PHP.exe hangt soms

Pagina: 1
Acties:

• Norckon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-09 16:05
Ik heb een week geleden m'n pc weer 's geformatteerd en wil nu apache + php weer installeren. Allemaal heel leuk en de boel draait, behalve PHP. Bij de meest simpele scriptjes (<? echo "bla"; ?>) loopt ie soms vast.

Als ik handmatig 'php.exe -f test.php' een aantal keer uitvoer gaat het 5 keer goed om vervolgens de 6e keer wel uitvoer ("bla" in dit geval) te geven, maar daarna te blijven hangen. hij stopt gewoon niet meer.

Op deze manier blijft apache dus maar wachten wat niet echt de bedoeling is. Bij wat uitgebreidere scripts is de vastloopkans groter, lijkt het. Alle geteste scripts hebben het eerder gedaan en werken op andere servers ook gewoon.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

[ Voor 9% gewijzigd door Norckon op 13-04-2003 21:55 ]

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:49
ik zou je aan raden ipv de CGI te gebruiken eens de SAPI te proberen.
sinds ik overgestapt ben op de SAPI heb ik veel positievere ervaringen met de combi apache + php :) of naja eigenlijk alleen maar positief.

• snoopy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-08 12:42
Het is ook wel handig als je wat gegevens over je config post (welke versies bijvoorbeeld). En zoals mijn voorganger ook al zei, de SAPI werkt over het algemeen stabieler, dus probeer die eens.

[ Voor 37% gewijzigd door snoopy op 13-04-2003 22:01 ]

• Norckon
Ik weet het; het bericht is oud. Maar ik zit nog steeds met het zelfde probleem en ben de topicstarter, dus hoop dat het geen probleem is.

De vorige keer heb ik het probleem idd met de SAPI opgelost. Op dit moment werk ik echter aan een project waarbij ik een CD-Rom met presentatie moet maken. Hiervoor wil ik graag PHP gebruiken.

Ik heb verschillende 'standalone servers' (servers die op een CD kunnen draaien zonder gezeur en soms bijgeleverde viewer) gevonden met PHP ondersteuning, zoals ScriptViewer en TinyWeb. Beide maken echter gebruik van php.exe, en zoals gezegd; deze hangt gewoon te vaak.

In elk geval 1 op de 3 keer dat ik een pagina met PHP script probeer te openen, blijft php.exe in de taskmanager rond hangen en wacht de server tevergeefs op het eindigen van de thread. Het maakt hier niet uit welke versie van PHP ik gebruik.

Iemand enig idee hoe dit komt en/of op te lossen is, of mogelijk een andere manier om PHP op een CD draaiend te krijgen?

• Norckon
*schop*

Niemand een idee?

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-08 18:52
Gebruik je de standaard php.ini of heb je hier dingen aan veranderd?
Blijven de scripts hangen, of crasht de hele PHP-engine?

Loop je config-file eens langs en zette alle overbodige features uit, en alle time-limits lekker strak.
Pagina: 1