Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[CM] Plexi Case Homemade [pics]

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al eerder een casemod gemaakt met een ATX, maar het was wat zaai. Ik dacht laat ik een plexiglas kast maken, zijn er nog niet veel van, en is wat leuker om te maken.

Gereedschap
FESTO Decopeerzaag met ijzerzaagje
MAKITA boormachine met bijbehoorende boren
BLACK & DEKKER workmate werkbank
IJZERZAAG
BISON kitpistool

Materiaal
Plexiglas Gehard ME 8mm 7× (30x35cm) > € 70,-
Bison Kit transparant > € 6,69
Aluminium Hoeklat > € 1,29

Totaal € 77,98

Werkwijze
Ben begonnen met idëen in men hoofd, die heb ik uitgewerkt op papier, tot een totaal beeld. gekeken hoe groot de hardware was, en of het te realiseren was in het formaar. Daarna de platen besteld en heb ik alles afgetekent. Daarna heb ik elke plaat op maat gezaagd het in elkaar gekit, en gewacht. Toen de hardware bevestigd en klaar.

Maar je raad al, zo klaar was het niet. Zaag het gaat waar het moederbord er doorheen moet met een decoopeerzaag precies op de goede hoogte en plek zodat het plaatje er nog in klikt. Naja, ik zal maar zeggen makkelijk is het echt niet.

voor/nadelen

+ De twee lagen worden los van elkaar afgezogen en delen geen warmte
+ Moederbordplaat is te verwijderen vanuit boven zodat de hardware verwisseld kan worden

- Hij is nogal zwaar (13KG)

Specificaties
Gigabyte GA-7VAXP
AMD Athlon 2000+
512 DDR PC2700
ATI Radeon 8500 LE
SB Live!
Western Digital 80 GB (JB)
Lite-ON DVD,CDRW
Voeding 330 Watt

Spire Falconrock met Enermax 8FAB regelbaar
Papst 60mm FAn 2×
Papst 80mm FAN inside voeding

geluidsniveau
Bij de eerste keer aanzetten dacht ik NEE!! :( . het 60mm Papst koelertje maakte kontakt met de zijwant, waardoor er zo'n mooie brom ontstond. Ik dacht dat ik gek werd.

Maar, dackzij de nieuwe schroefjes en rubbere ringetjes, is ie lekker stil.

PICS
Afbeeldingslocatie: http://www.upselen.nl/case/plexi/001.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.upselen.nl/case/plexi/002.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.upselen.nl/case/plexi/003.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.upselen.nl/case/plexi/004.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.upselen.nl/case/plexi/005.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.upselen.nl/case/plexi/006.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.upselen.nl/case/plexi/007.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.upselen.nl/case/plexi/008.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.upselen.nl/case/plexi/009.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.upselen.nl/case/plexi/010.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.upselen.nl/case/plexi/011.jpg

Bedankt voor de aandacht van mijn topic/pics/verhaal

Joep Selen [upselen]

Verwijderd

Nette case _/-\o_

Verwijderd

zo, das mooi gedaan ziet er toppie uit :D.
trouwens die lijm zie je die nog een beetje of helemaal niet meer?
ik snap dat verhaal van je mobo niet hele maal? dat stuk: "Zaag het gaat waar het moederbord "

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2003 23:15 ]

Verwijderd

Ik moet toegeven, het is een erg net afgewerkte en geslaagde casemod _/-\o_

Waar zet je hem neer? Ik hoop toch niet dat ie ergens in een klein hoekje onder te tafel verdwijnt :9

Verwijderd

ziet er mooi uit echt klasse nu alleen nog een ccfl erin :P

Verwijderd

woei is idd weer es wat anders al heb ik er wel al een aantal voorbij zien komen maar deze is iig mooi gelukt :> .

geen aanmerkingen eig }:O

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

zeer net hor! _/-\o_

het idee van 2 aparte lagen ben ik nog niet vaak tegengekomen trouwens.

