[HP Deskjet 690 C] Smeren??

Pagina: 1
Acties:
  • 737 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ddkiller0900
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-06 09:21
Ik heb al een tijdje het probleem dat mijn printer een vreemd geluid maakt. Hij kraakt af en toe wanneer ik wat moet uitprinten. Nu was ik aan het denken of een printer niet af en toe gesmeerd moet worden want deze printer heb ik al 4 jaar ofzo en die staat er nog altijd zoals vroeger. Alleen de inktpatronen zijn af en toe eens vervangen. Ik merk wel dat het probleem zich meer voordoet wanneer ik de kwaliteit van het printen op het hoogste zet. Als ik deze op econofast zet doet het probleem zich niet of heel weinig voor.

Hier een voorbeeld van dat geluid:
http://users.skynet.be/bk316472/printer.wav

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:12
Dat klinkt eerder als zo'n slippende 'band' waarop de inktpatroonen van links naar rechts gaan imo. Dat geluid had ik ook op mijn scanner vlak voordat hij overleed :|.

tvw

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 20:17

JdM

Humbled

Dat geluid maakt mijn 610c ook weleens, ik lig daar ook al jaren niet wakker van (ik zou ook niet weten wat je moet smeren, het klinkt namelijk eerder als een tandwiel dat te lang doordraait)

• ddkiller0900
ja ShotGun, wat jij zegt dat is het ook ja, maar wat kan ik hier aan doen :? Ik heb de printer al eens open gehad maar wat ga je eraan smeren :?

Verwijderd

ik denk dat je er maar mee moet leren leven.

Verwijderd

Volgens mij staat je Printkop niet helemaal in positie en probeert hij hem door zijn eindpunt heen te douwen....

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:12
ddkiller0900 schreef op 13 april 2003 @ 21:34:
ja ShotGun, wat jij zegt dat is het ook ja, maar wat kan ik hier aan doen :? Ik heb de printer al eens open gehad maar wat ga je eraan smeren :?
Als hij het nog steeds doet zou ik er niet aan gaan rommelen. Als het niet meer werkt zou ik idd de stang waarover de cartridges rollen wat smeren. :)

tvw

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
ShotGun schreef op 13 April 2003 @ 21:39:
[...]

Als hij het nog steeds doet zou ik er niet aan gaan rommelen. Als het niet meer werkt zou ik idd de stang waarover de cartridges rollen wat smeren. :)
inderdaad, kan weleens helpen.
Achter de print-kop-wagen zit ook een strip met streepjes, die moet je ook eens met een doekje schoonmaken. Aan de hand van de streepjes bepaald ie z'n positie.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Dat doet mijn 690 ook, alleen zit ie daarbij ook nog rare tekens te printen .... geen oplossing voor nog

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ik heb al eens een 670C gehad, die af en toe veel geluid maakte, net alsof de printkop ergens tegenaan knalde. Nadat ik de geleidingsrail van de printkop ingewreven had met een klein beetje naaimachine-olie was het over.
Krakend geluid heb ik nog nooit gehoord, maar het kan inderdaad zijn dat de rubberband slipt.

🖥️ | 🏎️ | 🚙

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

oeps

[ Voor 95% gewijzigd door MadMarky op 13-04-2003 22:23 ]

🖥️ | 🏎️ | 🚙

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-08 11:30

Speedpete

was barman

Heb ik ook gehad. Links als je de printer openmaakt zit een schuifje. Als de printer begint te printen tikt dit schuifje tegen de onderkant van de carts. Als het verkeerd zit komt het tegen de tandwielen aan...

Dat deed ie dus woensdag bij de mijne toen ik deze bij me zussie wilde installen... Alleen dusdanig dat ie helemaal niet meer wilde printen. Hierop heb ik de printer een trap gegeven waarna ie 4 meter verder weer op de grond kwam, gek wordt ik ervan. Waardeloze printer.

Nee, me lj 5L en dj 540 doen het _wel_ goed...

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Verwijderd

Mijn ervaring is dat schoonmaken nog wel eens wil helpen hierbij. Ik heb dit probleem ook een aantal keren gezien en volgens mij kwam het omdat die stang, waar de printerkoppen over lopen, vuil is. Hierdoor lopen de printerkoppen niet soepel meer en gaat die getande riem overslaan.

Hoewel HP het niet aanraadt om de stekker uit de printer te halen als ie aanstaat, deed ik altijd de klep open zodat de koppen naar het midden kwamen en dan de adapter eruit halen. Dan kun je de printerkoppen makkelijk heen en weer bewegen en kun je die stang schoonmaken (doekje en een beetje alcohol). Helaas blijft er altijd vuil hangen in die unit waar die cartridges inzitten dus helemaal schoon krijg je hem nooit.
Mijn ervaring is ook dat olie of vet alleen maar vuil vasthoudt en eigenlijk een averechts effect heeft. Niet doen als je het mij vraagt.

Verwijderd

maak de doorschijnende plasic strip van rechts naar links schoon en reinig de contacten van de patronen en hun houders

• mt-cube
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-05 19:09
Verwijderd schreef op 14 April 2003 @ 10:27:
maak de doorschijnende plasic strip van rechts naar links schoon en reinig de contacten van de patronen en hun houders
Het schoonmaken van deze platic strip heeft ook mijn HP Dj 690 verlost van 'aanloopgeluiden' _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door mt-cube op 14-04-2003 10:40 ]

Verwijderd

Komen je printjes er goed uit?
Zo ja , nix aan doen!!!!!!!!

Als ie het helemaal niet meer doet dan even spanning er af en kop helemaal naar links schuiven , dan weer spanning er op dan gaat ie weer kalibreren!!!

• ddkiller0900
Ik heb gewoon die stang waarop het wagonnetje met de inkt cardridges in zit gesmeerd met naaimachine olie en nu is die printer weer heerlijk stil zoals toen ik em eerst kocht. Binnekort misschien eens volledig zuiver maken zodat ie ook perfect print. Bedankt voor de hulp

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:09

tweakerbee

dus..?

Ook ooit een 690C gehad, maar hij had vaak van dit soort kuren. En slechte kwaliteit afdrukken. Ik denk dat je al bij weinig afdrukken beter een nieuwe printer kunt kopen. Deze zijn zuiniger, dus zul je minder kwijt zijn aan inkt. Tenzij je "clones" gebruikt natuurlijk...

You can't have everything. Where would you put it?

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:38

Meneer aard

Porsche rulez!

ddkiller0900 schreef op 14 april 2003 @ 11:49:
Ik heb gewoon die stang waarop het wagonnetje met de inkt cardridges in zit gesmeerd met naaimachine olie en nu is die printer weer heerlijk stil zoals toen ik em eerst kocht. Binnekort misschien eens volledig zuiver maken zodat ie ook perfect print. Bedankt voor de hulp
je kunt ook siliconen spray gebruiken, werkt ook (bij mijn 690C wel).

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Slurpie schreef op 14 April 2003 @ 10:39:
[...]

Het schoonmaken van deze platic strip heeft ook mijn HP Dj 690 verlost van 'aanloopgeluiden' _/-\o_
let op dat je niet een al te agressief schhonmaak neemt waardor de strepje oplossen :X dan wordt het iets erger 8)7

Iperf

Pagina: 1