[ggv2] antialiassing werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• Sir Isaac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-05-2025
Ik gebruik altijd ggv om pdf files te bekijken. Dat ging goed tot ik de gnome2 versie ging gebruiken. De fonts worden niet meer ge-anti-aliassed (hoe schrijf je dat nou weer?). De toggle die dit zou moeten inschakelen heeft geen enkel effect. Met gv gaat het wel goed.

gv en ggv gebruiken allebei x11alpha als output device, dit wordt door gs ondersteunt (gs -h)
gv gebruikt ook nog -dNOFLATFONTS als optie voor antialiassing, maar als ik dit bij ggv in de ghostscript preferences onder antialiassing zet blijven de fonts even beroerd.

Ik draai debian testing op x86 en heb gs 7.05, ggv 1.99.98 en gv 3.5.8

Verwijderd

Ik ken het probleem. De oplossing helaas niet :/ Ik ben gewoon gv gaan gebruiken :)

• Sir Isaac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-05-2025
Ik zie net dat de fonts er wel goed uitzien als ik een postscriptfile bekijk in ggv. Het beeld wordt alleen veel langzamer opebouwd (met meer cpu gebruik) dan met gv. Converteer ik deze .ps file naar .pdf mbv ps2pdf, dan zien de fonts er weer slecht uit in ggv.
Iemand een idee?

• The Jester
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-11-2024

The Jester

The fool escaped from paradise

Die langzame beeldopbouw lijkt me een X probleem. Heb je wel DRI aanstaan?
Vwb die fonts: Volgens mij staan ze bij Gnome2 in een ander path dan bij de vorige versies.
Welke XFree draai je? Ik kreeg zelf pas fatsoenlijke anti-aliased fonts nadat ik XFree86-4.3.0 van source had geinstalleerd. Die doet ook nogal raar met z'n paden. Mogelijk dat Gnome2 dus naar de fontjes zoekt op de verkeerde plek(ken).

Zo uit m'n hoofd zijn die verkast van /etc/X11/nogwat naar /usr/X11R6/weetikveel.

Hoop dat je er wat aan hebt.

As you grow up and leave the playground where you kissed your prince and found your frog...