externe email checker

Pagina: 1
Acties:

• DumbAss
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-07 10:35
Weet iemand of er zoiets bestaat als een extern kastje dat je bijvoorbeeld voor je computer kan aansluiten die vervolgens om de 15 minuten je e-mail nakijkt. Maar het moet dan wel onafhankelijk van de computer werken. Dus ook als de computer uitstaat moet ie dat doen.

Vanutsteen.nl => nerds only | iRacing

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
DumbAss schreef op 14 April 2003 @ 00:07:
Weet iemand of er zoiets bestaat als een extern kastje dat je bijvoorbeeld voor je computer kan aansluiten die vervolgens om de 15 minuten je e-mail nakijkt. Maar het moet dan wel onafhankelijk van de computer werken. Dus ook als de computer uitstaat moet ie dat doen.
Nee dat kan niet, want als de computer uit staat heb je geen verbinding.
[Of je moet een mini-pctje inzetten]

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-08 16:43
Een 386 kan dit,
maar dat is geen apparaatje meer, toch wel weer een computer :/

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

misschien een ouwe laptop, ik heb hier een oud beestje liggen die dat theoretisch makkelijk kan, amper stroomverbruik en muisstil.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Als ie zn computer uit wil zetten, moet ie dan een andere computer aanzetten zodat ie kan checken óf er mail is? En als er dan mail is moet ie zn ene computer weer aanzetten? :D

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

tsja, je zal toch altijd iets houden waar een tcp/ip stack op zit, dat verbindingen naar poorten aan kan maken, etc. Misschien een laptopje strippen, en minix op een flop pleuren?

Stop uploading passwords to Github!

Verwijderd

mjah als je goed embedded kan coden, zou je het in een microcontroller kunnen maken :) (bv een PIC16F876 of een philips P89LPC932 zou goed werken) maar ik vertel je nu alvast dat dit ZEER moeilijk is :(

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2003 00:29 ]

Verwijderd

Alles is mogelijk.
In dit geval doel jij dus op een stukje hardware dat je aan je netwerk kunt knubbelen. Dan zal je zelf iets moeten maken dat met het TCP/Ip protocol en Mail-protocol kan babbelen en dat is niet zo makkelijk. Er zijn wel Embedded bordjes die je zo op je netwerk aan kunt sluiten, dan is 't alleen nog een kwestie van software schijven.

Als je verstand hebt van elektronica dan is dit een zeer leuke oplossing: http://www.commanderx.com/productinfo.html Een RJ-45 stekker met o.a. "Programmable e-mail alerts"!!!

Een andere oplossing is een SMSje laten sturen als je email hebt. KPN ondersteunt deze service meen ik (je moet dan je email automatisch naar KPN laten forwarden en jij krijgt dan een melding op je telefoon).

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2003 00:39 ]

Verwijderd

Een oude bak die als router is ingericht kan ook voor je kijken of er mail is en een ledje laten branden. Alles is mogelijk, als je maar creatief bent.

• Der_Rudy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-09-2022

Der_Rudy

Thats me....

embedded webservertje, een lief displaytje en een goede programeur should do the trick....
(PS ik kan ze wel verzinnen maar maken moet je helaas niet bij mij zijn)

www.haller.nl nu op een Compaq Proliant DL380 2xPIII 933MHz / 1GB / Smart Array controller / Raid 5 met 8 stuks 36,4 en 4 stuks 18,2 GB schijfjes... en draaiend achter een APC 2200 UPS

• wica
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-01 16:59

wica

De duivel jacht op me

dat kasje heet een GSM :)

RFC | The Linux Document Project | gentoo.

Verwijderd

ik snap niet waarom je het zou willen doen? als je je PC namelijk aanzet en je mailprog opent haalt ie alles toch ook binnen? wat is het nut dan van het al openen in een ander compje? grote files misschien, maar die zou je dan ook over het netwerk moeten halen, dus das ook dubbel.

Maar ik denk dat je voor zoiets als NoBrain poste moet gaan.

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-08 20:33

Falcon10

Hit it i would !

de vroegere US RObotics modems hadden zo'n optie. Die gingen om de x aantal tijd dat je zelf kon instellen je mail checken, en gaven een biep signaal als er nieuwe mail was; Rotte was dus wel dat ie elke kee rmoest inbellen. En dat je dat dus op je telefoonrekening voelde :p
Maar weet niet of ze zulke dingen nu nog hebben bij ADSL/kabel

-| Hit it i would ! |-

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-08 16:48

Kr3Kr

Melpomene

sommige usb hubs hebben die optie wel. ik geloof dat trust die dingen wel heeft

Gregor van Egdom Krekr

Verwijderd

Een tijd geleden stond er in de C'T (en ook op tweakers) een embedded java VM, kan je gewoon in Java programmaren en het ondersteunde ook netwerk.

