Hallo,
Beseffende dat het veel te laat is om nog na te kunnen denken over dit probleem, heb ik besloten (na veel ander zoekwerk uiteraard) het probleem bij jullie neer te leggen.
Ik heb een eenvoudige timer gedownload van flashkits.com (ja ik ben zeer nieuw met flash)
In de eerste frame stel je minuten en seconden in, in de 13e frame worden de nodige aftrekkingen gedaan en begint het script weer bij frame 2.
Als de teller op 0:00 komt springt hij echter terug naar 2:00 en begint hij vreemd (of stopt) met lopen. Ik wil hem echter op dat moment door laten springen naar een volgende scene. De code voor de 13e frame moet er volgens mij dan alsvolgt uit zien:
--------------------------------------------------------------------------------
// een enkele seconde aftrekken (ieder digit heeft z'n eigen var)
set("/:sec2", (/:sec2-1));
// Na 10 seconden de eerste digit een aftrekken en de laatste terug op 9
if (/:sec2<0) {
set("/:sec1", (/:sec1-1));
/:sec2 = "9";
}
// Na een minuut de minuut digit aftrekken en de andere op resp 5 en 9
if (/:sec1<0) {
set("/:min", (/:min-1));
/:sec1 = "5";
}
// Dit heb ik dus toegevoegd in de hoop op 0 door te kunnen naar scene Bestellied
// maar niet werkt
if (/:min<0) {
gotoAndPlay("Start Bestellied", 1);
}
// rest van originele code
gotoAndPlay("restart");
----------------------------------------------------------------------------------
Wie weet waarom het niet werkt mag het zeggen.
Bij voorbaat in ieder geval zeer hartelijk dank voor het meedenken.
Groeten,
Oliver
Beseffende dat het veel te laat is om nog na te kunnen denken over dit probleem, heb ik besloten (na veel ander zoekwerk uiteraard) het probleem bij jullie neer te leggen.
Ik heb een eenvoudige timer gedownload van flashkits.com (ja ik ben zeer nieuw met flash)
In de eerste frame stel je minuten en seconden in, in de 13e frame worden de nodige aftrekkingen gedaan en begint het script weer bij frame 2.
Als de teller op 0:00 komt springt hij echter terug naar 2:00 en begint hij vreemd (of stopt) met lopen. Ik wil hem echter op dat moment door laten springen naar een volgende scene. De code voor de 13e frame moet er volgens mij dan alsvolgt uit zien:
--------------------------------------------------------------------------------
// een enkele seconde aftrekken (ieder digit heeft z'n eigen var)
set("/:sec2", (/:sec2-1));
// Na 10 seconden de eerste digit een aftrekken en de laatste terug op 9
if (/:sec2<0) {
set("/:sec1", (/:sec1-1));
}
// Na een minuut de minuut digit aftrekken en de andere op resp 5 en 9
if (/:sec1<0) {
set("/:min", (/:min-1));
/:sec1 = "5";
}
// Dit heb ik dus toegevoegd in de hoop op 0 door te kunnen naar scene Bestellied
// maar niet werkt
if (/:min<0) {
gotoAndPlay("Start Bestellied", 1);
}
// rest van originele code
gotoAndPlay("restart");
----------------------------------------------------------------------------------
Wie weet waarom het niet werkt mag het zeggen.
Bij voorbaat in ieder geval zeer hartelijk dank voor het meedenken.
Groeten,
Oliver