[XP] Detonator probleem

Pagina: 1
Acties:

• mrbombastic
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-02-2025
Ik heb n P3-1Ghz, 128 MB SDRAM, GF3 TI 200, Win-XP (met SP1) systeem, maar ik heb nogal n probleem met de juiste detonator vinden.

GF 3 TI 200 is er 2 maanden geleden ingezet, ivm reparatie.
Van de fabrikant heb ik Nvidia detonator 14.62 (zeer instabiel) en 15.20 (ook wel 1 a 2 vastlopers per dag) gekregen.

Nu heb ik de nieuwste detonator geinstalleerd (43.45), heb nu geen vastlopers meer, maar wel weer andere problemen.

Probleem 1
Ik kan mn pc niet meer uit de slaapstand halen.
Krijg volgende foutmelding:

De laatste poging om het systeem vanaf de vorige locatie op te starten is mislukt.
Wilt u het opnieuw proberen?

- Herstelgegevens verwijderen en naar het opstartmenu gaan (1)
- Doorgaan met het opnieuw opstarten van het systeem (2)

Het komt er in het kort gezegd op neer dat je altijd het eerste moet kiezen.

Probleem 2
Als ik mijn beeldscherm n tijdje uitzet en m daarna weer aanzet krijg ik n zwart
beeldscherm met enkele gekleurde strepen in t midden van t scherm. De pc loopt dan echter niet vast. Op de tast heb ik n printscreen gemaakt, maar als ik me pc opnieuw opstart en dan die printscreen ga bekijken, ziet ie er gewoon normaal uit.

Wat kan ik nou t beste doen? Doorgaan met t uitproberen van detonators of gewoon bij 1 bepaalde versie blijven?

Before me there was many, after me there will be none. I'm the one!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:12
Of dit echt specifiek door de detonators komt is niet echt te zeggen, misschien speelt je videokaart een veel grotere rol. Zelf zou ik een de 30.xx detonator serie proberen, dat zijn volgens zeggen de beste Detonators voor Geforce 3 kaarten, de 4x.xx zijn meer geoptimaliseerd voor Geforce 4's. Oudere drivers zijn op www.guru3d.com te vinden :)

The devil is in the details.

Verwijderd

De meest stabiele voor mijn Creative Geforce 3 ti 200 was de 28.32 en tevens de meest overclockbare van 175/400 naar 240/535, zelf heb ik nu de 41.80 van de creative website geplukt en die zien er beter uit ->en zijn ook erg stabiel, die werken ook met andere merken geforce 3 ti 200. Maar als ik jou was het toch bij de 28.x en 30.x drivers houden en die ene 41.80 van creative.

Suc6 :*)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2003 08:28 ]

• mrbombastic
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-02-2025
Ik heb even in het archief van guru3d.com gekeken en daar kwam ik het volgende tegen.

Aanwezige versies in 3x.xx serie voor Win 2000/XP

Op volgorde van datum:
31.91
31.80
31.40 WHQL
30.87
31.40
31.00
30.20
30.82 WHQL
30.30

Is het belangrijk om een WHQL-versie te kiezen? Zo ja, kan ik kan het beste 31.40 of 30.82 kiezen, of is dit gewoon n kwestie van uitproberen? Zo nee, welke versie is dan de beste optie?

Before me there was many, after me there will be none. I'm the one!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Gewoon een kwestie van uitproberen idd.

En een WHQL driver is niet 'nodig', wel geeft het minder kans op bugs en support van nVidia :)