Toon posts:

[VBA] Kan gebeurtenis niet vinden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Microsoft Access 97 formulier aan het maken, dat een drop-box bevat met bijschrift "uitgeleend".
Twee mogelijke waarden, ja en nee.
Indien ja, dan wordt de edit-box "uitgeleend aan" zichtbaar.

Tot nu toe klopt het nog, maar als het formulier wordt geopend of je springt naar een nieuw record, dan moet eigenlijk weer gekeken worden of voor dat nieuwe record het "uitgeleend aan" vak op ja danwel nee staat.

En de gebeurtenis daarvoor kan ik niet vinden :? 8)7

Dus: Welke gebeurtenis wordt aangeroepen iedere keer dat een nieuw record wordt bezichtigt, danwel via page down/up, danwel via de knoppen onderaan.

BTW --> help bood geen uitkomst, misschien zoek ik verkeerd?

Verwijderd

Topicstarter
niemand?

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-06 10:37

OZ-Gump

terug van weggeweest

OK, om te beginnen: niet schoppen na iets meer dan een uur. Geef ons een beetje tijd om je post te vinden en er iets mee te doen.

En wat betreft je probleem: hoe kun je in een nieuw record kijken wat de waarden in dat record zijn? Als iets nieuw is, is het toch leeg? Tenzij je natuurlijk een standaardwaarde hebt ingegeven voor dat veld, maar die weet je dan zelf...... toch? Graag iets duidelijkere uitleg dus.

[ Voor 1% gewijzigd door OZ-Gump op 14-04-2003 10:30 . Reden: typo ]

My personal website

Verwijderd

Topicstarter
Stel je hebt twee records. In je formulier kijk je naar record 1. Onder het vakje ' vernietigen' staat ' ja' , waardoor het veld ' vernietigingsdatum' zichtbaar is. Dan ga je naar record 2. Daar staat onder ' vernietigen' dit keer 'nee', maar 'vernietigingsdatum' is nog steeds zichtbaar!
Ik zoek een procedure die wordt aangeroepen elke keer als je naar een ander record gaat, zij het een nieuw, vorige of volgende record. In die procedure (gebeurtenis) kan ik dan checken wat er onder 'vernietigen' staat en 'vernietigingsdatum' dan op zichtbaar danwel onzichtbaar zetten.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 april 2003 @ 10:37:
Ik zoek een procedure die wordt aangeroepen elke keer als je naar een ander record gaat, zij het een nieuw, vorige of volgende record.
Kijk eens naar Form_Current()

Verwijderd

Topicstarter
Yes! Dat is hem! Thnx!

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-06 10:37

OZ-Gump

terug van weggeweest

idd Current is de goeie...
Je zou eventueel naar BeforeUpdate kunnen kijken, maar Current is de mees gebruikte

edit:
OK, je was me voor... ;)

[ Voor 16% gewijzigd door OZ-Gump op 14-04-2003 10:44 ]

My personal website

Pagina: 1