat zou wel grappig zijn. Een beetje zoals in België is gebeurd met Orange dat Base werd en Mobistar dat Orange wordt.
O2 heeft internationaal toch een wat sterkere naam dan KPN.
Ik ben benieuwd of Telfort het gaat redden. De uitstraling van de merknaam wordt tegenwoordig steeds belangrijker, denk aan de overgang van Ben naar T-Mobile, waardoor de hele uitstraling veranderde. De naam Telfort zal altijd een bijklank blijven houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selachii
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-07-2020

Selachii

gamedev

Heeft O2 maar 300.000 abonnee's? Das wel erg weinig! Te bedenken dat daar ook een 'hoop' flatliners bij zit...
I deze verkoop nou rond, of is het slechts een plan?

...gamen blijft leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-09 09:29
haas schreef op 14 april 2003 @ 11:52:
[...]
O2 heeft internationaal toch een wat sterkere naam dan KPN.
.
Het is niet eens internationaal bekent als mobile aanbieder, aangezien het in België en Duitsland anders heet.
Alleen het moederbedrijf heeft wat naam(vooral om de goede schuldsanering).

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is echt een domme actie, allemaal miljoenen gespendeerd om de merknaam O2 op de mark te zetten en bekendheid te geven en dan zetten ze deze weer terug.. dom dom dom. Geef dan ons tweakers die miljoenen maar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm.. Misschien wel interessant om d'r nu snel een abo af te sluiten dan. Met een beetje mazzel veranderen ze de voorwaarden, en kun je weer gelijk op zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Selachii schreef op 14 April 2003 @ 12:09:
Heeft O2 maar 300.000 abonnee's? Das wel erg weinig! Te bedenken dat daar ook een 'hoop' flatliners bij zit...
Zou'k inderdaad wel erg weinig vinden. T-Mobile is maar een kleine speler, dat is bekend, maar ik had ook wel het beeld dat O2 toch iets meer marktaandeel had....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

Verwijderd schreef op 14 april 2003 @ 13:15:
Hm.. Misschien wel interessant om d'r nu snel een abo af te sluiten dan. Met een beetje mazzel veranderen ze de voorwaarden, en kun je weer gelijk op zeggen.
daar zou ik niet op gokken. Het is immers al bekend dat er wat gaat veranderen bij O2/Telfort. Daarom zullen ze niet akkoord gaan met beindiiging van je evt. af te sluiten abbo. Vaak geldt er een eis dat je min. 3 mnd. voor aankondiging van de veranderingen al abo. moest zijn. Kost je dus alleen maar een hoop geld strax bij Telfort.
Verwijderd schreef op 14 April 2003 @ 13:19:
[...]

Zou'k inderdaad wel erg weinig vinden. T-Mobile is maar een kleine speler, dat is bekend, maar ik had ook wel het beeld dat O2 toch iets meer marktaandeel had....
o2 is de kleinste speler in de markt, Orange en T-mobile liggen bij elkaar op plaats 3 en 4 maar toch wel met duidelijk meer klanten dan o2. Vodafone en KPN zijn de grootste

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!
  • Laatst online: 21-09 20:55

Luke!

#Treinbaas
djexplo schreef op 14 April 2003 @ 10:24:
Vaag dat de NS in dit soort projecten geld stopt inplaats van investeren in rails etc.
Maar waarschijnlijk hebben hun wel winst gemaakt want 1,8 miljard is wel wat meer dan 25 miljoen
Juist, off-topic hier, maar NS heeft niets met het beheer van het spoor te doen. Kom eens langs in het treinendraadje.

On-topic: Hopenlijk hebben ze de oude briefpapieren en alles nog niet weggegooid....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Laatst online: 20-09 14:08

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Ik vind het opzich best goed dat het weer telfort gaat heten. Alle providers (behalve kpn dus niet letterlijk alle :P ) zijn nu buitenlands. Ik noem:

Libertel -> Vodafone.
Telfort -> O2
Ben -> T-Mobile
Dutchtone -> Orange.

