Toon posts:

Dubbele versterkers mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Misschien een stomme vraag: kan ik mijn ouwe mini-setje op een ingang van mijn versterker aansluiten? De enige reden die ik daarvoor heb is dat ik dan de wekkerfunctie van dat mini-setje kan gebruiken. Die versterker heeft een hele rits ingangen, waaronder 2 voor tapedeck (beide een play en record ingang), cd/aux, tuner, phono.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Als je een koptelefoon uitgang of een normale uitgang met tulppluggen gebruikt kan dit wel. Je kan niet de speaker(klemmen) aan de achterkant gebruiken om dit als uitgang naar je huide versterker te gebruiken.

Let bij je huidige versterker erop dat je niet de phono ingang gebruikt. Deze is bedoelt voor platenspelers en heeft een veel lager niveau. Als je daar een normaal apparaat aan hangt heb je de kans dat je phono ingang opgeblazen wordt.

Verwijderd

ja gewoon verlengen via digitale uitgang.

Verwijderd

Topicstarter
Bedoel je dat ik de koptelefoon uitgang van mijn ouwe mini-setje op de 1 van de ingangen van de versterker aan kan sluiten? (behalve op de phono dan natuurlijk) Mijn versterker heeft namelijk geen microfoon ingang.

Verwijderd

Heeft dat mini-setje geen tape-out aansluiting.
Dan is de stand van de volume regelaar op dat min-setje ook niet meer van belang

Verwijderd

er wordt bedoelt dat je op alle ingangen mag aansluiten behalve de PHONO. Dus de cd/aux, tuner en tapedeck (play). Een MIC in heb je dan niet nodig.

• Gwannoes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-07 21:17

Gwannoes

Solderen moet je leren

Verwijderd schreef op 13 april 2003 @ 21:53:
Bedoel je dat ik de koptelefoon uitgang van mijn ouwe mini-setje op de 1 van de ingangen van de versterker aan kan sluiten? (behalve op de phono dan natuurlijk) Mijn versterker heeft namelijk geen microfoon ingang.
Ja, dat kan in principe wel (zoals je hierboven beschrijft), maar dan moet je wel je "grote" versterker de hele nacht aan laten staan...

Heb je mini-setje geen tape-out o.i.d. Die kun je nog beter gebruiken dan de hoofdtelefoon.

Hmmz, hier komt dus m'n sig

Verwijderd

Gwannoes schreef op 13 April 2003 @ 22:04:
[...]

Ja, dat kan in principe wel (zoals je hierboven beschrijft), maar dan moet je wel je "grote" versterker de hele nacht aan laten staan...

Heb je mini-setje geen tape-out o.i.d. Die kun je nog beter gebruiken dan de hoofdtelefoon.
of er een tijdklok aan te zetten die hem ongeveer gelijk laat aanspringen met de mini set.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry :'( snap het nog steeds niet helemaal |:(
Mijn mini-setje heeft een ingang voor phono; kan ik deze aansluiten op een willekeurige ingang van de versterker? Ik heb 1 "converter" die het mogelijk maakt om een niet-phono apparaat op een phono-ingang aan te sluiten (deze gebruikte ik voordien om mijn pc op de phono-ingang van het mini-setje aan te sluiten).

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2003 22:08 ]

Verwijderd

je moet de mini set zo aansluiten.

line out /koptelefoon uitgang-----> ingang versterker {alles behalve phono}

• Gwannoes

Gwannoes

Solderen moet je leren

Verwijderd schreef op 13 april 2003 @ 22:07:
Sorry :'( snap het nog steeds niet helemaal |:(
Mijn mini-setje heeft een ingang voor phono; kan ik deze aansluiten op een willekeurige ingang van de versterker? Ik heb 1 "converter" die het mogelijk maakt om een niet-phono apparaat op een phono-ingang aan te sluiten (deze gebruikte ik voordien om mijn pc op de phono-ingang van het mini-setje aan te sluiten).
Nee, een ingang van je mini-setje kun je nooit gebruiken om signaal naar buiten te sturen. Om (audio-)signaal van je mini-setje naar je grote versterker te sturen, moet je een uitgang op je mini-setje en een ingang op je grote versterker hebben.

Als uitgang kun je bijvoorbeeld de hoofdtelefoonuitgang gebruiken, maar mooier nog is een tape-out uitgang.
Als ingang op je grote versterker kun je bijvoorbeeld tape-in gebruiken, of een andere ingang, of met behulp van je converter de phono-ingang.

• Gwannoes

Gwannoes

Solderen moet je leren

Verwijderd schreef op 13 april 2003 @ 22:06:
[...]

of er een tijdklok aan te zetten die hem ongeveer gelijk laat aanspringen met de mini set.
kan ook natuurlijk! Maar wat heb je dan nog aan je mini-setje? Kun je net zo goed rechtstreeks je grote versterker als wekker gebruiken...

Verwijderd

Schakelrelais aan je minisetje maken...die de versterker aanschakelt en cdspeler oid..
Pagina: 1