[XP]HD ruimte wordt verkeerd weergegeven

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Namu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-09 13:50

Namu

Silver Wings Of Morning

Topicstarter
ik heb een search gedaan en ook wat topics gevonden over dit onderwerp maar geen enkele gaf een andwordt op mijn probleem..

ik heb een maxtor 80gig 7200rpm die volgens explorer nog maar 1.3 gig vrij heeft.. als ik alle files selecteer krijg ik te zien dat er 57 gig in beslag is dus dat er nog zeker zo'n 30 gig vrij zou moeten zijn...

ik heb alle files geselecteerd dus ook hidden, system e.d. en ik kom weer op 57 gig in gebruik uit.. dit klopt toch niet?? CMD en COMMAND zeggen ook dat ik nog maar 1.3 gig vrij heb en als ik bestanden weg gooi wordt mijn vrije ruimte niet groter

ideeen zouden op prijs gesteld worden

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-09 19:50
Er zit toevallig niks in je prullenbak :?
Met 56 GB in gebruik kom je trouwens op zo'n 18 GB gebruik, niet zoals je zegt 30. Want een 80 GB HD is in het echt maar 74 GB en 74 - 56 = 18 :)

[ Voor 65% gewijzigd door Hahn op 13-04-2003 23:37 ]

The devil is in the details.

• Namu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-09 13:50

Namu

Silver Wings Of Morning

Topicstarter
okay okay.. 18. 't is laat en me rekenvaardigheid is wat laag.. en dit probleem heb ik al een week of 2.. gaat langzaam van 20 gig naar 1 nu dus.. en me prullebak is leeg, cach is goed, geen verborgen bestanden

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 10:13
als je norton systeemworks heb ff rechter mouse op prullenbak, empty norton proteced files en dan purge all.,

[ Voor 10% gewijzigd door Rody op 13-04-2003 23:41 ]

• Mystery
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-09-2025
chkdsk /F al gedaan?

Battle.net tag

Verwijderd

Check ook ff of je um wel volledig heb toegekend (disc administrator) en niet hebt gepartitioneert (en vervolgens vergeten bent een xtra partitie te maken)

Verwijderd

Heb je system recovery misschien aanstaan?
Heb je wel rechten op alle mappen, ofwel: is er geen andere gebruiker die veel in zijn documenten map heeft staan waarop jij geen toegang hebt en dus de grootte niet van kunt opvragen.

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
systeemherstel staat denk ik standaard aan. even uitdoen, dan gaan alle files weg. aanzetten, herstelpuntje maken.

Verwijderd

Heb ik ook een keer gehad
Ik heb toen Voledige foutcontrole gedaan en het probleem was toen verholpen :)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

idem .. nou ja niet onder xp maar onder me, verholpen met standaard scandisk

Iperf

• cwppol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-01-2025
zoek ff het progje "space monger" op... dat geeft je een ideaal beeld op WAAR bestanden op je hd staan die onzichtbaar veel ruimte in beslag nemen.
Pagina: 1