Enerzijds heeft die internationalisering (scrabble?) ook voordelen. Zo heeft bijvoorbeeld Ben in veel beter naam gekregen. Een naam die veel meer uitstraalt dan Ben. Ben stond bij mij een beetje voor een goedkope provider met slechte kwaliteit. Dit berust enkel en alleen op de naam die mijn inziens te simpel is :).

Anderzijds heeft het ook weer nadelen. Zo is het denk ik niet slecht voor onze economy om een paar goed draaiende telefoonmaatschappijen te hebben.

Al met al ben ik heel erg benieuwd wat Telfort gaat doen.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Topicstarter
aardbeix15 schreef op 14 April 2003 @ 13:36:
o2 is de kleinste speler in de markt, Orange en T-mobile liggen bij elkaar op plaats 3 en 4 maar toch wel met duidelijk meer klanten dan o2. Vodafone en KPN zijn de grootste
O2 heeft meer klanten dan Orange. Maar de opbrengst van die klanten is véél lager dan bij Orange, omdat het voor een groot deel (Postbank-)prepay klanten zijn, die nauwelijks omzet genereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aardbeix15 schreef op 14 April 2003 @ 13:36:
Had ik daar blijkbaar een verkeerd beeld van. Thanx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Verwijderd schreef op 14 april 2003 @ 14:20:
[...]

Had ik daar blijkbaar een verkeerd beeld van. Thanx!
Om precies te zijn hier een rijdje van de providers met hun desbetreffende aantal klanten op 17 maart jl.

1. Kpn met 5 Miljoen klanten. Dit is 43%!! van het totale marktaandeel mobiele telefoonie!
2. Vodafone met 3,3 miljoen klanten. Dit lijkt me een hele mooie 2e
3. T-Mobile met 1,4 miljoen klanten, Ook dit lijkt me een aardige score aangezien ben* een van de jongste providers is! Ik denk dat vooral de jongen klanten voor dit aantal gezorgdt hebben.
4. O2 met 1,25 miljoen klanten.
5. Orange met 1 miljoen klanten.

*Ben heet tegenwoordig T-mobile dus
Bron

[ Voor 3% gewijzigd door AkroBatik op 14-04-2003 14:51 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T. van Beek
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-10-2024

T. van Beek

flickritus

Telfort vonk wel altijd mooi klinken maar eindelijk is O2 beetje bekend, gaan ze het weer veranderen :? Wel beetje vreemd :)

http://flickr.com/photos/itommy/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Even je Nederlands bijwerken:
rijdje -> rijtje
telefoonie -> telefonie
jongen klanten -> jonge klanten
gezogdt -> gezorgd

B)

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:16
mmm net een o2 abbo afgesloten, worden ze weer Telfort ;(
es kijken of ik die order nog kan cancellen, voor mij geen telfort op mijn phone :)

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratiz
  • Laatst online: 15:15
Wat maakt een naam niet uit, Ritchie. Diensten blijven exact het zelfde....

Op zoek naar gratis producten? https://www.gratiZ.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 06:16
djexplo schreef op 14 April 2003 @ 10:24:
Telfort/NS hadden een overeenkomst: Telfort mocht kabels langs de rails leggen (in die betonnen goten) en als tegenprestatie werden alle grote stations en kantoren in Nederland aangesloten op een glasvezelnetwerk voor een reduceerd tarief. Zo kreeg de NS dus een snel netwerk, en kon Telfort goedkoper kabels trekken.

Ik geloof dat de NS destijds ook wat aandeeltjes Telfort had gekocht.....

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 06:16
AkroBatik schreef op 14 April 2003 @ 14:50:
[...]
1. Kpn met 5 Miljoen klanten. Dit is 43%!! van het totale marktaandeel mobiele telefoonie!
2. Vodafone met 3,3 miljoen klanten. Dit lijkt me een hele mooie 2e
3. T-Mobile met 1,4 miljoen klanten, Ook dit lijkt me een aardige score aangezien ben* een van de jongste providers is! Ik denk dat vooral de jongen klanten voor dit aantal gezorgdt hebben.
4. O2 met 1,25 miljoen klanten.
5. Orange met 1 miljoen klanten.
Zucht.... toen ik naar Amerika vertrok hadden we nog:

