ADSL & WIN XP kan na tijdje niet meer verbinden

Pagina: 1
Acties:

• Anakin239
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:35
Sinds ik mijn nieuwe PC heb met windows XP Prof heb ik een raar probleempje met mijn ADSL verbinding.

Als mijn PC een tijdje aan heeft gestaan en ik heb er niets mee gedaan dan kan ik niet meer browsen of mail ontvangen. Maar bijvoorbeeld Messenger of Xnews werken nog wel. Die hadden de hele tijd aangestaan en continu verbinding gehouden. Zo ook Kazaa lite.

Mijn vorige PC (ook XP Prof) had dit probleem niet.

Weet iemand welke instelling in Windows XP ik hiervoor moet veranderen? (Of zit het probleem ergens anders?)

Na een herstart werkt alles weer prima, soms ook als ik mijn netwerk verbinding disable en dan weer enable.

Ik maak verbinding via een Alcaltel 510 en XS4All.

• BFS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:30

BFS

Rude awakening

Sp1 geinstalleerd?
Virusscanners?
Firewall?

Het kan zijn dat je software geinstalleerd hebt die voor deze problemen zorgen.

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-05 21:21
ik denk dat het aan je netwerkkaartje (NIC) ligt.
Als het een realtek chipset heeft, download dan de nieuwste drivers (helpt ontzettend, believe me) en zet deze op 10 mbit half - duplex.

• Anakin239
SP1, Norton en ZoneAlarm zijn geinstaleerd.
Het is onboard lan van Asus (P4PE) en die heeft de laatste drivers. Op half duplez zetten ga ik proberen. Maar het gekke is dat een prog wat de hele tijd internet gebruikt heeft geen problemen en een prog wat je na een tijd weer aan zet dat heeft problemen.

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-05 18:18
Zet die norton & zonealarm af, gaat helpen, common problem

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

• Anakin239
ok, dat lijkt me een goed plan.....
Pagina: 1