Toon posts:

IR Internetten met een pda via een gsm.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal straks even een vriend helpen met zijn Handheld en dan ook met het onderdeel internet. Nou was het zo dat wanneer hij de ir pport van de Handheld en zijn gsm tegenover elkaar legt dat de Handheld zijn telefoon wel herkende als een 6310i en maar dat ze bleven proberen om een verbinding op te zetten.

Nou had ik ook gehoord dat er dan nog een modem driver van de nokia 6310 geinstalleerd moet worden op zijn Handheld. Dus daarna heb ik net gezocht op nokia.com
http://www.nokia.com/noki...ategoryId=20&languageId=1
With Modem Setup installed on your compatible PC, you can use your Nokia 6310 phone as a modem for PC access to the Internet. You can also configure your phone's data capabilities and transfer speed.
Maar dit is dus alleen voor PC's.

Zie ik wat over het hoofd, is er een ander manier, doe ik wat fout..... wat is de oplossing :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2003 09:25 ]

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:54
Je moet inderdaad even een drivertje downloaden en dan kan je internetten, maar ik heb dus geen idee wat voor PDA je gebruikt, dus ik kan er nu weinig over zeggen.
Had zelf een palm en daar had ik driver voor 8210 en 6210 en daar kon ik rustig mijn mail mee ophalen.

Verwijderd

Topicstarter
Archie_T schreef op 14 April 2003 @ 09:26:
Je moet inderdaad even een drivertje downloaden en dan kan je internetten, maar ik heb dus geen idee wat voor PDA je gebruikt, dus ik kan er nu weinig over zeggen.
Had zelf een palm en daar had ik driver voor 8210 en 6210 en daar kon ik rustig mijn mail mee ophalen.
Eentje van Dell een Axim.

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:54
Verwijderd schreef op 14 april 2003 @ 09:48:
[...]

Eentje van Dell een Axim.
Ik bedoel meer het OS. Ik gebruikte dus Palm Os en als je dan even googled op "Nokia 6210" Palm OS, heb je binnen 4 seconden een driver.

Verwijderd

Vreemd ik heb nooit problemen gehad met mijn PPC en siemens s35, gewoon verbinding maken en hoppa...
ook al gekeken op de site van dell?

offtopic:
kewl onderschrift Rutger :)

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Waarschijnlijk is voor jouw toestel geen driver beschikbaar voor een handheld. Als je kijkt naar de drivers voor een 8210 op de nokia site dan vindt je nl. wel windows CE drivers.

http://www.nokia.com/cda1/0,1080,1646,00.html

Misschien dat deze wel gaan werken met je 6310.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Verwijderd

Topicstarter
Archie_T schreef op 14 April 2003 @ 09:50:
Ik bedoel meer het OS. Ik gebruikte dus Palm Os en als je dan even googled op "Nokia 6210" Palm OS, heb je binnen 4 seconden een driver.
Pocket PC 2002 zit er op, ik heb nog niet binnen 4 seconden een driver gevonden maar wel veel hits, dus het zal er wel tussen zitten :)
Verwijderd schreef op 14 April 2003 @ 10:05:
Vreemd ik heb nooit problemen gehad met mijn PPC en siemens s35, gewoon verbinding maken en hoppa...
ook al gekeken op de site van dell?

offtopic:
kewl onderschrift Rutger :)
Op die site van dell staat weining extra's.

offtopic:
Eindelijk iemand die het kan lezen :D

Verwijderd

succes dan maar!

offtopic:
[mat 5|3] ;)

• DonDaaf
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03 14:33
Volgens mij zou een PDA met PocketPC 2002 een Nokia 6310 zonder extra drivers moeten herkennen. Ik vermoed dat je toch nog eens naar je instellingen moet kijken. (Ik heb zelf laatst op een Ipaq ook geinternet via IR, zonder dat ik daar drivers voor hoefde te installeren)

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-10-2025
Ikzelf heb een Siemens S35i en S40 en beide toestellen kunnen internetten via de PDA zonder extra drivers. Wel moet ik in het setup menu een zogenaamde call-string opgeven.
Deze string wordt dan in het IR signaal megegeven.

Probeer eens in de nieuwsgroepen te zoeken hoe het werkt.

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

wel de goeie IR port geselecteerd ?? zijn er 2 als het goed is....

Deze plek is te koop.

Verwijderd

Topicstarter
KeeZ schreef op 14 April 2003 @ 21:07:
wel de goeie IR port geselecteerd ?? zijn er 2 als het goed is....
Ik ging dus even een vriend helpen met zijn handheld, daar aangekomen legt hij het probleem uit... hij laat het zien.
En terwijl hij dat doet denk ik zo bij me zelf moet je niet gewoon een nummer opgeven in de pda die de telefoon moet bellen, dus ik zet het juiste nummer er in en tatata internet op de handheld :P
Pagina: 1