KPN (die is tenminste hetzelfde gebleven)
Libertel
Dutchtone
Telfort
Ben

Je verlaat het land en de hele teringzooi veranderd van naam :D

Ik raad denk ik mensen maar gewoon KPN aan ;) die veranderen niet zo veel geloof ik hahaha :D

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
Ruzor schreef op 14 april 2003 @ 16:40:

[...]

rijdje -> rijtje
telefoonie -> telefonie
gezogdt -> gezorgd

B)
De gemiddelde leerling op de laagste drie niveaus van het VMBO schrijft gewoon zo, wen er maar aan.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eelcoo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-08 21:51
best een stomme zet dit... laatste maanden zeer veel geadverteerd met de naam O2 en nu ineens weer telfort gaan heten.. beetje stomme zet zou ik zelf denken |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ja, zullen ze veel keus hebben? Ze zullen waarschijnlijk sowieso geen O2 meer mogen heten, en terug naar Telfort is dan wel redelijk logisch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smirnoff
  • Laatst online: 14:32
maartena schreef op 14 April 2003 @ 19:43:
[...]

Zucht.... toen ik naar Amerika vertrok hadden we nog:

KPN (die is tenminste hetzelfde gebleven)
Libertel
Dutchtone
Telfort
Ben

Je verlaat het land en de hele teringzooi veranderd van naam :D

Ik raad denk ik mensen maar gewoon KPN aan ;) die veranderen niet zo veel geloof ik hahaha :D
offtopic:
Je oude internetprovider die de betalingsregeling gaat veranderen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Laatst online: 20-09 08:54

Jimbolino

troep.com

Telfort/NS hadden een overeenkomst
NS had dus een overeenkomst met BT. Toen ik bij de ns werkte (2002) werd het glasvezel netwerk onderhouden door BT-ignite, hadden we internet/vaste telefoon/gsm van telfort

gaat toch redelijk snel in de telecom branche, een bedrijf dat binnen 5 jaar 3x word overgenomen

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Topicstarter
maartena schreef op 14 April 2003 @ 19:43:
Niet zo veel, maar ze veranderen wel. Eerst was het KPN Mobile, nu is het weer gewoon KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 22:02

vehpol

Go Go Gadget!

haas schreef op 14 april 2003 @ 21:54:
[...]

Niet zo veel, maar ze veranderen wel. Eerst was het KPN Mobile, nu is het weer gewoon KPN.
Eerst was het PTT ;)

[ Voor 1% gewijzigd door vehpol op 14-04-2003 21:57 . Reden: was ipv wat, Typo 8)7 ]

Ceci n'est pas une signature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

haas schreef op 14 april 2003 @ 21:54:
[...]

en daarvoor was het PTT Telecom :P

voor posten eerst ff f5 drukken voortaan |:(

[ Voor 10% gewijzigd door Erkens op 14-04-2003 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickbv
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:13
Arghhh, daar word je toch niet goed van :/ :/

