Toon posts:

[Pinnacle 8] beeld schokt op AMD2600+

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort ben ik bezig met videoediting op een AMD 2600+ met 1 GB geheugen (2x 512MB Dane Elec) met 2x 80 GB WD in RAID 0 (losse kaart) opstelling en dit alles met een ASUS A7N8X deluxe moederbord.

Eerst 5 uur video van DV via onboard Firewire overgezet (ongeveer 13,5 GB per uur aan data) om deze vervolgens te bewerken. Tot zover helemaal geen probleem en alles loopt lekker soepel en de geripte data van de DV camera ziet er ook heel erg strak en foutloos uit.

Het probleem ontstaat wanneer ik dit alles wil gaan renderen om een AVI, MPEG2 of DVD wil gaan maken. Bij de eerste 2 video formaten gaat het er bij het afspelen in Window Media Player of Zoomplayer 2.90 nogal schokkering aan toe en zie ik ontzettend veel fouten in het beeld (terwijl de preview in Pinnacle 8 het er gewoon heel erg strak uitziet en totaal niet schokt)

Gebruikte Software:
- Pinnacle 8 (met de nieuwste update 8.5.x)
- Hollywood Pro
- Windows XP PRO (geen SP 1) Wel alle andere updates 8)

Ik snap echt niet wat er aan de hand kan zijn en wat ik er aan moet doen om toch een soepele gerenderde video montage te kunnen maken..Ook heb in diverse forums gezocht naar dit probleem maar helaas kon ik niks vinden...iemand een suggestie? ....

• Redlihcs
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-08 22:16

Redlihcs

? of !

Heb je deze fouten ook als je na "Maak Film" de video terug zet op tape?

Hier had wat zinnigs kunnen staan...

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:25

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

check eens met Windows Mediaplayer welke codecs deze gebruikt tijdens het afspelen ... bestand -> eigenschappen ... zonder de juiste codecs loopt het inderdaad waardeloos. Alleen als je Pinnacle installeert zou WMP deze codes ook automatisch moeten kennen.

Ik heb ook al menig zweetdruppeltje laten lopen bij Pinnacle ... ;(
Maar het is te belachelijk voor woorden natuurlijk ... aan je PC zal het niet liggen!

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Verwijderd

Topicstarter
Het terugzetten op tape ondersteunt mijn DV camera (JVC) helaas niet dus dat heb ik niet geprobeerd. Wat is het dan het verschil tussen het terug zetten op tape of het maken van een AVI/MPEG 2 etc?

• Redlihcs

Redlihcs

? of !

Dat het niet aan de PC kan liggen hoeft niet waar te zijn. Ook met een firewire kaart kan het wel uitmaken wat voor hardware je gebruikt.

Ik heb namelijk problemen gehad met grijze blokken in het beeld en niet synchroon lopen van audio en video. Dit bleek aan het moederbord te liggen. Deze was niet stuk maar werkte niet goed samen met de firewire kaart.

Verwijderd

Topicstarter
Het vreemde met de (gerenderde) AVI file (9 GB groot) is dat deze ongeveer 5 seconden laat zien en dan stopt terwijl het geluid wel doorgaat. Skip ik naar een ander gedeelte van de video dan is idem 5 seconden beeld etc

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2003 09:58 ]

• Redlihcs

Redlihcs

? of !

Naar welk formaat AVI zet je het om?
DivX of DV of nog wat anders?

Verwijderd

Topicstarter
Het rippen gaat echt perfect. Als ik nl het geripte bestand van 13.5 GB afspeel in WMP dan ziet het beeld er strak duidelijk en soepel uit. Geen schokken/haperingen en verstoringen in het beeld. Dus de Firewire kan het probleem niet zijn want het origineel is perfect.

Verwijderd

Topicstarter
Redlihcs schreef op 14 April 2003 @ 09:56:
Naar welk formaat AVI zet je het om?
DivX of DV of nog wat anders?
Geen divx maar welk type avi weet ik niet. Bij het renderen gebruikt Pinnacle zover ik weet de Indeo 5.10 codec.

• Redlihcs

Redlihcs

? of !

Dan gaat het dus mis met het omzetten naar een ander formaat. Misschien dat dan toch studio 8 de boosdoener is. De verhalen die ik daar over lees zijn niet positief. Ook mijn eigen ervaring met studio 8 zijn slecht. Veel bugs en vast lopers. Misschien kun je Studio 7 proberen?

• Redlihcs

Redlihcs

? of !

Je zou ook kunnen proberen om even een stukje om te zetten met VirtualDub. Dan weet je tenminste of je systeem oke is.