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.upselen.nl/case/plexi/012.jpg

Voor de betere indruk :)

• BachW
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-07 21:05

BachW

Tweaker in Noorwegen

afbeelding

OMO Power!
Zeer cool gedaan man! nu nog een lampje in het plexiglas ;)

BOINC stats

• DoD Cerberus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06 21:49

DoD Cerberus

blabla!

zekers mooi, maar wordt t niet erg warm bij je hdd zo met je voeding ernaast?
ik zie nl. maar weinig koeling onderin je kast...

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-11 08:56
vette mod! zekers dat front usb, zeer handig.
alleen ik zou die delta 60mm huilers(toch?) vervangen door stille 80mm modellen ;)

Verwijderd

Wow! Dat heb je eens mooi gedaan! Ik hoop nog vele mooie mod-jes van je te kijgen :)

Verwijderd

Topicstarter
sharkzor schreef op 13 April 2003 @ 23:19:
vette mod! zekers dat front usb, zeer handig.
alleen ik zou die delta 60mm huilers(toch?) vervangen door stille 80mm modellen ;)
Na ja, het zijn papst beestjes... Staat ik ook in het start topic.

En 80mm past niet aan de achterkant, en als je 80 aanvoer hebt en 60 afvoer, schiet niet echt op.

Trouwens de voeding zuigt onder de warmte van de HD ideaal af, aan de voorzijde zit onder het Control panel twee gaten, daardoor voel ik lucht gaan, onderen boven mijn HD en dan door de voeding en dan eruit. Ideaal zal ik maar zeggen...

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2003 23:26 . Reden: Iets vergeten... ]

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-11 14:32

Goku33

Ownage!

Slim gedaan, die voeding aan de onderkant, en dan je mobo eroverheen. Nou zie je haast niets van die hele kabelsalade. :Y)

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-11 19:29

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

mooi gemaakt man petje af! ziet er super uit, is dit je main pc of gewoon een tweede pc? perfectico man.. 13 kg is inderdaad uber zwaar, maar nog altijd lichter als een dikke chieftec case vol beladen :) makkelijk om mee te nemen naar lans!

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

• Dennizz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-07 21:33

Dennizz

pc-70 mod in progress!

strak afgewerkt man :) klasse

btw waar heb je zo "goedkoop" dat plexi glas vandaan ? want kvind t niet echt duur :)

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Je hebt er toch geen ventilator aan de linker kant in gebouwd om die vervolgens tegen de muur aan te zetten, toch? 8)7

Maar het ziet er echt verschrikkelijk strak uit zeg! Poe hee! :9

edit:
Leren typen. :(

[ Voor 6% gewijzigd door agent327 op 14-04-2003 01:41 ]

Wanbeleid is ook beleid.

• Abomination
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-10 13:41

Abomination

Wait for it . . . Wait for it

Ha! Eindelijk weer een originele putter-"kast"

Ik heb het nie zo op plexi-kasten, maar ik moet hierbij zeggen: zeer mooi gedaan, en goed afgewerkt.

Verpest het niet door er een lampje in te zetten, staat niet mooi bij die dubbeldikke plexi zijkantjes (b.v. naast harde schijf), en goed door de hele kast komt de verlichting niet door die moederbord. Maar . . . dat moet je zelf beslissen imo

Toch 1 vraagje: zou je niet iets willen doen aan de aarding van b.v. jouw moederbord en hardeschijf? of heb je dat al gedaan? (kan het niet opmaken uit de plaatjes en het verhaaltje)

Al met al, een nette case 8)

Panasonic 9J Mono; Vaillant aroSTOR VWL BM 270; IthoDaalderop CVE-S SP; Showersave QB1-21; Aqmos CM-32

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02:56

aKra

Intentionally left blank.