Ik vind het echt niet gek dat die gasten zo veel verlies maken hoor, dat beleid lijkt is nog veel slechter dan dat van de NS. Ik noem:
  • Postbank actie -> daar KAN nooit winst mee zijn gemaakt
  • Naamsverandering naar O2 (reclame kosten, alle simkaarten ed omzetten naar O2)
  • Zomer 2002 250euro uitkeren aan een abo dat 72euro per jaar kost (flatliners, anyone?)
  • Naamsverandering O2 naar Telfort (maak nu je klanten nog maar eens wijs dat Telfort toch beter is, nadat je eerst verkondigd hebt dat het internationale karakter beter voor de klant is)
  • Een klantenservice hebben die volgens mij nog nooit 1 probleem heeft opgelost (bij mij niet althans)
  • Stuntelen met een Zuiver Bel abonnement, waar volgens mij het gros van de Nederlands niet in geinteresseerd is (gek hé Britten, wij houden van gratissssssss telefoons :D )
Nee, van mij 0 respect voor O2. Ik wil nog wel ff zeggen dat het me tegenwoordig wel begint te irriteren, telkens dat gezeik "kan ik nu mijn abo opzeggen?!!!!!!111". Het is maar goed dat dat in de meeste gevallen niet kan, want op die manier help je een heel bedrijf naar de k**te. Je sluit een abonnement af om te bellen, en daar krijg je een leuke bonus bij. Oké, klaar. Ga dat dan niet halverwege af proberen te kappen omdat je nog meer voordeel wilt. Dat werkt later alleen maar tegen jezelf, want als een provider steeds minder geld binnenkrijgt, dan zullen de bonussen ook een stuk lager worden. Kopen is kopen, probeer er niet bij elk windvlaagje onderuit te komen. Vind ik :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Een bedrijf kan ook betrouwbaar zijn en niet om de haverklap de voorwaarden eenzijdig wijzigen. Het bedrijf initieert zo'n wijziging, niet de consument. De consument heeft zich juist voor een langere periode verbonden een bepaald bedrag te betalen en krijgt naderhand andere (hogere) prijzen voorgeschoteld. Het lijkt me duidelijk waar je de zwarte piet moet leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spook
  • Niet online
Volgens mij is de nederlandse afdeling over genomen.
Denk dat de oude eigener het niet wil dat de huidige naam gebruikt zal worden.. Als de nieuwe eigenaar gaat klooien is dat slecht voor hun naam. Dus moet er een andere naam komen.
De naam telfort zal waarschijnlijk nog geregistreerd zijn. en is nog bekent als mobile operator. Terug naar telford is dus goedkoper als een nieuwe naam met naamsbekentheid op te bouwen.
De kosten van naams verandering van Telfort naar O2 werden betaald door O2 en niet door de nieuwe eigenaar.
Daarbij hebben ze het schulden loos opgekocht volgens diverse nieuws sites. Daarmee is dus 1 van de wijnige zo goed als schulde vrije mobile operators in Nederland.
Lijkt mij een goed begin punt voor een "nieuw" bedrijf.

Al dat gedoe om een abbonement te nemen voor een toestel en dan proberen weer onder het abbonement uit te komen is 1 van de dingen die de providers veel geld kost en waar ze best graag van af willen. Daardoor worden dat soort aanbindingen ook minder.

(c) GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Life is a Joke!, but not all jokes are funny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoccoS
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 11:18
Ik heb al 3 jaar een abbo bij Telfort/O2, nooit problemen gehad en altijd prima geholpen bij klantenservice en op de koop toe ook erg goedkoop bellen. Wil geen reclame maken, maar alleen duidelijk maken dat er ook tevreden klanten rondlopen maar die schreeuwen hun tevredenheid nu eenmaal niet zo snel van de daken. Vind het jammer dat het weer Telfort wordt omdat het O2 imago volgens mij best goed overkwam bij het pubiek. Belangrijk is vooral dat de klanten er financieel niet op achteruit gaan, dat is dodelijk, en dat men er verder zo min mogelijk van merkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeaTH-MeTaL schreef op 14 April 2003 @ 10:27:
[...]

