TTY overnemen en dan weer laten gaan

Pagina: 1
Acties:
  • 25 views sinds 30-01-2008

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-04 13:12
Ik heb volledige rechten op een box (het is dus geen hack, mijn eigen pc) en ik heb dus op een bepaalde tty een menugestuurd systeempje draaien. Nu wil ik vanop afstand ook op die tty geraken (dus ik log in met ssh, ik neem die tty over, ik doe mijn ding, ik disconnect van het systeem of de tty). Mijn probleem is: ik vind totaal niet hoe je dus een tty piped naar een andere tty en die dan uiteindelijk nog draaiende teruggeeft. Kan iemand hierbij helpen. Zoektocht op het Internet leveren alleen maar hack-pogingen op voor/door script-kiddies en hebben mij tot nu toe een paar gecrashte terminals geleverd.

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08-2025
Heb je al eens gekeken naar het programma Screen?

Deze doet precies wat je vraagt. Het 'probleem' is dat je eerst Screen moet starten, dus reeds bestaande TTYs (die niet met Screen zijn gemaakt) niet overgenomen kunnen worden; je zult dus dat programma eenmalig moeten starten met screen -> screen <programma/commandline>

Die link geeft meer info. Succes!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:34
Met het tooltje 'screen' kan dit, als je dit opstart kun je gewoon in die shell werken, deze kun je ook op de achtergrond zetten en later gewoon terughalen als je er verder mee wilt werken.

Er zijn ook wel programmaatjes om een tty simpelweg over te nemen als je root bent, maar het lijkt me niet dat je zoiets nodig hebt, en zo wel dan lijkt GoT me niet de aangewezen plaats om dat soort tools uit te wisselen (als je dit zelf niet kunt vinden, krijg je dit soort 'hacks' om het normale systeem te omzeilen waarschijnlijk toch niet aan de praat) :)

Daarom sluit ik dit topic dan ook maar, ik denk dat je er met 'screen' wel uit moet komen :)

(voldoet dit niet: mail me dan, en overtuig me ervan dat je dit nodig hebt voor bonafide doeleinden die niet op een andere manier te bereiken zijn).

[ Voor 49% gewijzigd door Wilke op 14-04-2003 01:40 ]

Dit topic is gesloten.