Verwijderd

Topicstarter
Zou het helpen wanneer ik Pinnacle zou deinstalleren en opnieuw erop zou zetten zodat Pinnacle eventueel de juiste codecs installeerd?

Gebruikt Pinnacle deze codecs ook bij het renderen?

• Redlihcs

Redlihcs

? of !

Ik kan het helaas nu niet even bekijken, maar kan je geen codec kiezen bij met maken van je AVI? Volgens mij wel namelijk. Wat je ook kan doen is een andere player proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Redlihcs schreef op 14 April 2003 @ 10:03:
Je zou ook kunnen proberen om even een stukje om te zetten met VirtualDub. Dan weet je tenminste of je systeem oke is.
Je bedoelt dat ik het originele bestand van 13.5 gig ga omzetten? Welk type zet VirtualDub dit bestand dan in om?

• Redlihcs

Redlihcs

? of !

Je zou het kunnen proberen (opnieuw installeren..) maar of het gaat helpen??

• Redlihcs

Redlihcs

? of !

Dan kan je helemaal zelf kiezen. Je doet een klein deel van die 13,5 gig. Een paar minuten. Je kan er dan een DivX van maken bijvoorbeeld. Of een andere codec kiezen die op je systeem is geinstalleerd.

Verwijderd

Topicstarter
Redlihcs schreef op 14 April 2003 @ 10:01:
Dan gaat het dus mis met het omzetten naar een ander formaat. Misschien dat dan toch studio 8 de boosdoener is. De verhalen die ik daar over lees zijn niet positief. Ook mijn eigen ervaring met studio 8 zijn slecht. Veel bugs en vast lopers. Misschien kun je Studio 7 proberen?
Zijn de bestanden die ik in Pinnacle 8 heb aangemaakt in Pinnacle 7 in te lezen?

• Redlihcs

Redlihcs

? of !

Je project niet. Maar de video bestanden uiteraard wel.

Verwijderd

Bij het aanmaken van een AVI vanuit Studio kies je zelf de codec. Je kan daarbij aangeven dat je ALLE geinstalleerde codec's moeten worden getoond in de listbox .
Het beste kan je echter gewoon de DV-codec kiezen van Pinnacle. Deze wordt geinstalleerd door Studio, en geeft het beste resultaat. Met die AVI kan je dan MPEG's genereren. Kan ook met Studio overigens, die MPEG's genereren. Voor SVCD laat de kwaliteit daar echter te wensen over....

Verwijderd

Topicstarter
Redlihcs schreef op 14 April 2003 @ 10:08:
Dan kan je helemaal zelf kiezen. Je doet een klein deel van die 13,5 gig. Een paar minuten. Je kan er dan een DivX van maken bijvoorbeeld. Of een andere codec kiezen die op je systeem is geinstalleerd.
Ik zal vanavond VirtualDub wel proberen om te kijken wat het resultaat zal zijn...Als ik het allemaal zo lees dan is de kans groot dat het een codec probleem zou kunnen zijn zowel bij het maken in Pinnacle of bij het afspelen in WMP.

• Redlihcs

Redlihcs

? of !

Mijn tips zijn nu een beetje opgedroogd. Succes met het proberen, ik volg wel even hoe het gaat. Succes

[ Voor 4% gewijzigd door Redlihcs op 14-04-2003 10:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Redlihcs schreef op 14 april 2003 @ 10:11:
Je project niet. Maar de video bestanden uiteraard wel.
Daar gaat een week werk ;( ;( ;(

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 April 2003 @ 10:12:
Bij het aanmaken van een AVI vanuit Studio kies je zelf de codec. Je kan daarbij aangeven dat je ALLE geinstalleerde codec's moeten worden getoond in de listbox .
Het beste kan je echter gewoon de DV-codec kiezen van Pinnacle. Deze wordt geinstalleerd door Studio, en geeft het beste resultaat. Met die AVI kan je dan MPEG's genereren. Kan ook met Studio overigens, die MPEG's genereren. Voor SVCD laat de kwaliteit daar echter te wensen over....
Deze DV codec heb ik nog niet geprobeerd ook dat ga ik nog doen....Standaard liet Pinnacle deze Indeo codec zien dus dat heb ik zo laten staan....Ga ik vanavond direct proberen.....

Verwijderd

Topicstarter
Redlihcs schreef op 14 April 2003 @ 10:13:
Mijn tips zijn nu een beetje opgedroogd. Succes met het proberen, ik volg wel even hoe het gaat. Succes
Bedankt alvast voor de moeite..