• Sebazztiaan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-07 14:35

Sebazztiaan

sebas!

wica schreef op 14 April 2003 @ 07:25:
dat kasje heet een GSM :)
Ja en dan bellen; mam? wil je even kijken of ik nog email heb 8)

Verwijderd

Sebazztiaan schreef op 14 April 2003 @ 17:27:
[...]Ja en dan bellen; mam? wil je even kijken of ik nog email heb 8)
En dan vraagt je moeder: "waarom krijg je allemaal mailtjes met blote vrouwen binnen?" En dan moet jij uit gaan leggen dat het spam is 8)7

Ik heb wel een paar keer een klein progje voorbij zien komen dat een Led (oid) aanstuurt die aan je serial/parallel poort hangt... Maarja.. daar moet je PC ook voor aan staan...

De beste optie is volgens mij nog steeds je GSM, dan hoe je ook niet thuis te zijn om te zien dat je meel hebt ;)

• Tsuru
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

Sebazztiaan schreef op 14 april 2003 @ 17:27:
[...]

Ja en dan bellen; mam? wil je even kijken of ik nog email heb 8)
Verbinding maken en je meel ophalen van je POP3 of IMAP server via GPRS misschien? :? :P

Bally Jerry pranged his kite right in the how's your father. Hairy Blighter dicky-birdied, feathered back on his sammy, took a waspy, flipped over on his Betty Harper's and caught his can in the bertie!

• Tommel
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Zo'n ding zoek ik dus ook al een tijdje, geen pc of laptop is veel te groot gewoon een klein kastje. Is wel makkelijk zit je in de huiskamer hoor je een belletje/zie je een lampje hee nieuwe mail! Dit topic hou ik in de gaten...

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-08 14:57
Misschien oude PDA met netwerk ondersteuning?

Alles is terug te redeneren naar 4

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-08 16:43
Tommel schreef op 14 April 2003 @ 17:34:
Zo'n ding zoek ik dus ook al een tijdje, geen pc of laptop is veel te groot gewoon een klein kastje. Is wel makkelijk zit je in de huiskamer hoor je een belletje/zie je een lampje hee nieuwe mail! Dit topic hou ik in de gaten...
Zoiets als de voicemailmelder dus..
Toch?

• Tommel
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Triloxigen schreef op 14 april 2003 @ 18:12:
[...]
Zoiets als de voicemailmelder dus..
Toch?
Precies ! maar dan voor pop3 mailbox(en).

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Knutsel dan iets in elkaar dat er (jaja, via een laptop) een lampje gaat branden, maak er een verlengsnoer aan en mod het lampje in een doosje TicTac oid, plak er een 1337 sticker op en klaar is tjeerd. Kleiner en simpeler kan vrijwel niet.

Het kan altijd via de moeilijke manier, maar waarom als het ook echt goedkoop kan ?

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-08 20:33

Falcon10

Hit it i would !

je kan het natuurlijk ook inprogrammere in een FPGA en deze dan via een netwerk kaartje, of indien je er echt veel van kent via wireless lan ervoor late zorgen dat het je mail checkt :p
Maar dan is het probly makkelijker en goedkoper om een PDA met wireless lan aan te schaffen en ergens zo'n tooltje te zoeken :p

-| Hit it i would ! |-

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-07 19:19
het is geen computer. je kan er wel foto's mee maken! je kan er ook muziek mee luisteren! en met wat programmeren je emailchecken :)

rara wat is het >:) (nokia 8)7 )

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:26
CME >> OH.

[ Voor 10% gewijzigd door Daan op 14-04-2003 20:58 ]

• DumbAss
Wow bedankt voor alle reacties. Ik heb zelf ook al zitten denken aan een oude laptop maar ja dat is gelijk weer zo groot en zo'n gedoe.
Zoiets als die oude voicemailmelders. Dat komt meer in de buurt. En tja... om er nu een nieuwe router voor aan te schaffen vind ik ook nogal wat :D
Je hebt toch ook zo'n soort muis waarvan het lichtje gaat branden als je email hebt. Misschien dat ik die maar met een spijker in de muur moet slaan :)
Dat commanderX ding zag er goed uit. Alleen van dat soort dingen heb ik niet echt veel kaas gegeten :|

[ Voor 13% gewijzigd door DumbAss op 15-04-2003 00:31 ]

• DumbAss
Bedankt. Maar echt veel heb ik er nog niet aan want voor een USB hub moet je computer aanstaan. En dat wil ik juist niet.

Pagina: 1