USB muis valt telkens uit onder Windows XP professional

Pagina: 1
Acties:

• white_rabbit
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-02-2022

white_rabbit

Follow the White Rabbit!

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem. Ik heb een Razer 2000 boomslang USB muis die regelmatig midden in een spel uitvalt doordat de computer hem kennelijk opeens niet meer ziet (ik heb Windows XP professional met alle updates) Het ligt niet aan de muis drivers want het gebeurt zowel met de normale windows drivers als met de laatste drivers van de Razer site (www.razerzone.com).

Als ik bij mij systeeminfo kijk zie ik dat mijn videokaart (ti 4400), mijn SB audigy en mijn USB host controller alle drie op interrupt 16 ziten. Zou dat het probleem zijn? en zo ja hoe verander ik dit ? SB in ander PCI slot ? of dat ACPI gebeuren in mijn bios uitzetten met alle ellende van dien.

Ik word redelijk gestoord van dit probleem en heb al van alles geprobeerd maar ik heb nog steed niet de oplossing gevonden. Wie kan mij helpen!

Mijn systeem bestaat uit:

Asus A7V333 moederbord met een Athlon 2000+ (op 1750 mhz)
1024 MB pc 2700 ddr geheugen, leadtek ti4400 en SB Audigy, netwerk kaart, 2 x maxtor hdd (60 en 80 gig), cd writer en dvd speler.

Life is what happens while your making other plans..

• InSPiRE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-03 20:19
USB heeft de vervelende eigenschap om na verloop van tijd in Standby te gaan.

• white_rabbit

white_rabbit

Follow the White Rabbit!

Topicstarter
Ok die standby eigenschap heb ik al uitgeschakeld maar dat mag niet helpen....

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-09 21:51

PromWarMachine

Forsaken Archer

rAcEr schreef op 13 April 2003 @ 23:06:
USB heeft onder Windows XP & Windows 2000 de vervelende eigenschap om na verloop van tijd in Standby te gaan.
Belangrijke toevoeging ;) Overigens is het volgens mij andersom. De computer gaat in standby, waardoor USB niet meer werkt (onder genoemde OSes). Niet dat je USB poort zelf gaat slapen 8)7
white_rabbit schreef op 13 april 2003 @ 23:23:
Ok die standby eigenschap heb ik al uitgeschakeld maar dat mag niet helpen....
Waar/hoe heb je hem uitgeschakeld? :?

[ Voor 16% gewijzigd door PromWarMachine op 13-04-2003 23:27 ]

Dividend for Starters

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 10:13
config scherm, systeem, hardware devices, usb apparaten, naar je hubs, propperties, energiebeheer, vinkje uitzetten bij decive uitschakelen om energie te besparen.

dit is voor promwarmachine

• white_rabbit

white_rabbit

Follow the White Rabbit!

Topicstarter
Juist daar heb ik het inderdaad uitgezet maar dat maakt geen verschil. De muis klapt er op een willekeurig moment uit maar meestal tijdens het gamen als hij veel dingen te gelijk moet verwerken. Ik ga vanavond maar eens proberen om mijn SB op een ander PCI slot te zetten en kijken of dat helpt. Dan blijven echter mijn videokaart en de USB host controller op dezelfde IRQ zitten. Zou dat een probleem zijn? en zo ja hoe kan ik dit het beste verhelpen?

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:06

pistole

Frutter

ik had een vergelijkbaar probleem met webcam (usb) en muis (usb) op een A7V (de 133 versie) na een bios update. Een oudere bios erin loste het probleem op.

Overigens kwam er later weer een nieuwere bios uit die het probleem weet niet had. Misschien moet je eens in die richting zoeken?

Ik frut, dus ik epibreer

• white_rabbit

white_rabbit

Follow the White Rabbit!

Topicstarter
Ik heb de laatste bios van asus er in maar dat mag toch geen probleem zijn? Zijn er meer mensen met dit probleem met de razer boomslang en een asus A7V333 moederbord ???

• white_rabbit

white_rabbit

Follow the White Rabbit!

Topicstarter
Ik schop hem even omhoog want mijn probleem is nog steeds niet opgelost.

Gisteren heb ik een iets oudere VIA 4 in 1 versie (4.40) geprobeerd en dat leek even te helpen maar na een tijdje knalde hij er weer uit. Ik heb het vermoeden dat het met de USB driver te maken heeft. Kan het zo zijn dat de USB2 aansluiting op mijn moederbord niet goed werkt met een normale USB driver van windows XP ? inmiddels heb ik de VIA USB2 driver geinstalleerd en ik weet nog niet of dit helpt.

Wie kan mijn vertellen wat de beste driver is voor het ASUS A7V333 moederbord voor wat betreft USB ??

HELP!

Verwijderd

Hoe heb je hem in je bios gedefinieerd. Zet hem op bios controlled en je bent je probleem waarschijnlijk kwijt.

• Gepperd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-09 11:57

Gepperd

Burp!

Domme vraag misschien maar is de muis niet gewoon (half) kapot? Ik had een MS Intellimouse die ook niet helemaal 100 % meer werkte.. Af en toe zag Windows hem dan ook niet meer, en na paar sec herkende Windows de muis opeens dan weer wel.. lijkt een beetje op wat jij hebt..?

• white_rabbit

white_rabbit

Follow the White Rabbit!

Topicstarter
In mijn bios zie ik nergens een mogelijkheid om hem op bios (versie 1016) controlled te zetten :(. Ik denk niet dat de muis kapot is want hij ziet hem alleen na een herstart. Soms gaat hij plotseling stotteren als een programma bijvoorbeeld de harddisk aan spreekt en dan valt hij daarna uit. Ik heb nu de laatste via 4 in 1 er op gezet plus de nieuwe via USB2 driverse en nu doet hij het weer even maar voor hoe lang is maar weer de vraag :( Ik heb het onder windows 2000 ook gehad maar toen heb ik het op een één of andere manier weten te verhelpen maar ik heb geen idee hoe ik dat toen heb gedaan. Na mijn upgrade naar Win XP pro begon het probleem weer...

• white_rabbit

white_rabbit

Follow the White Rabbit!

Topicstarter
Ik heb de oplossing gevonden!

USB legacy support uit schakelen in de bios en vervolgens deze windows USB patch installeren! Ik hoop dat andere tweakers hier ook wat aan hebben!

http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;810400

Tot nu toe werkt het weer perfect dus ik hoop dat het zo blijft!

Verwijderd

Ik hoop echt voor jou (=white_rabbit) dat je probleem van de baan is.
Ik durf er echter aan te twijfelen.

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Verwijderd schreef op 18 April 2003 @ 23:50:
Ik hoop echt voor jou (=white_rabbit) dat je probleem van de baan is.
Ik durf er echter aan te twijfelen.
Hoezo, waarom twijfel je dan? :?

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Pagina: 1