Toon posts:

Epox 8k3a moederboard defect?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beetje vervelend probleem heb ik... ff een verhaal vooraf
Afgelopen zaterdag heb ik mijn pc een beetje staan schoonmaken (stof enzo dat soort zaken) en er zat dus veel stof op mijn cpu cooler. (alpha pal 8045).
Zoals wellicht meeste wel weten zit deze dus vast op het mobo dmv 4 schoeven door het mobo heen. Omdat deze schroeven een beetje los zaten, heb ik dus de hele mobo ff losgemaakt van de kast en deze schroeven dus weer stevig aangedraaid. Op deze manier kon ik dus ff grondig schoonmaken, je staat versteld hoeveel stof erin kan komen.. maar goed. Na alles weer terug gezet te hebben, probeer ik mijn pc weer aan te zetten.. tot mijn verbazing doet de computer helemaal niks.
Hij gaat wel aan en het ledje op mobo brandt ook... fans draaien, HD start op maar verder helemaal niks en geen piep of wat dan ook. Ook geen beeld.
Natuurlijk geen paniek en heb ik alles nagekeken.. maar alles staat gewoon goed.
Dingen die ik gedaan heb

- Processor getest in een winkel > goed
- Voor de zekerheid een ander werkend proc. geprobeerd, werkte ook niet
- Alleen processor, geheugen en videokaart aangesloten, werkte ook niet
- CMOS gecleared, dmv jumper > werkte ook niet

Alle ander info staat in me sig. Kan iemand me hierbij helpen? Is me mobo echt stuk?

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-08 18:24
Trek alles eens los en zet het dan weer in elkaar.
Zie ook CPU Dood? :P.

tvw

Verwijderd

Doe er de batterij us uit en laat'm zo enkele uren staan.Daarna weer in elkaar en het zou moeten werken.

Verwijderd

Topicstarter
ShotGun schreef op 13 april 2003 @ 23:39:
Trek alles eens los en zet het dan weer in elkaar.
Zie ook CPU Dood? :P.
heb dat topic ff gelezen.. oplossing bleek te zijn: videokaart niet goed ingestoken. Ik heb de vga kaarten wel 5 x los en er GOED ingestoken. Verders krijgt hij wel piepjes etc, ik dus helemaal nada... helaas :(
Enne ik heb juist mijn pc los gezet en weer in elkaar gezet, daar kwam het probleem dus ook voort uit. Lees jij wel wat ik gedaan heb? :P
Verwijderd schreef op 14 April 2003 @ 00:06:
Doe er de batterij us uit en laat'm zo enkele uren staan.Daarna weer in elkaar en het zou moeten werken.
dat heb ik dus nog niet geprobeerd... probeer ik morgen nog wel ff.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2003 01:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok net geprobeerd batterij er uit te halen en met een schroevendraaier "ontladen". Batterij terug, mobo uit kast gehaald en op een anti-statisch zakje gezet. Processor, mem en vga kaart erin en..... niks! :( Nog steeds hetzelfde, gaat wel aan maar doet verder helemaal niks.

Iemand nog suggesties? Of is dit gewoon mobo terug naar winkel? (waar ik dus geen zin in heb, omdat daar waarschijnlijk tijd overheen gaat) :(

Verwijderd

Topicstarter
*kickje* anders ga ik em morgen opsturen..

• erikdeperik
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-07-2024
heb je wel van die plastic ringetjes ertussen,ik heb btw ook 2 alpha's,daar kun je wel een truitje van breien van die stof :P
als je je mobo toch loshaalt probeer hem dan ff uit de kast!
suc6

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

Verwijderd

Topicstarter
erikdeprik schreef op 15 April 2003 @ 18:19:
heb je wel van die plastic ringetjes ertussen,ik heb btw ook 2 alpha's,daar kun je wel een truitje van breien van die stof :P
als je je mobo toch loshaalt probeer hem dan ff uit de kast!
suc6
nee nu je het net toevallig zei. 1 schoef had dus geen plastic ringetjes meer.. maar ik heb ff zo een plastic ring geleend van 1 v/d schroeven die de cooler vast zetten op de kast.. helaas geen effect :( Nog exact hetzelfde.. ook heb ik dus hele mobo eruit gehaald en die op een antistatisch zakje gezet.. dat hielp ook niet :X

• erikdeperik
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-07-2024
Verwijderd schreef op 15 April 2003 @ 23:17:
[...]

nee nu je het net toevallig zei. 1 schoef had dus geen plastic ringetjes meer.. maar ik heb ff zo een plastic ring geleend van 1 v/d schroeven die de cooler vast zetten op de kast.. helaas geen effect :( Nog exact hetzelfde.. ook heb ik dus hele mobo eruit gehaald en die op een antistatisch zakje gezet.. dat hielp ook niet :X
er heeft iemand(d8 soldier 2000)en keer zijn mobo verkloot omdat ie geen plastic ringetjes had gebruikt |:( .
mischien kun je zien of je bij die schroef iets beschadigd hebt

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

Verwijderd

Kijk eens of je geen printbanen beschadigd hebt bij de cpu.
Had het zelfde probleem

Verwijderd

Topicstarter
erikdeprik schreef op 16 april 2003 @ 20:40:
[...]

er heeft iemand(d8 soldier 2000)en keer zijn mobo verkloot omdat ie geen plastic ringetjes had gebruikt |:( .
mischien kun je zien of je bij die schroef iets beschadigd hebt
Geen kans meer om te kijken. Mobo is al weg voor RMA. Ik had dus ook zo mijn vermoeden dat het maybe dus met dat plastic ring te maken had.. maar als ik me goed herinner kon ik geen bschadiging zien. We zien wel wat het (hopelijk) new mobo brengt!
Verwijderd schreef op 17 April 2003 @ 10:47:
Kijk eens of je geen printbanen beschadigd hebt bij de cpu.
Had het zelfde probleem
hetzelfde verhaal als boven.. mobo is al weg :Y)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2003 08:22 ]

Pagina: 1