Toon posts:

Compaq 7020 Tft Monitor Backlight

Pagina: 1
Acties:
  • 238 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb dus een Compaq en ik denk dat de backlight bijna dood gaat. Want ik heb héél veel geflikker en het beeld wordt dus soms helemaal zwart 2 á 3 seconden en dan komt het weer terug. Dit doet hij echt heel agressief en meerdere malen per keer als de monitor een paar uur heeft aangestaan.
Kan ik dit laten repareren of is dit niet mogelijk. Ik heb nu geen garantie meer dus ik heb echt pech, want die is vorige maand afgelopen!!!!! :( :( :( :r
Ik wil hem nu dus laten repareren aan iemand die speciaal tft monitors kan repareren, maar ik weet niet of dit te repareren is!
Weten jullie waar ik terecht kan wat me niet te duur kost?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Kan je hem niet bij Compaq zelf aanbieden, en dan tegen betaling? Of vraag een lokale pc boer naar adressen, en anders mail je een aantal grotere Computer-winkels. Mogelijkheden genoeg :)

Verwijderd

Topicstarter
Compaq, zal erg duur zijn denk ik zelf. Maar is het wel de backlight eigenlijk?

Verwijderd

Ik heb hetzelfde op mijn Compaq Armada 1700, Maar bij mij valt af en toe de backlight helemaal weg. Maar na een paar tikken op de achterkant van het scherm of net boven het toetsenbord, werkt het weer.
En ik denk dat het bij mij het blacklight is omdat als het wegvalt kan ik met heel veel moeite het beeld nog zien, alleen te donker.

Verwijderd

Topicstarter
Kickje!!! Niemand?

Verwijderd

Topicstarter
Ja hoor! Net is het gebeurd, het scherm is nu dood. maar ik zie nog steeds die letters en alles maar zonder licht. Dus het is zeker de backlight! Maar waar kan ik hem nu laten repareren behalve compaq?

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
heb je nog garantie ?

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op 13 April 2003 @ 23:01:
Ik heb nu geen garantie meer dus ik heb echt pech, want die is vorige maand afgelopen.
:)

Als TS zou ik lekker een nieuwe LCD gaan uitzoeken of de huidige openschroeven.... Niet doen als je twee linker handen hebt uiteraardt ;)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem nu voor reparatie weggegeven! Hij gaat ff kijken of het nog gereparreerd kan worden!

Dat wordt afwachten...........

Verwijderd

Topicstarter
Is er misschien een site waar ik me kan aanmelden voor een reparatie van mijn tft scherm?
Of is hier iemand die een Tft kan repareren? Dan hoor ik dat graag hier!

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:24

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Ik zou het gewoon toch proberen bij Compaq, misschien willen ze het toch doen. Dat ene maandje, kunnen ze misschien wel ff overheen kijken ;)

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik wil het niet bij COMPAQ doen.
Ik moet dit ding ergens anders gerepareerd krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
Maar 'kan' eigenlijk een TFT scherm wel gerepareerd worden of is dat niet mogelijk?
Mensen die veel over Tft's weten kom op................:P :9

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2003 00:08 ]

• Alientrader
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01 08:58

Alientrader

Dit was mijn compu!!

Ik vindt dat je een beetje raar gedrag vertoond met je scherm.

- de 7020 is zo'n 1.5 tot 2 jaar uit op de zakelijke markt, zakelijk wordt er dan ook 2 jaar garantie op gegeven.
- de 7020 is 6 maanden uit op de consumentenmarkt, er wordt minimaal 1 jaar garantie gegeven.

Als jij hem dan weigert in te leveren bij een compaq certified dealer....ja wat moeten wij dan wel niet denken?

Kort gezegd:
Pak je factuur, ga naar een compaq dealer, en krijg binnen een week een nieuwe.... en dus niet zeiken....

Slotenmaker in Rotterdam | Slotenmaker in heel Nederland | Slotenmaker in Den Haag

• Pollewob
  • Niet online
Verwijderd schreef op 19 April 2003 @ 00:08:
Maar 'kan' eigenlijk een TFT scherm wel gerepareerd worden of is dat niet mogelijk?
Niet zo snel kicken ajb, lees Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 April 2003 @ 00:08:
Ja een tft scherm kan gemaakt worden met de klachten die jij beschrijft is het of de inverter voor de backlight of de backlight zelf .
Alientrader schreef op 19 april 2003 @ 01:25:

- de 7020 is zo'n 1.5 tot 2 jaar uit op de zakelijke markt, zakelijk wordt er dan ook 2 jaar garantie op gegeven.
- de 7020 is 6 maanden uit op de consumentenmarkt, er wordt minimaal 1 jaar garantie gegeven.