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-08 22:08
Artist: er bestaat een edit-knop. Hoef je niet steeds opnieuw te replyen. :)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

Verwijderd schreef op 14 april 2003 @ 09:43:
Eerst 5 uur video van DV via onboard Firewire overgezet (ongeveer 13,5 GB per uur aan data) om deze vervolgens te bewerken. Tot zover helemaal geen probleem en alles loopt lekker soepel en de geripte data van de DV camera ziet er ook heel erg strak en foutloos uit....
erm...je zet 5uur footage terug naar disk om dan eens te gaan editten? je wilt toch niet zeggen dat je _alle 5uur gaat editten? waarom niet de delen capturen die je ook daadwerkelijk gaat bewerken en die schrijf je terug naar tape? of capture alles naar low-quality, hou een edit list bij en schrijf alles in batch bestand over naar high-quality....zo doen wij dat hier ook. beetje onzin om 70 gig aan footage op disk te hebben.

"You're only as good, as what you did last week."

Verwijderd

erm...je zet 5uur footage terug naar disk om dan eens te gaan editten? je wilt toch niet zeggen dat je _alle 5uur gaat editten? waarom niet de delen capturen die je ook daadwerkelijk gaat bewerken en die schrijf je terug naar tape? of capture alles naar low-quality, hou een edit list bij en schrijf alles in batch bestand over naar high-quality....zo doen wij dat hier ook. beetje onzin om 70 gig aan footage op disk te hebben.
Erm.... dat deed ik vroeger ook totdat ik tijdens het editen problemen kreeg met 1 van m'n schijven, en wel die waar de gecapturde AVI's op stonden. Weg tig uur editen....
Sinds die tijd capture ik HELE tapes in 1 keer, zodat ik de betreffende AVI's in dit soort gevallen altijd weer terug op schijf kan zetten en verder gaan waar ik was gebleven!
En je kan altijd nog es het gemaakte project veranderen!

Verwijderd

Topicstarter
Nu heb ik gisteren eindelijk een AVI kunnen renderen (13 GB) met de DV codec waarbij alles schokvrij doorloopt alleen zie ik zo nu en dan van die blokjes in beeld ontstaan en hoor ik zo nu en dan een (hoge) tik in het geluid (best irri). Zouden deze oneffenheden verdwijnen wanneer ik TMPENC zou gaan gebruiken?

• Redlihcs

Redlihcs

? of !

TMPENC maakt er MPEG van. Het kan zijn dat ze dan inderdaad verdwijnen. Wel gek dat je nog blokjes en rare tikken hebt.

Wat is het uiteindelijke doel van je actie? Waar en hoe wil je het resultaat bewaren?

Bij het omzetten naar MPEG verlies je namelijk meer dan bij DV.

Verwijderd

Topicstarter
Dat vond ik ook. Wel viel mij op dat het renderen ontzettend snel ging. De pc was max een uur bezig om het geheel te renderen met de DV codec. Met de Indeo codec duurde het ongeveer 5 uur met geschok als resultaat.

Mijn uiteindelijke doel is om het resultaat op DVD te zetten. M.a.w. er moet nog een conversieslag naar MPEG2 worden gemaakt om het geheel van 58 minuten op een 4.7 GB DVDtje te kunnen plaatsen.

• Redlihcs

Redlihcs

? of !

Dan ben je bezig met dezelfde handelingen als ik ben.
Mijn home-video's (ook DV) bewerk ik met Premiere. Het resultaat bewaar ik in een AVI (Microsoft DV-codec) zo hoeven alleen overgangen e.d. opnieuw te worden gerenderd. Daarna gebruik ik TMPGEnc om dit alles om te zetten naar hoge qualiteit DVD. (Voorheen naar SVCD, bezit sinds enkele dagen een DVD-brander :))

Ik ben nu bezig om een kwartier video om te zetten. Laat wel even weten hoe dit gegaan is.

Verwijderd

Topicstarter
Redlihcs:
Ontstaat er bij jou dan ook ruis in het beeld en geluid (tikken)?

Ben erg benieuwd wat jouw resultaat zal zijn. Kan niet wachten op jouw resultaat. Had nl wel iets gelezen dat DV AVI niet omgezet kon worden met TMPGenc! :'(

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2003 15:40 ]

• Redlihcs

Redlihcs

? of !

Bij mij is beeld en geluid perfect.