zou wel eens handig zijn ja, ik heb in de woonkamer geen ontvangst, en op mn eigen kamer(erboven) volledig ontvangst :?
Jah hier net zoiets. :( Het bereik is zooo wisselend, het ene moment vol, andere moment niks. Alsof de wind dan niet goed staat ofzo :? En dat terwijl in dezelfde wijk een antenne van O2 staat.... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zit je dus over te schakelen tussen twee antennes. Bovendien je kan niet zeggen dat een provider slecht is puur omdat ht voor iemand zijn persoonlijke situatie slechte ontvangst is. Dat kan gewoon zijn omdat er net even geen gunstige positie van een antennen in de buurt is. Je kan het beter een gemiddelde nemen van verschillende lokaties. Je zal namelijk bijna altijd hebben (met uitzondering van KPN en Vodafone) dat je op bepaalde plekken betere ontvangst heb met de ene provider dan met de andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 April 2003 @ 12:05:
Je zal namelijk bijna altijd hebben (met uitzondering van KPN en Vodafone) dat je op bepaalde plekken betere ontvangst heb met de ene provider dan met de andere.
Dat is niet waar. Ook KPN en Vodafone hebben zwakke plekken in het netwerk. In veel gevallen is er dan een andere provider die wél ontvangst heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over dat zuiver bellen abo: Dat is helemaal zo slecht nog niet volgens mij. Je combineert de voordelen van prepaid (zeer weinig kosten als je niet belt) met de voordelen van een abo (voordelige prijzen, je kunt altijd bellen). Ikzelf heb er wel aan zitten denken, maar ik ben nog geen 18 en mag dus niet zo'n abo afsluiten. Zou ook wel een stuk beter uit komen met m'n telefoon, kan ik eindelijk GPRS gebruiken (email :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 April 2003 @ 14:36:
Over dat zuiver bellen abo: Dat is helemaal zo slecht nog niet volgens mij. Je combineert de voordelen van prepaid (zeer weinig kosten als je niet belt)...
Ik vind €7,50 per maand nog best veel als je weinig tot niets belt.
...met de voordelen van een abo (voordelige prijzen, je kunt altijd bellen).
Je kunt inderdaad altijd bellen, maar de tarieven zijn buiten het O2 netwerk en het vaste net helemaal niet zo voordelig.
Ikzelf heb er wel aan zitten denken, maar ik ben nog geen 18 en mag dus niet zo'n abo afsluiten. Zou ook wel een stuk beter uit komen met m'n telefoon, kan ik eindelijk GPRS gebruiken (email :P )
GPRS is bij O2 wel zeker goedkoop, vergeleken met Ben bijvoorbeeld scheelt dat vele euro's per MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:26
Maar in hoeverre is deze naamswijziging nou abonnements wijziging?

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethnocentrix

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

klaasbram schreef op 15 April 2003 @ 16:11:
Maar in hoeverre is deze naamswijziging nou abonnements wijziging?
Waarschijnlijk veranderd er naast de naam niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Laatst online: 12:15

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Ik zeg hier maar een ding op! :)

_/-\o_ @ Telfort! _/-\o_

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Ruzor schreef op 14 April 2003 @ 16:40:

[...]

rijdje -> rijtje
telefoonie -> telefonie
gezogdt -> gezorgd

B)
Beetje te snel getypt. Krijg je dat soort fouten :D :D

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 404error
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-09 10:15

404error

Page Not Found

even over het weer eens onder de abo's uitkomen: Ze kunnen allerlei dingen veranderen voor nieuwe klanten maar meestal blijft voor de huidige klanten alles hetzelfde zodat die niet contractvrij worden. Vodafone was pas zo stom om dat wel te doen waardoor KPN veel klanten van hun overgenomen heeft... Sorry, vandaag was de laatste dag v.d. actie...

Een KPN medewerker met een O2 kaart in een i-mode toestel... O-)

De mannelijke variant van vrouwelijke intuitie heet logica

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Laatst online: 22-06 13:25

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Dikke lol.....

M'n ouders hebben destijds zo'n Postbank-TelforT-Siemens-M35i 'aangeschaft'

Sinds de naamsverandering van TelforT naar O2 is het TelforT in het toestel van m'n moeder nog nooit veranderd in O2 :+

Nja, maakt dus ook niet meer uit als ze toch weer terug gaan wijzigen :P

[ Voor 24% gewijzigd door WFvN op 26-04-2003 18:44 . Reden: TelforD schrijf je tus met een T van TelforT ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog steeds schrijven veel mensen telford maar het is : TELFORT

Snappen sommige mensen dat nou nog niet....of hebben die gewoon geen opleiding gehad en typen die gebrekkig Nederlands ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 april 2003 @ 01:00:
Nog steeds schrijven veel mensen telford maar het is : TELFORT

Snappen sommige mensen dat nou nog niet....of hebben die gewoon geen opleiding gehad en typen die gebrekkig Nederlands ?
Nog een paar schrijf voorbeelden van verkeerde telecomnamen (zeer iritant)

02
vodaphone
fodafone
vodavone
fodavone
TMobil

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Laatst online: 17-09 08:10

Korakal

Up up up!

