Zowel de search hier als de Microsoft Knowledge Base kunnen mij geen oplossing geven voor mijn probleem. Vandaar dat ik dit topic open.
Kennissen van mijn ouders hebben een oude PC over die hun dochter straks mee krijgt als ze op kamers gaat. Ik heb de taak gekregen om de PC weer helemaal in orde te maken, zodat de PC ingezet kan worden als 'veredelde typmachine'.
De volgende zaken acht ik noodzakelijk om te vermelden:
- Processor: Intel Pentium 75, passief gekoeld
- Moederbord: SiS moederbord met VGA en sound onboard, SiS 5511, 5512 en 5513 chips.
- VGA: SiS 6205 1MB (shared) onboard
- Sound: ESS AudioDrive ES1788F onboard
- Maxtor 1 GB HDD (PIO-4)
- 4x CD-ROM speler
Ik heb het plan om Windows 95 OSR 2.1 te installeren samen met een aantal applicaties van Office97-pakket.
Vol goede moed eraan begonnen. HDD geformatteerd, Win95 geïnstalleerd. Gelukt.
Maar nu: kijk in apparaatbeheer, dan staan er uitroeptekens bij:
- SiS 5513 PCI dubbele IDE-controller
- Primaire IDE controller
- Secundaire IDE controller
Gevolg: CD-ROM speler wordt niet herkend (Secondary Master), Windows mekkert over gewijzigde hoofdopstartgegevens
Nu ben ik dit probleem al vaker tegengekomen, dus ik ga vol goede moed proberen het probleem op te lossen (in willekeurige volgorde opgesomd):
- Windows 95 opnieuw (over de bestaande installatie heen) installeren: geen resultaat
- Drivers downen van driverguide.com en deze installeren: geen resultaat
- Drivers vervangen door: "Standaard dubbele IDE-controller": geen resultaat
- IDE-controller verwijderen (in apparaatbeheer) en opnieuw starten: nieuwe hardware gevonden, maar na een aantal keer herstarten (vanwege installatie) wederom geen resultaat.
Ik begin nu een beetje door mijn mogelijkheden te raken. Ik weet eerlijk gezegd niet wat ik nu nog kan doen om het zaakje aan de praat te krijgen. Een volledig schone installatie (inculsief format dus) lijkt me geen optie, omdat dit probleem zich meteen voordoet na een schone installatie. Dan krijg ik hoogstwaarschijnlijk weer hetzelfde probleem.
Iemand tips, oplossingen en/of links om mij verder te helpen? Bij voorbaat dank!
Kennissen van mijn ouders hebben een oude PC over die hun dochter straks mee krijgt als ze op kamers gaat. Ik heb de taak gekregen om de PC weer helemaal in orde te maken, zodat de PC ingezet kan worden als 'veredelde typmachine'.
De volgende zaken acht ik noodzakelijk om te vermelden:
- Processor: Intel Pentium 75, passief gekoeld
- Moederbord: SiS moederbord met VGA en sound onboard, SiS 5511, 5512 en 5513 chips.
- VGA: SiS 6205 1MB (shared) onboard
- Sound: ESS AudioDrive ES1788F onboard
- Maxtor 1 GB HDD (PIO-4)
- 4x CD-ROM speler
Ik heb het plan om Windows 95 OSR 2.1 te installeren samen met een aantal applicaties van Office97-pakket.
Vol goede moed eraan begonnen. HDD geformatteerd, Win95 geïnstalleerd. Gelukt.
Maar nu: kijk in apparaatbeheer, dan staan er uitroeptekens bij:
- SiS 5513 PCI dubbele IDE-controller
- Primaire IDE controller
- Secundaire IDE controller
Gevolg: CD-ROM speler wordt niet herkend (Secondary Master), Windows mekkert over gewijzigde hoofdopstartgegevens
Nu ben ik dit probleem al vaker tegengekomen, dus ik ga vol goede moed proberen het probleem op te lossen (in willekeurige volgorde opgesomd):
- Windows 95 opnieuw (over de bestaande installatie heen) installeren: geen resultaat
- Drivers downen van driverguide.com en deze installeren: geen resultaat
- Drivers vervangen door: "Standaard dubbele IDE-controller": geen resultaat
- IDE-controller verwijderen (in apparaatbeheer) en opnieuw starten: nieuwe hardware gevonden, maar na een aantal keer herstarten (vanwege installatie) wederom geen resultaat.
Ik begin nu een beetje door mijn mogelijkheden te raken. Ik weet eerlijk gezegd niet wat ik nu nog kan doen om het zaakje aan de praat te krijgen. Een volledig schone installatie (inculsief format dus) lijkt me geen optie, omdat dit probleem zich meteen voordoet na een schone installatie. Dan krijg ik hoogstwaarschijnlijk weer hetzelfde probleem.
Iemand tips, oplossingen en/of links om mij verder te helpen? Bij voorbaat dank!
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?