TMPGEnc kan met een kleine wijziging van een instelling zonder problemen bij mij DV AVI lezen. Bij de opties VFAPI plugin moet de DirectShow Reader boven aanstaan. Prio 1. :*)

Ik ben een kwartier video aan het omzetten. De schatting is nu dat hij er 2,5 uur over gaat doen. Dan nog op DVD branden.. ik moet nog even geduld hebben dus. (ter info: AMD XP 2100+).

Verwijderd

Die blokjes en tikjes komen door storing bij het afspelen op de camcorder en capturen. Wellicht een vuiltje op de kop, of een tape van een andere camcorder (tracking probleem), of wellicht op LP opgenomen?
Koppen schoonmaken (schoonmaaktape) en niet op LP opnemen, tenzij je dergelijke storingen niet erg vind.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2003 19:57 ]

• Redlihcs

Redlihcs

? of !

Mijn home video staat op DVD. Het ziet er prachtig uit. Kwaliteit is uitstekend. Het was wel een flink gepuzzel. Het geluid was eerst wat schel. Deze had ik mp2 layer II gecompimeerd. Daarna AC3 geprobeerd. Dit is prima. Ik ben dus zeer tevreden.

De volgende stappen heb ik gevolgt:

1. Video exportenen vanuit Premiere 6.0 (DV)
2. Audio exporteren vanuit Premiere 6.0 (PCM 16bit Stereo 48000Hz WAV)
3. Video naar MPeg2 met TMPGEnc
4. Audio naar AC3 met SoftEncode
5. Audio en Video Muxen met TMPGEnc
6. DVD samenstellen met Ulead DVD Movie Factory
7. Branden met Nero.

Verwijderd

hi ik heb ook studio 8 en comprie meer bijna altijd naar divx 5.03 in het begin had ik ook haperend beeld maar na waat experimenteren met de bitrate was het over.

voor een film van "normale" kwaliteit (en zit soms hier en daar een blokje ) gebruik ik een bitrate van 700 a 800 kbit/s. hij is dan met alles sneller dan een P III 600 Mhz te decoderen en ik zelf doe het comprimeren in realtime.

ik werk met een AMD 2400+ A7N8X gold 512 ram333 en een ti4200

en ben opzich zeer te vreden

succes verder

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2003 14:43 ]

• Redlihcs

Redlihcs

? of !

Aan Artist:

Heb je het probleem kunnen oplossen?

Verwijderd

Topicstarter
Nee helaas niet. Ik heb er heeeeeeeel veeel tijd ingestoken zonder resultaat. Ook het renderen met TMPGenc gaf geen verschil. De kleine verstoringen en slechte geluid waren niet weg. En het originale geluid en beeld waren 100% perfect. Later die avond zaten er heel veel tijdsverschillen in het project (van bijna 2 seconden). Ook nog een x alle originale tapes binnengehaald zonder resultaat. Topen maar besloten om Pinnacle definitief te verwijderen van de pc. Wat heeft dat product mij misselijk gemaakt zeg. Niet normaal meer. Ik ga denk ik jouw advies volgen door Adobe te gaan gebruiken.

Flink balen want er zijn namelijk vele 10tallen uren in gestoken die beter voor iets anders gebruikt hadden kunnen worden. Ik ga voor kwaliteit en niet anders :)

P.S. tevens een complete reinstall gedaan waarbij eerst alles van Pinnacle weg gehaald was (ook in het register).

Voor mij is 1 ding duidelijk NOOIT MEER STUDIO!! :( :( :(

Tijd voor Adobe of Ulead denk ik...

Verwijderd

Topicstarter
MIoman:

Het origineel was perfect. Geen enkel blokje/verstoring/haperen geluid al deze zaken ontstonden NA het renderen. Ik heb echt alle mogelijkheden geprobeerd zonder resultaat. Allemaal wel vriendelijk bedankt voor het meedenken. Jammer dat het gewoon niet is gelukt.

• Redlihcs

Redlihcs

? of !

Wat voor capturekaart gebruik je?
Een met een DV-hardware codec?
Of is het een simpele firewire kaart?

1. Wanneer je materiaal captured is het goed. Als je een gecaptured stuk afspeeld met de mediaplayer heb je geen problemen.
2. Pas na renderen krijg je problemen. Ook bij het omzetten rechtstreek omzetten van bron materiaal met TMPGEnc? Of zit hier nog een slag met Studio 8 tussen?

Als je ook problemen hebt met het rechtstreeks omzetten van bronmateriaal lijkt het een systeem probleem te zijn. Al is het wel erg wazig.

Misschien is het nog een idee om W2K te proberen. Heb je de ruimte om een dual boot te maken. Dan kun je daar even wat in proberen.