Wow... Heel mooi, vooral omdat het plexiglas zo lekker dik is :)

Waar heb je trouwens het plexiglas gekocht, als ik het hier in de buurt vraag komen we op € 250 voor 1m2 :/

Verwijderd

Topicstarter
Bruhamij. Dat is een speciaalzaak in Venlo die plexiglas verkopen op maat. Dat snijden ze gratis voor je uit. Bij mij koste het 70 euro, maar normaal zou het 78 hebben gekost. Als je graag stukken wilt hebben, kun je me het beste mailen, dan laat ik het bij hun maken en stuur het jou op.

Want: Zij willen niets opsturen.

Dus iedereen die plexi zou willen, ze hebben alle maten dan zeg het even.

• Jack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-11 11:16

Jack

MHz Matters

Verwijderd schreef op 14 April 2003 @ 09:24:
Bruhamij. Dat is een speciaalzaak in Venlo die plexiglas verkopen op maat. Dat snijden ze gratis voor je uit. Bij mij koste het 70 euro, maar normaal zou het 78 hebben gekost. Als je graag stukken wilt hebben, kun je me het beste mailen, dan laat ik het bij hun maken en stuur het jou op.

op maat snijden? simpelweg een grote plaat in kleinere stukken snijden of ook nog wat 'geavanceerder' snijwerk?

[Specs]

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Verwijderd schreef op 14 April 2003 @ 09:24:

Ik stel voor dat je dit via LauPro.nl o.i.d. doet, en niet via GoT. Zie ook Einde aan de Inkoopacties voor het beleid mbt dit soort handel.

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02:56

aKra

Ja, dat was al duidelijk, maar als ik gewoon prive een e-mail naar hem stuur is er niks aan de hand hoor AcouSE ;)

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

zzzeeeerrr netjes :) d:)b

specs

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-11 08:24

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Leuke mod. Misschien dat ik zoiets ook ooit ga doen, maar dan wil ik mijn toekomstige waterkoeling in de kast verwerken op de een of andere manier. Hierdoor heb je geen (naja weinig) leidingen lopen en het resevoir zit dan ook in de kast.
Maargoed, eerst mijn WC af maken en mijn lcdtje, dan kijken naar de volgende mod.

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

Verwijderd

zeer mooi gedaan! Hoe heb je precies dat HD-rack gemaakt?

Verwijderd

Topicstarter
Nou ja, sorry hoor. Maar als ik iemand een plezier wil doen om voor hem het plexiglas te kopen en op te sturen vind ik dat geen handel. Dat noem ik uit vriendelijkheid iets voor iemand doen. Maar blijkbaar kan dat dus weer niet.

Plexiglas is namelijk gewoon heel erg duur, en bij deze zaak toevallig niet, laat ik nou er in de buurt van wonen zodat ik jullie kan helpen.

Einde boodschap.

Verder over de MOD, de kast is dus heel erg stil geworden nu en wordt goed gekoelt, niks wordt te warm of te heet, enige nadeel weer is dat het gekit is, en met zwaarte is de stevigheid dus niet helemaal geweldig. Je moet hem goed opkakken, en voorzichtig neerzetten, hij is dus wel goed voor een LAN, alleen vervoer per trein zal dan rustig moeten.

Het HD rack, de beugeltjes werken heel goed, het HD gekraak is niet meer te horen.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:02
Erg mooi gedaan. I'm impressed.

Alleen 1 puntje, je moet ff wat cable wrap oid kopen voor je voedingskabels, dan is het echt perfect !

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-11 07:50
Deze constructie van mainboard boven de voeding/cdrom/etc ziet er zo logisch uit, dat ik me afvraag waarom het niet in commerciële kasten gebruikt wordt.
* TD-er had er ook wel eens over na lopen denken, maar eigenlijk nooit meer dan dat.

Nog ff een vraagje....
Heb je de hoeken/randen van de kast afgerond of zijn ze nog steeds haaks?

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• Yagermeister
  • Laatst online: 28-11 09:37

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Zeer nette kast _/-\o_

Zou je eens pics rondom kunnen schieten van kortbij, want ik vraag me af waarom dat gat bij die hd's zit :)

-Te huur

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-11 15:59

Atmoz

Techno!!

