Toon posts:

[XP] drives na herstart niet herkent

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

een rare situatie !

Eerst even de omstandigheden : een pentium 3 machine met 128 mb, een dvd-speler en een Plextor CD-R, voor de rest redelijk standaard ( compaq ). Software windows 98 geupgrade naar Windows XP Prof.

Als de pc opstart met een cd-rom aanwezig in 1 van de drives wordt deze herkend en is te gebruiken. Na het wisselen van de schijf wordt de drive onbruikbaar totdat de machine weer opnieuw opgestart word.

De floppy drive is in het geheel niet te gebruiken.

De update van Windows XP heeft ook niet geholpen.

Wie kent dit probleem en vooral wie kent de oplossing hiervan ?

Alvast bedankt

Verwijderd

Ik weet geen oplossing maar wel misschien iemand die dit probleem ook kent (toeval?)
vaag prob met liteon cdrw

• Keesk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-03 15:11

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de search wel geprobeert maar kon geen gelijkenissen vinden, maar dat kan aan mij liggen ..

Verwijderd

Dit zijn idd van die problemen die moeilijk op te zoeken zjin omdat he niet echt weet op welke woorden je moet zoeken, ik vind het wel interesant, heb ook even met google naar zitten zoeken, maarjuiste keywords in tikken is de kunst

Verwijderd

Topicstarter
inderdaad ook al geprobeert , wel veel problemen gezien maar niet het onze ...

Verwijderd

Met een update van 98 naar XP kun je zulke vage problemen wel eens krijgen, probeer eens een verse XP te installeren zonder te updaten. Hoogstwaarschijnlijk zul je er dan geen last meer van hebben lijkt mij.

• ktulu666
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-03 12:39
Hum ik heb ik heb ook een win xp upgrade cd gebruikt
maar alles deed het hier gewoon.
Tot ik een keer wat van een cd wilde installeren.
D8 eerst dat het door nero of dj kwam maar bleek het ook niet te zijn.
Bij mij is het zo als ik met een cd in mn brander mn pc opstart hij wel gewoon alle cds leest
en als ik mn pc opstart zonder cd leest hij niets net of je er een lege cd in hebt zitten.
Heel vaag maar ik zal eens probeeren om een volledige versie van xp op de kop te tikken
Pagina: 1