Als jij hem dan weigert in te leveren bij een compaq certified dealer....ja wat moeten wij dan wel niet denken?

Kort gezegd:
Pak je factuur, ga naar een compaq dealer, en krijg binnen een week een nieuwe.... en dus niet zeiken....
Alientrader heeft hierin gelijk , als dat scherm niet zo oud is , dan moet je dit gewoon proberen . Het is niet of iemand het kan maken , de vraag is maar of er
spare`s voor te krijgen zijn .

Anders moet je http://www.microfix.nl hier eens kijken , die reparen monitoren .

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2003 02:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 April 2003 @ 02:09:
[...]

Ja een tft scherm kan gemaakt worden met de klachten die jij beschrijft is het of de inverter voor de backlight of de backlight zelf .

[...]

Alientrader heeft hierin gelijk , als dat scherm niet zo oud is , dan moet je dit gewoon proberen . Het is niet of iemand het kan maken , de vraag is maar of er
spare`s voor te krijgen zijn .

Anders moet je http://www.microfix.nl hier eens kijken , die reparen monitoren .
Ok bedankt ik zal het daar eens proberen!

edit: Poehhh wat is dat duur zeg, bij microfix! Als ik zo alles bijelkaar optel kost het me 200 euro exclusief BTW nog wel.

Is er misschien geen andere bedrijf die het goedkoper repareerd?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2003 13:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Alientrader schreef op 19 April 2003 @ 01:25:

Kort gezegd:
Jij mag denk wat je wil! 1. Bemoei er niet mee als je zo dom gaat doen!

Ik heb dit scherm 2ehands gekocht zonder factuur en etc dus hoe wil ik dat factuur tevoorschijn halen? :r
Daarom heb ik dus geen garantie.

• Rico
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:13

Rico

Wie dit leest is gek....

bestel gewoon nieuwe backlight lampen bij compaq en zet ze er zelf in.
Is niet moeilijk en je kunt dit dingen zo nieuw krijgen. Zijn een soort CCFL lampen

• cwppol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-01-2025
Verwijderd schreef op 19 April 2003 @ 12:53:
[...]

Jij mag denk wat je wil! 1. Bemoei er niet mee als je zo dom gaat doen!

Ik heb dit scherm 2ehands gekocht zonder factuur en etc dus hoe wil ik dat factuur tevoorschijn halen? :r
Daarom heb ik dus geen garantie.
In je openingspost zeg je anders dat je garantie een maand is afgelopen... Het is bovendien nergens voor nodig om zo te gaan lopen schelden op mensen die proberen te helpen. En gebruik af en toe eens het "edit" knopje (dat is dat potloodje bij je posts) ipv steeds twee of drie eigen berichtjes achter elkaar te posten.

Maar goed: hoewel je dan misschien geen bon hebt / je garantie net is verlopen zou ik met een dergelijk probleem toch even langs Compaq gaan. Het is een groot bedrijf wat afhankelijk is van tevreden klanten, ze hebben speciale service centres overal in Nederland en zijn dus prima bereikbaar. Bovendien hebben ze misschien onderdelen op voorraad of voorhanden. Dus: kom uit je stoel en probeer het eens! >:)

Verwijderd

Compraq geeft soms als je massel hebt nog wel garantie naar een maandje hoor, doen ze meestal niet moeilijk over :)

• Pollewob
  • Niet online
Gezien de opmerkingen van Alientrader en cwppol gaat het hier op zijn minst om een twijfelachtig zaakje. Als er inderdaad iets niet in de haak is met die monitor hoef je ook geen hulp te verwachten op GoT.
Als ie wel legaal is kan je bij Compaq of een of andere reparatiezaak vast wel wat regelen.
Iig gaat op dit topic nu een slot.

[ Voor 3% gewijzigd door Pollewob op 20-04-2003 01:35 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.