Toon posts:

Perfecte CRT platte beeldbuis ?

Pagina: 1
Acties:
  • 63 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Waarom is het zo moelijk om een een perffecte platte beeldbuis te produceren voor een CRT. Ik heb heel wat monitors in de winkels bekeken en er zijn er maar weinig waar het beeld mooi recht is uitgelijnd. Vaak zie je krommingen in de hoeken. Ik ken zelf iemand met een LG F700P , mooie monitor maar het beeld mooi uitgelijnd krijgen lukt hem niet. Terwijl bij een TFT dit altijd wel het geval is.
PS : Ik weet dat een platte beeldbuis in het begin "hol" lijkt maar dat bedoel ik dus niet.

Verwijderd

omdat de beeldlijnen vanuit 1 punt geprojecteert worden, het is heel lastig om electronisch de straal in één lijn over het scherm te laten bewegen met een constante snelheid en zelfde focus

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 april 2003 @ 22:04:
omdat de beeldlijnen vanuit 1 punt geprojecteert worden, het is heel lastig om electronisch de straal in één lijn over het scherm te laten bewegen met een constante snelheid en zelfde focus
jij slaat de spijker op zijn kop.

maar dat is ook makelijk in de search te vinden en anders met google wel.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 april 2003 @ 22:04:
Was dit vroeger dan niet zo ?
Ik heb namelijk het gevoel dat dit probleem sinds de introductie van de platte beeldbuis veel groter is geworden

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Dit is idd al veel vaker langs gekomen. Gebruik de search even ajb (alhoewel je nu al een duidelijke uitleg gehad hebt) :)

Verwijderd

bovendien is er met instellingen ook een heleboel te doen.
Doe even wat research, deze vraag is makkelijk zelf te beantwoorden.... :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.