Ik word gek van die BlueMountaine.pif!!!

Pagina: 1
Acties:
  • 73 views sinds 30-01-2008

• Jammie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-08 15:39

Jammie

Da's pas lekker!

Topicstarter
Sinds een maand of twee ontvang ik elke dag zeker 2 keer het volgende bericht in Outlook Express 5.5:
subject: Hi, I sent you an eCard from BlueMountain.com
afzender: steeds een andere

tekst:
To view your eCard, open the attachment
If you have any comments or questions, please visit
http://www.bluemountain.com/customer/index.pd
Thanks for using BlueMountain.com.
Aan het bericht zit een attachment vast: bluemountain.pif van zo'n 20kb. Dat is dus geïnfecteerd. Norton geeft aan dat er een virus in zit. Op virusalert.nl wordt hiervoor ook gewaarschuwd. Het is dus geen hoax, maar hoe kom ik ervan af???

In Outlook Express kun je alleen afzenders blokkeren. Is het ook mogelijk om op de subject-line te blokkeren? Dan zou ik van het probleem af zijn. Ik heb hier gezocht en op de MS-site, maar geen resultaat. Er zijn wel antwoorden, maar die gaan ervan uit dat het géén virus is, en dat is het dus wél.

• jazz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 01:58
jep, ik ben ook slachtoffer maar je kan het er wel uitfilteren met ms outlook:
tools > message rules > mail
en dan invullen bij 'where the subject line contains specific words'...

heb je een gmx account? ik nl wel en ik kreeg het via een mede-gmxer; Ellen@gmx.net :(

[ Voor 6% gewijzigd door jazz op 14-04-2003 01:28 ]

• man-o-script
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 09:34
krijg er soms per dag wel een stuk of 5, heb nu ook maar een filter ingesteld,
maar wel hinderlijk iniedergeval...

trouwens ook vreemd hoor,
krijg ze binnen op een alias die pas een maand oud is, en nooit ergens heb ingevoerd (een chello mailalias)

//

• Jammie

Jammie

Da's pas lekker!

Topicstarter
jazz schreef op 14 April 2003 @ 01:28:
jep, ik ben ook slachtoffer maar je kan het er wel uitfilteren met ms outlook:
tools > message rules > mail
en dan invullen bij 'where the subject line contains specific words'...

heb je een gmx account? ik nl wel en ik kreeg het via een mede-gmxer; Ellen@gmx.net :(
Nee, ik heb geen gmx-account. Geen idee hoe ik eraan ben gekomen, misschien game-sites, don't know.
In de NL-versie van Outlook Express 5.5 zou het dus moeten zijn: Bericht > Regel maken op basis van bericht > Als de regel Onderwerp bepaalde woorden bevat.

Ik weet nog niet precies wat ik moet doen, maar ga ermee experimenteren. Ben benieuwd.

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09-2025

djc

Je kan Outlook Express zelfs zo instellen dat ie de mail verwijdert voor m van de server op te halen.

Rustacean

Verwijderd

Manuzhai schreef op 14 april 2003 @ 02:25:
Je kan Outlook Express zelfs zo instellen dat ie de mail verwijdert voor m van de server op te halen.
dat kan niet.. hoe kan outlook hem nu zien voordat die hem ooit gezien heeft... :?

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:12
Verwijderd schreef op 14 April 2003 @ 03:13:
[...]

dat kan niet.. hoe kan outlook hem nu zien voordat die hem ooit gezien heeft... :?
Outlook delete je mail dus zodat hij niet in je Inbox staat ;)

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

man-o-script schreef op 14 April 2003 @ 01:31:
krijg er soms per dag wel een stuk of 5, heb nu ook maar een filter ingesteld,
maar wel hinderlijk iniedergeval...

trouwens ook vreemd hoor,
krijg ze binnen op een alias die pas een maand oud is, en nooit ergens heb ingevoerd (een chello mailalias)
Ik heb exact hetzelfde!!

Ik kreeg er tot 3 dagen terug ook 5-10 per dag en ze waren gericht aan 2 email aliassen die ik bij chello heb, maar die ik verder nergens ooit gebruik (heb nl een 'forward-mailadres'). Misschien dat er dus een chello mailserver (oid) besmet is geweest.
Bij mij is de hoos aan mails (sommige met virus) dus sinds een dag of 3 helemaal gestopt dus het lijkt erop dat de betreffende pc inmiddels is gecleaned!

Wees consequent, maar niet altijd

• Jammie

Jammie

Da's pas lekker!

Topicstarter
Laten we het hopen. Het meteen verwijderen van het bericht naar de prullenbak van Outlook Express vind ik ook niet zo'n geweldige optie. Dan komt ie toch binnen zonder dat je er erg in hebt. Klotespam!

• SH007
  • Niet online
Je kunt met outlook express de berichten van de server laten verwijderen zodat ze niet eens meer binnen gehaald worden dmv berichtregels. Hoe dit werkt is gemakkelijk uit te zoeken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.