[brander] aopen cdrw 2440 updatet niet

Pagina: 1
Acties:

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-01 10:54
ik heb een aopen cdrw 2440 en deze wil ik updaten naar een nieuwere firmware, zodat ie op maximale snelheid kan branden. Ik heb nu al verschillende firmwares van de site van aopen gedownload, alleen als ik de setup doe, kan ik mijn cdrw-drive niet selecteren, wat wel moet! Wat moet ik nu doen?

PS: ik kan wel gewoon branden, alleen op max. 12x

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02-2025
Let wel op, als je cdees niet sneller gebrand kunnen worden dan 12x, dit ook met firmware upgrade niet te versnellen is.
Multispeed cd`s zijn soms zelf nog maar 12 of 24 speed.

• The Evil Brain
Dat had ik ook al op verschillende andere plekken op het forum gelezen. Maar mijn probleem is dus dat de brander niet herkend wordt in het firmware-installatie-programma.

• The Evil Brain
*schop*

Verwijderd

Gem1e schreef op 13 April 2003 @ 20:50:
Let wel op, als je cdees niet sneller gebrand kunnen worden dan 12x, dit ook met firmware upgrade niet te versnellen is.
Multispeed cd`s zijn soms zelf nog maar 12 of 24 speed.
mijn 32x12x48@40x12x48 fikt gewoon op 40x hoor met 12x max cdtjes :+

en @ topicstarter probeer eens nieuwe ASPI drivers oid :)

nadeel van windows flashtools :|

• The Evil Brain
ehm... waar kan ik die zogenaamde ASPI-drivers dan vandaan halen? Heb al met Google gezocht maar niet echt iets nuttigs gevonden.

O ja, dit is dus het instal.programma van de firmware. Je ziet 't, hij herkent geen brander!

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/g.bennebroek/firm_cdrw_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/g.bennebroek/firm_cdrw_2.jpg

• The Evil Brain
weet echt niemand een oplossing?

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ASPI kun je hier vinden, maar ik betwijfel of dit het probleem gaat oplossen. Je zou toch wel verwachten dat een firmware flashprogramma kan werken zonder 3rd party tools te installeren. Zeker aangezien Windows 2000 en XP (welke je gebruikt) de Native Win32 Interface gebruiken die superieur is aan ASPI.

Anyway, kwaad kan het niet om eens te proberen. Mocht het niet werken dan kun je ASPI steeds weer van je systeem gooien (gewoon de 4 files verwijderen die de ASPI Check utility weergeeft).

Kom je er echt niet uit, dan denk ik dat je best eens contact opneemt met de AOpen helpdesk.
Pagina: 1