Weet iemand nog wat de slagzin van Telfort was? (voor de naamswijziging naar O2 dus)

Nooit meer 'see what you can do'...
Afbeeldingslocatie: http://www.vanderhurk.nl/mark/got/muismat.jpg

:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Korakal schreef op 26 April 2003 @ 16:07:
Weet iemand nog wat de slagzin van Telfort was? (voor de naamswijziging naar O2 dus)

Nooit meer 'see what you can do'...
[afbeelding]

:'(
ze hadden geen slag zin!

Alleen maar dat trompetje wat zo'n melodie'tje speelde

Ow wacht, volgens mij was 't iets van "Telfort, gemakkelijk"

[ Voor 7% gewijzigd door zwahiel op 26-04-2003 19:24 ]

RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb al jaren lang telfort,toen heetteen ze ineens 02 en nu weer telfort?
lekker slim van ze.

maar ik ben wel dik tevreden met dat abbo van hun.

voor maar 7,50euro per maand en dan bel je voor 0,15 euro cent per minuut.

en gprs voor maar 1,50 euro per mb,toen ik een tijd terug keek was dat bij die andere(ben,vodafone,kpn) verdomd duur en ga je 1 mb over je limiet heen moest je iets van 25 euro per mb dokken.
maar dat is een paar maanden terug,weet niet of het nog zo is.

voor mijn part heten ze daalijk "bagger" ,zolang mijn abbo nog maar hetzelfde blijft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 april 2003 @ 12:27:
[...]

Nog een paar schrijf voorbeelden van verkeerde telecomnamen (zeer iritant)

02
vodaphone
fodafone
vodavone
fodavone
TMobil

8)7
LOL.

[on-topic]
Is er trouwens al een preciezere datum bekend?
Op www.telfort.nl staat:
Op maandag 14 april is bekend gemaakt dat O2 (Netherlands) B.V. is overgenomen door Greenfield Capital Partners.

Door deze overname is de onderneming terug in Nederlandse handen. Binnen zes maanden zal de onderneming onder de naam Telfort worden voortgezet.
Wat dus zou betekenen dat het UITERLIJK 14 Oktober weer Telfort heet... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VHware
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-09 07:49
Korakal schreef op 26 April 2003 @ 16:07:
Ik kan me ergens uit de begintijd herrinneren:

Telfort. Dat praat een stuk makkelijker!

en ook geweest is:

Telfort biedt Clarity. (na introductie van de Clarity abbo's ... weekend, 60min - 360min)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-09 20:54
Slagzin was: Telfort, dat praat een stuk makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Laatst online: 19-09 16:04
O2 klonk toch een stuk mooier.

Ik kreeg overigens (als O2-abonnee) een brief, waarin stond dat O2 weer Telfort zou worden. De brief was ondertekend met: O2 Netherlands BV 8)7

Waarom zou O2 nog steeds reclamespotjes op radio en tv uitzenden, en advertenties plaatsen? De naamsbekendheid vergroten / groot houden is nu niet echt zinvol meer lijkt me.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-06 15:05
Yohan schreef op 08 June 2003 @ 18:00:
O2 klonk toch een stuk mooier.

Ik kreeg overigens (als O2-abonnee) een brief, waarin stond dat O2 weer Telfort zou worden. De brief was ondertekend met: O2 Netherlands BV 8)7

Waarom zou O2 nog steeds reclamespotjes op radio en tv uitzenden, en advertenties plaatsen? De naamsbekendheid vergroten / groot houden is nu niet echt zinvol meer lijkt me.
Het is nog steeds zinvol voor O2 om nieuwe klanten te werven, die gaan na de naamswijziging natuurlijk weer allemaal mee naar Telfort.

www.energiepionier.nl Energiebesparing, duurzaamheid en domotica

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Laatst online: 19-09 16:04
Beatman schreef op 08 June 2003 @ 21:51:
[...]

