Toon posts:

BeOs Dev Edition boot probleem op SIS650

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op een aparte partitie de nieuwste BeOs Developer Edition 1.1 geinstalleerd die je kunt downloaden vanaf beosonline.com
De installatie ging eigenlijk prima, de bootloader zorgt ervoor dat ik tijdens het booten kan kiezen tussen windows xp en BeOS .
Afijn als ik voor BeOs kies dan krijg ik het boot scherm van BeOS te zien en daarna een zwart scherm. Dit is een bekend probleem. Als ik daarna probeer om bios in safe mode te draaien blijf ik hetzelfde scherm krijgen. Ik kan in mijn bios plug en play niet uitschakelen dus dat kan mij in ieder geval ook niet verder helpen.
Ik heb bij de installatie de p4 kernel gekozen aangezien mijn laptop een p4 heeft

Kan iemand mij verder op weg helpen hiermee?
Ik zou dolgraag BeOS naast WindowsXP willen draaien

Ik heb ook al BeOS max edition geprobeerd, speciaal voor de P4
maar die gaf hetzelfde zwarte scherm bij de installatie

BeOS personal edition kreeg ik ook niet aan de praat maar die schijnt de P4 helemaal niet te ondersteunen

P4 1,7 Ghz Celeron
Ik heb een laptop met een SIS650 chipset
512 mb ram
hitachi 40GB HD
Samsung DVD-CDRW combo

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

het is al een wat ouder topic, maar het was de enige die ik via de search vond en er tevens nog geen antwoord op is gekomen, hier een mogelijke oorzaak...

het geval is namelijk dat SiS totaal geen support voor linux biedt, hierdoor zijn er eigenlijk geen echte linuxdrivers te verkrijgen voor Linux voor jouw sis650 videokaart... ik heb zo'n vermoeden dat dat de oorzaak is dat hij niet verder komt dan een zwart scherm :{

Ik draai zelf op mijn P4 2400MHz laptop met SiS650 videokaart Gentoo, en onder de zgn. "Generic SiS" drivers ziet 't beeld er prima uit e.d., maar hij doet alles softwarematig, waardoor zelfs opengl based screensavers al niet echt soepel draaien |:(

Nou is er bij SiS wel een drivertje te krijgen voor linux, maar deze schijnt totaal niets waard te zijn (ik heb er al heel wat voor af gegoogled en gesearched) + ze zijn compatible t/m kernel 2.4.17 dacht ik, mijn laptop draait op 2.4.20 ;)

Maar goed, voor jou is met name de 2de alinea van deze post nuttig denk ik... ik hoop dat je er wat aan hebt (en ook dat je dit ooit nog leest :z) :)

Hoi

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-02 22:10

Tachyon

pop the glock

Ik zie het directe verband tussen BeOS en Linux niet zo :? Of mis ik iets :?

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• _nethack
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:55

_nethack

We're all MAD here

Je kunt bij de boot opties van BeOS een andere videomodus opgeven. Probeer daar eens iets van 640x480 ofzo. Hij pakt dan een Vesa video modus die wellicht wel werkt bij je videokaart.

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-04 15:04

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

NoBody schreef op 17 mei 2003 @ 02:28:
het is al een wat ouder topic, maar het was de enige die ik via de search vond en er tevens nog geen antwoord op is gekomen, hier een mogelijke oorzaak...

het geval is namelijk dat SiS totaal geen support voor linux biedt, hierdoor zijn er eigenlijk geen echte linuxdrivers te verkrijgen voor Linux voor jouw sis650 videokaart... ik heb zo'n vermoeden dat dat de oorzaak is dat hij niet verder komt dan een zwart scherm :{

Ik draai zelf op mijn P4 2400MHz laptop met SiS650 videokaart Gentoo, en onder de zgn. "Generic SiS" drivers ziet 't beeld er prima uit e.d., maar hij doet alles softwarematig, waardoor zelfs opengl based screensavers al niet echt soepel draaien |:(

Nou is er bij SiS wel een drivertje te krijgen voor linux, maar deze schijnt totaal niets waard te zijn (ik heb er al heel wat voor af gegoogled en gesearched) + ze zijn compatible t/m kernel 2.4.17 dacht ik, mijn laptop draait op 2.4.20 ;)

Maar goed, voor jou is met name de 2de alinea van deze post nuttig denk ik... ik hoop dat je er wat aan hebt (en ook dat je dit ooit nog leest :z) :)
Blijkbaar was het wat laat gister want Linux en Beos hebben niks met elkaar te maken. :X

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

• DjGeRo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-05 13:53
Tachyon schreef op 17 May 2003 @ 02:48:
Ik zie het directe verband tussen BeOS en Linux niet zo :? Of mis ik iets :?
Als er geen supprt voor Linux is, zal dat er zeker niet zijn voor BeOS, denk dat dat is wat die bedoelt. ;)

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

dat linux en BeOS totaal niets met elkaar te maken hebben, was mij niet bekend, maar idd zoals DjGeRo zegt is de kans klein dat als de support voor Linux al bagger is, dat je het met BeOS wel helemaal kunt shaken :{

Hoi

• The Dutch Dude
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-02 11:02

The Dutch Dude

Haiku Rules!

misschien staat er iets op www.BeBits.com ?? Daar staan nogal veel drivers enzo op. Je komt overigens in dat speciale video opties scherm door op de spatie te drukken tijdens het opstarten, meen ik me te herinneren.

Overmatig computergebruik heeft mijn fantasie gedood, dus ben ik niet in staat een interessante tekst hierneer te zetten.

Pagina: 1