Nee dat kan niet, want als de computer uit staat heb je geen verbinding.DumbAss schreef op 14 April 2003 @ 00:07:
Weet iemand of er zoiets bestaat als een extern kastje dat je bijvoorbeeld voor je computer kan aansluiten die vervolgens om de 15 minuten je e-mail nakijkt. Maar het moet dan wel onafhankelijk van de computer werken. Dus ook als de computer uitstaat moet ie dat doen.
[Of je moet een mini-pctje inzetten]
maar dat is geen apparaatje meer, toch wel weer een computer
Screw you guys, I'm goin' home! >_>
Verwijderd
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2003 00:29 ]
Verwijderd
In dit geval doel jij dus op een stukje hardware dat je aan je netwerk kunt knubbelen. Dan zal je zelf iets moeten maken dat met het TCP/Ip protocol en Mail-protocol kan babbelen en dat is niet zo makkelijk. Er zijn wel Embedded bordjes die je zo op je netwerk aan kunt sluiten, dan is 't alleen nog een kwestie van software schijven.
Als je verstand hebt van elektronica dan is dit een zeer leuke oplossing: http://www.commanderx.com/productinfo.html Een RJ-45 stekker met o.a. "Programmable e-mail alerts"!!!
Een andere oplossing is een SMSje laten sturen als je email hebt. KPN ondersteunt deze service meen ik (je moet dan je email automatisch naar KPN laten forwarden en jij krijgt dan een melding op je telefoon).
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2003 00:39 ]
Verwijderd
(PS ik kan ze wel verzinnen maar maken moet je helaas niet bij mij zijn)
www.haller.nl nu op een Compaq Proliant DL380 2xPIII 933MHz / 1GB / Smart Array controller / Raid 5 met 8 stuks 36,4 en 4 stuks 18,2 GB schijfjes... en draaiend achter een APC 2200 UPS
Verwijderd
Maar ik denk dat je voor zoiets als NoBrain poste moet gaan.
Maar weet niet of ze zulke dingen nu nog hebben bij ADSL/kabel
-| Hit it i would ! |-
Verwijderd
Ja en dan bellen; mam? wil je even kijken of ik nog email heb
Verwijderd
En dan vraagt je moeder: "waarom krijg je allemaal mailtjes met blote vrouwen binnen?" En dan moet jij uit gaan leggen dat het spam isSebazztiaan schreef op 14 April 2003 @ 17:27:
[...]Ja en dan bellen; mam? wil je even kijken of ik nog email heb
Ik heb wel een paar keer een klein progje voorbij zien komen dat een Led (oid) aanstuurt die aan je serial/parallel poort hangt... Maarja.. daar moet je PC ook voor aan staan...
De beste optie is volgens mij nog steeds je GSM, dan hoe je ook niet thuis te zijn om te zien dat je meel hebt
Verbinding maken en je meel ophalen van je POP3 of IMAP server via GPRS misschien?Sebazztiaan schreef op 14 april 2003 @ 17:27:
[...]
Ja en dan bellen; mam? wil je even kijken of ik nog email heb
Bally Jerry pranged his kite right in the how's your father. Hairy Blighter dicky-birdied, feathered back on his sammy, took a waspy, flipped over on his Betty Harper's and caught his can in the bertie!
Alles is terug te redeneren naar 4
Zoiets als de voicemailmelder dus..Tommel schreef op 14 April 2003 @ 17:34:
Zo'n ding zoek ik dus ook al een tijdje, geen pc of laptop is veel te groot gewoon een klein kastje. Is wel makkelijk zit je in de huiskamer hoor je een belletje/zie je een lampje hee nieuwe mail! Dit topic hou ik in de gaten...
Toch?
Het kan altijd via de moeilijke manier, maar waarom als het ook echt goedkoop kan ?
Screw you guys, I'm goin' home! >_>
Maar dan is het probly makkelijker en goedkoper om een PDA met wireless lan aan te schaffen en ergens zo'n tooltje te zoeken
-| Hit it i would ! |-
rara wat is het
Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness
[ Voor 10% gewijzigd door Daan op 14-04-2003 20:58 ]
Zoiets als die oude voicemailmelders. Dat komt meer in de buurt. En tja... om er nu een nieuwe router voor aan te schaffen vind ik ook nogal wat
Je hebt toch ook zo'n soort muis waarvan het lichtje gaat branden als je email hebt. Misschien dat ik die maar met een spijker in de muur moet slaan
Dat commanderX ding zag er goed uit. Alleen van dat soort dingen heb ik niet echt veel kaas gegeten
[ Voor 13% gewijzigd door DumbAss op 15-04-2003 00:31 ]
Bedankt. Maar echt veel heb ik er nog niet aan want voor een USB hub moet je computer aanstaan. En dat wil ik juist niet.