Het is nog steeds zinvol voor O2 om nieuwe klanten te werven, die gaan na de naamswijziging natuurlijk weer allemaal mee naar Telfort.
Dat klopt. Maar tegelijkertijd is het geld pompen in naamsbekendheid, voor een naam die binnenkort niet meer bestaat. Beetje zinloos, toch?

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al iets opgevangen wanneer dit gaat plaats vinden?
Heb net een o2 500 abo afgesloten dus ik hoop niet dat er veel gaat veranderen.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2003 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

Verwijderd schreef op 09 June 2003 @ 10:51:
Iemand al iets opgevangen wanneer dit gaat plaats vinden?
Heb net een o2 500 abo afgesloten dus ik hoop niet dat er veel gaat veranderen.
Ik meen ergens gelezen te hebben in dit topic binnen 6 maanden...

offtopic:
Hmm... dan komen er ook zeker weer van die melkpakken met mobiele telefoons erin bij de telecomwinkels te liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerdenberg
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-07 13:23
wfvn, Telfort in het postbankfoontje: die zit in de telefoon, dus kun je zelf iets anders erin zetten als je wil.
Via allerlei shops kun je trouwens een O2-zuiver + 500 jaarabonnement afsluiten met cashback waardoor je op iets van 2 euro per maand komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

ik wacht met smacht op mijn Telfort abbo :) Kan ik eindelijk weer met mijn favo maatschappij bellen :) Ik zit nu met Ben en Telfort (maar als Telfort Premium klant wil ik weer snel met Telfort bellen :) maar ik kreeg geen nieuwe foon, dus maar Ben voor de foon gepakt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enige waar ik me nou enigzins zorgen over maak is wat iemand aan het begin van het topic noemde, dat bellen in het buitenland klote zal worden...mag toch hopen dat ze dat goed gaan regelen. Heb sinds zaterdag O2 met 500 belminuten en de S55 en tot nu toe moet ik zeggen dat het me heel hard meevalt. Nog geen één keer de verbinding kwijtgeraakt. Ik woon op de veluwe en ook als ik vlooienbal uitlaat in het bos is het nog ok. En in iedergeval voor een normaal bedrag GPRS en niet de uitzuigbedragen die andere providers voor dataverkeer vragen. Maar wel zonde dat ze weer Telfort gaan heten, klinkt toch wel erg kneuterig en ook een naam waar een 'historie' van belellende aan vast zit...na ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 juni 2003 @ 19:03:
Enige waar ik me nou enigzins zorgen over maak is wat iemand aan het begin van het topic noemde, dat bellen in het buitenland klote zal worden...mag toch hopen dat ze dat goed gaan regelen. Heb sinds zaterdag O2 met 500 belminuten en de S55 en tot nu toe moet ik zeggen dat het me heel hard meevalt. Nog geen één keer de verbinding kwijtgeraakt. Ik woon op de veluwe en ook als ik vlooienbal uitlaat in het bos is het nog ok. En in iedergeval voor een normaal bedrag GPRS en niet de uitzuigbedragen die andere providers voor dataverkeer vragen. Maar wel zonde dat ze weer Telfort gaan heten, klinkt toch wel erg kneuterig en ook een naam waar een 'historie' van belellende aan vast zit...na ja.
En daar ben ik dus ook bang voor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

ik denk dat dat allemaal wel mee zal vallen. Een operator heeft zelf roaming afspraken...

En dat wordt niet volledig internationaal geregeld, O² had die afspraken zelf gemaakt, Telfort had die afspraken ook al gemaakt... Ze worden nu als het goed is gewoon mee genomen naar het "nieuwe" bedrijf...

En wat naam betreft, het is logisch dat ze de oude naam terug nemen, en vrij slim ook! Iedereen kent Telfort nog, waarom dat investeren in een nieuwe naam terwijl je oude naam nog naamsbekendheid heeft wat jouw dus weer geld bespaart!
Is alleen maar slim...

Persoonlijk vond ik O² dus helemaal niets :( Ik kreeg geen foon meer en dat gezeik van dat abbo dat vind ik helemaal de top! Dat ze 't hebben, fijn, maar doe dan niet alle andere abbo's weg, dat werkt niet! :(

Pagina: 1