Erg leuk gedaan. En kost niet eens zo heel veel ;)
Nice!!!

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Wow echt een nette case en een perfecte afwerking :)
En eindelijk eens een mod zonder LED fannejtes of CCFL'tjes :)

It's just perfect

Verwijderd

Geen last van statische elektriciteit?? Ik heb weleens een mp3 decoder gemaakt in een plexiglas behuizing en als je in de buurt kwam raakte de hele schakeling over de zeik en begon de mp3weergave als een gek te stotteren.

ziet er wel stoer uit !! :)

• Vold
  • Laatst online: 22-01 23:04
Ik zie niet vaak een plexicase die zo netjes is :) Errug mooi gedaan ! Ook lekker clean zonder onnodige drukte (baybus, leds etc)...

Niks meer dan lof ! _/-\o_

Verwijderd

Dit is echt een supergeile case :9~ :9~
Ik wil zelf ook al heel lang een plexi case maken, maar ik heb het geld er nooit voor over, omdat het toch maar naast me bureau staat, maar nu ik dit zo zie wil ik het gelijk zelf ook!

• bredend
  • Laatst online: 29-11 12:03
Netjes!
Ik ben ook eens aan een houten kast met FDD, CDROM, HDD en PSU onder het mobo bogonnen, maar die ligt nu in de kast. (let. en fig.)

1 nadeel van plexi: Je ziet ook die ontzettend lelijke behuizingen van de hardware. En dat begrijp ik nooit. Ga ja je spullen uit een saaie beige case halen in een blitse plexi case, maar zit je vervolgens tegen die saaie grijze cdromspeler aan te kijken. Dus ik zou zeggen: spuit die ook ff over! Ben ik nog niet (vaak) tegengekomen!!!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Die kast is zeer goed gelukt zo te zien! Toppie! _o_

Nu nog een CCFLetje erin en hij schijnt mooi in ut donker :)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• JaY-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-02 22:14

JaY-

Het is mij.

Hij ziet er zeer netjes uit! Leuk idee zo met die 2 verdiepingen en verder een goede afwerking! :)

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

leuk kassie man! aleen vind ik de bevestiging van de HDD enzo wat minder, maar daar zit toch het mobo boven ;)

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-11 15:50

M14

13 kg is toch helemaal niet zwaar?? Mijn case weegt zo'n 25 ;) (oke, oke, t is een chieftec dragon fulltower :P)

Maar t ziet er erg netjes uit! Hier kunnen velen nog heel wat van leren (inc myself) :)

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• Yagermeister
  • Laatst online: 28-11 09:37

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

bredend schreef op 14 april 2003 @ 19:31:
Netjes!
Ik ben ook eens aan een houten kast met FDD, CDROM, HDD en PSU onder het mobo bogonnen, maar die ligt nu in de kast. (let. en fig.)

1 nadeel van plexi: Je ziet ook die ontzettend lelijke behuizingen van de hardware. En dat begrijp ik nooit. Ga ja je spullen uit een saaie beige case halen in een blitse plexi case, maar zit je vervolgens tegen die saaie grijze cdromspeler aan te kijken. Dus ik zou zeggen: spuit die ook ff over! Ben ik nog niet (vaak) tegengekomen!!!
En in welke kleur kun je die nou spuiten zodat die ook doorzichtig is?
Naar mijn weten zijn er geen doorzichtige cdrom spelers of iets dergelijks, lijkt me wel :9~

-Te huur

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-11 08:04

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Ziet er zeer :9 en erg _/-\o_ uit, maar had je niet beter de casefan wat dichter bij de cpu koeler kunnen doen, zodat de afvoer van warmte wat beter is?

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Verwijderd

Nice job

Maybe voor later: CCFL'tje, baybusje
iig wat licht erin

Voor de rest heel mooi gedaan en dat voor die prijs.
Pagina: 1