Geef de moed niet op..... eens gaat het werken... heus...

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik de Firewire kaart die op de ASUS A7N8X deluxe moederbord zat. En het gecaptured materiaal is 100% perfect echt helemaal nix op aan te merken geen rare flikkeringen geen blokjes gewoon 100% perfect. Het probleem is Studio 8. Dit pakket heb ik gebruikt om een film van 58 minuten te maken welke echt op alle manieren is gerenderd AVI/MPEG en alle diverse codecs zijn gebruikt. Ook getracht een DVD image aan te maken. Alles zag er gewoon vreselijk uit.

Ik zou nog een x kunnen proberen met TMPGenc het bron materiaal om te zetten. Dat is het enige wat nog niet is gedaan....(komend weekend)

Ik hoop dat het echt een x gaat werken. Heb nl 5 uur Australie liggen wat zeker de moeite waard is om op DVD te zetten.... :)

• Joch_um_all
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06-2025
Ik kan heel ingewikkelde scenes pas zonder fouten renderen als ik het hele systeem zo clean mogelijk maak. Alles uit het geheugen schoppen, hdd defraggen etc. Ik praat dan over DV kwaliteit; scene waar muziek, slowmotion, mixen van beelden en titels door elkaar moeten. Maakt niet uit naar welk formaat (mpg, avi, real, dvd) Ik heb geen supersysteem, maar als ik de boel echt clean maak lukt het wel.

Overigens net een nec 1100 dvdfikker gekocht. Branden moet welliswaar met Nero, maar dan werkt het super! Je eigen homevideo, met menuutjes en al, op de DVD-speler in de huiskamer kijken!

werkwijze:
1. Capturen (Full DV quality !!) vanuit mijn Canon DV 500i naar Studio 8 via Firewire op Audigy
2. Bewerken met Studio 8 (8.5.21.0)
3. Menu maken met Studio 8
4. DVD image maken met Studio 8
5. bestanden in folder VIDEO_TS branden met NERO (5.5.10.20), naar een Philips DVD +RW
6. Afspelen met een Samsung S224 (die officieel niet eens +RW ondersteunt)

[ Voor 25% gewijzigd door Joch_um_all op 17-04-2003 16:22 . Reden: werkwijze toegevoegd ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 April 2003 @ 08:41:
Nu heb ik gisteren eindelijk een AVI kunnen renderen (13 GB) met de DV codec waarbij alles schokvrij doorloopt alleen zie ik zo nu en dan van die blokjes in beeld ontstaan en hoor ik zo nu en dan een (hoge) tik in het geluid (best irri). Zouden deze oneffenheden verdwijnen wanneer ik TMPENC zou gaan gebruiken?
OK, dacht dat de storing in het DV-materiaal zat. Ik maak vanuit Studio 7 een (DV-) AVI en zet die om met TMPGenc naar MPEG2 (highest quality!!!!!!!! kiezen). Ik ben tevreden dan met het resultaat!
Overigens: Edition (binnenkort versie 5) is een heel fraai programma van Pinnacle. Vele malen stabieler, en fraaie features (back-ground render en dan snelle dv-preview). Wel wat lastiger te leren dan Studio.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2003 20:42 ]

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:18
Verwijderd schreef op 14 April 2003 @ 09:52:
Het terugzetten op tape ondersteunt mijn DV camera (JVC) helaas niet dus dat heb ik niet geprobeerd. Wat is het dan het verschil tussen het terug zetten op tape of het maken van een AVI/MPEG 2 etc?
Misschien kan je d.m.v. http://www.dv-in.nl/ je camera wel geschikt maken voor DV-in , zodat je ook weer je film terug kan zetten op tape. Niet dat je er veel mee opschiet met je huidige probleem, maar het kost je niks. Het is vaak maar 1 bit veranderen in de eeprom van je camera.
Anders even zoeken op google naar " enable dv-in " met je model nummer JVC DVX.... er achter.

Mijn camera heb ik zo ook geschikt gemaakt voor dv-in.

• Redlihcs

Redlihcs

? of !

Mijn vader gebruikt ook Studio 7. Die is gelukkig redelijk uit ontwikkeld. Het draait prima een heeft geen problemen. Zijn machine is een Pentium 3 600MHz.
Daarvoor had hij een AMD K6-3 500MHz en deze gaf niks anders dan problemen. Grijze vlakken in het beeld, audio en video niet synchroon.
Hij is nu zeer tevreden en maakt geregeld fims van meer dan een uur met vele overgangen en titels en achtergrondgeluiden.

Pagina: 1