Toon posts:

[Mobo] Processor verwisselen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een Aopen AK73(A)-V met daarop een duron 1200 nu wil ik deze overklokken. En ik heb een
asus A7m266 bordje met een xp1800+ erop. Nu wil ik de xp1800+ wat gaan overklokken maar ik denk dat dit niet echt goed gaat lukken aangezien ik op de a7m266 niet de multiplier kan instellen. Op de aopen is dit als het goed is wel mogelijk nu zat ik eraan te denken om de processoren om te wisselen.. Is dit zomaar mogelijk. De duron draait op 12 x 100 maar er staat op de site dat er een fsb 266 ondersteund word past deze dan wel op de a7m266? En is het wel verstandig om dit te doen, want ik weet niet precies wat de verschillen zullen zijn in combinatie met een ander moederbord is dit zomaar te verwaarlozen of is het niet aan te raden om te verwisselen omdat de aopen veel langzamer is met een xp erop? en de a7m266 veel langzamer is met een duron1200 erop ?
Op de aopen kan ook alleen maar sdram en in de asus a7m266 met xp zit ddr ram.
Is de ene chipset ook veel langzamer als de andere ?

Ik heb op de sites lopen zoeken maar kom er niet uit.. Iemand suggesties ?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2003 23:57 ]

Verwijderd

jah dat kan dit stukje info staat ok bij het website van Aopen dus het linkje wat je zelf al aangaf

Verwijderd

Volgens mij kan je met de a7m266 ook de multiplier instelle. op het mobo zitten ergens een rij dipswitches moet je maar even in de handleiding bladeren.

En ik zoe di XP op de Asus laten zitten DDR scheelt vrij veel, wat je erbij klokt gaat op het aopen bord weer verloren aan het geheugen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 April 2003 @ 23:59:
jah dat kan dit stukje info staat ok bij het website van Aopen dus het linkje wat je zelf al aangaf
Ja ok maar zocht toch nog even bevestiging.. Maar als de duron op 12 x 100 draait hoe kan hij dan op een 266 fsb bord zitten moet hij dan niet op 9 x 133 draaien of zeg ik nou iets helemaal verkeerd. ?

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

onzin stond hier |:(

[ Voor 79% gewijzigd door Glashelder op 14-04-2003 00:07 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

jah je zegt het verkeerd want . een duron heeft een 200 fsb dus hij draait op 100mhz, als je een Athlon hebt dus een xp of een thunderbird die draaien op fsb 266 dus op 133mhz.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 april 2003 @ 00:02:
Volgens mij kan je met de a7m266 ook de multiplier instelle. op het mobo zitten ergens een rij dipswitches moet je maar even in de handleiding bladeren.

En ik zoe di XP op de Asus laten zitten DDR scheelt vrij veel, wat je erbij klokt gaat op het aopen bord weer verloren aan het geheugen.
Nope is echt niet mogelijk.. had nog even in de search gekeken voor de zekerheid en die dipswitches zijn alleen voor fsb...[edit] ja asus site zegt het ook ]/edit]

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2003 00:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 April 2003 @ 00:02:

Maar in combinatie met de chipset ik weet namelijk niet of dat verder nog veel invloed heeft ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 April 2003 @ 00:10:
[...]

Nope is echt niet mogelijk.. had nog even in de search gekeken voor de zekerheid en die dipswitches zijn alleen voor fsb...[edit] ja asus site zegt het ook ]/edit]
dan proberen de FSP wat omhoog te gooien. kijken hoe ver je komt.

De 1800 op het aopen bord prikken zal alleen maar leiden tot prestatie vermindering. Voor de lol zou je kunnen proberen hoever je proc wil op het aopen bord. maar ik zou het zeker niet zo laten.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

De overclocked Athlon XP op je AOpen bord zal een mindere prestatie geven dan wanneer je hem standard op je Asus bord zet, dus veel nut zal het niet hebben B)

Je kan altijd nog je Duron gaan overclocken :)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 April 2003 @ 00:13:
[...]

dan proberen de FSP wat omhoog te gooien. kijken hoe ver je komt.

De 1800 op het aopen bord prikken zal alleen maar leiden tot prestatie vermindering. Voor de lol zou je kunnen proberen hoever je proc wil op het aopen bord. maar ik zou het zeker niet zo laten.
Waarom zou ik het zeker niet zo laten dan ??

Verwijderd

Topicstarter
dreeke schreef op 14 april 2003 @ 00:15:
De overclocked Athlon XP op je AOpen bord zal een mindere prestatie geven dan wanneer je hem standard op je Asus bord zet, dus veel nut zal het niet hebben B)

Je kan altijd nog je Duron gaan overclocken :)
Ok ik weet dan denk ik genoeg dan heeft het dus niet echt voordelen... Dan ga ik de duron maar is onder handen nemen...

Verwijderd

Umm, worden die multiplier settings niet gewoon in je bios opgeslagen?
Dus wanneer je de CPU over zou plaatsen naar een ander moederbord, de CPU gewoon weer de settings trekt uit bijbehorend bios?

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
IK heb mijn Duron 1200 op 10x138 draaien. Kwestie van MP op de bruggen instellen en de FSB JUMPER naar 133 te verzetten. Vanaf daar in de bios verder fsb op 138 zetten. :)

Pruttelt nu verder op 1380mhz....maar met hogere vcore moet ik 1450mhz makkelijk halen. :)

dikzak

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Verwijderd schreef op 14 April 2003 @ 12:15:
Umm, worden die multiplier settings niet gewoon in je bios opgeslagen?
Dus wanneer je de CPU over zou plaatsen naar een ander moederbord, de CPU gewoon weer de settings trekt uit bijbehorend bios?
De CPU bepaald de multiplier en _niet_ het moederbord, tenzij de proc unlocked is, en dat is ie niet ;)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Pagina: 1